ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

آثار وحشتناک استفاده از تلفن همراه که از آن‌ها بی خبریم!

محمدعلی اکبریان، فوق تخصص مغز و اعصاب و نورولوژی در گفت‌وگویی، با اشاره به اینکه استفاده مداوم از تلفن همراه تاثیرات مخرب فراوانی بر مغز فرد می‌گذارد، اظهار کرد: اما شاهد این هستیم که همه افراد فارغ از سن و جنسیت، ساعات زیادی را مشغول استفاده از تلفن همراه هستند.

او ادامه داد:  وقتی موبایل در شارژ باشد، امواج شناخته شده الکترو مغناطیسی از خود ساطع می‌کند که برای سلامتی بدن و مغز بسیار مضر است و بر اعصاب مرکزی، تاثیر منفی مستقیم می‌گذارد؛ همچنین امواج موبایل به طور کلی تشعشع مشخصی دارد و تا مسافت زیادی هم این تشعشعات ادامه دارد و بر مغز و سایر ارگان های بدن تاثیر منفی فراوانی می گذارد.

وقتی موبایل در شارژ است و فرد در همان اتاق تا صبح می‌خوابد، علاوه بر اینکه شانس انفجار افرایش می‌یابد، باعث می‌شود که برخی امواج به صورت مدار‌های موازی و کاملا مشخص، در فضا ایجاد شود که این امواج می‌تواند روی مغز تاثیر داشته باشد و عملکرد مغز را به سمت تحلیل پذیری سلول‌های مغزی و تاثیرات مستقیم بر اعصاب و روان، تحت تاثیر قرار دهد.

در حال حاضر مشخص شده است که تعدادی از تومور‌های مغزی به خصوص تومور‌هایی که در مسیر شنوایی هستند، بر اثر مواجهه با امواج موبایل، دچار عارضه می شوند.

این قصیه تنها درباره‌ی تلفن همراه نبوده و به طور کلی شامل هر نوع وسیله‌ی ارتباطی از جمله مودم‌ها، لپ تاپ، تبلت، ساعت هوشمند و… نیز می‌شود. هر دستگاهی که از تکنولوژی‌هایی نظیر Wi-Fi، شبکه تلفن همراه، بولوتوث، اینفاراد و … را داشته باشد.

این فوق تخصص مغز و اعصاب و نورولوژی اظهار کرد: در طول زمانی که موبایل مورد استفاده افراد قرار گرفته است،  امواج آن می‌تواند به راحتی روی سیستم‌های مغزی و عملکرد آن همچنین مدار‌های نورونی تاثیر بگذارد و تاثیرش باعث اختلال نامحسوس و بعضا در شرایط شدید، اختلال محسوس در سیستم عصبی شود.

این اختلالات به صورت تحریک پذیری سیستم عصبی، بیقراری و بیخوابی، اختلال در ریتم‌های مشخص ۲۴ ساعته و ماهیانه و سالیانه‌ای که به طور طبیعی در مغز وجود دارد،  ظهور پیدا می کند و به واسطه این امواج، نظم طبیعی اعضای بدن به هم بریزد،  حتی بر هورمون‌ها و عملکرد خودکار سیستم‌های بدن تاثیر سو بگذارد.

به این دلیل که این امواج، آهسته و پیوسته هستند ممکن است که علائم و عوارضشان در وهله اول محسوس نباشد، ولی به تدریج محسوس می‌شود وبا نشانه‌هایی مثل بروز اختلالات خواب، پرخاشگری، عصبانیت، اضطراب و دلشوره‌های بی دلیل و در شرایط شدیدتر عوارض عصبی و روحی و عوارض جسمی برای فرد ایجاد کند.

اختلال در یادگیری و ثبت اطلاعات در مغز نیز از دیگر عوارض اشعه‌های تلفن همراه است که ممکن است به مرور زمان و در طولانی مدت برای فرد ایجاد شود.

موبایل باید در شرایط عادی در مواقعی استفاده شود که فرد احساس نیاز مبرم دارد یا کار‌های ضروری را انجام می‌دهد و اگر شرایط فرد به گونه‌ای است که باید طولانی مدت با تلفن همراهش کار کند بهتر است در شرایط معقول از آن استفاده شود نه اینکه به صورت شبانه روزی و غیرضروری فرد با تلفن همراهش کار و بازی کند.

لازم است با توجه به بررسی‌ها و آزمایش‌های صورت گرفته در ای ام به این امر مهم نیز اشاره کنیم که به جد از تهیه تلفن همراه ۵G (فایو جی) خودداری کنید. این تکنولوژی اثار مخرب و بسیار بدی بر روی بدن و مغز انسان با توجه به قدرت سیگنال‌ها و شدت تبادل آن داشته و عوارض شدید تر و دراز مدت آن مخفی و اشاره نشده‌اند.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *