ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

ریمیک اسپلینتر سل در دست ساخت قرار دارد

بالاخره پس از یک غیبت طولانی ۸ ساله و انتظارهای فراوان از سوی طرفداران، شرکت یوبی‌سافت به‌صورت رسمی اعلام کرد که شعبه‌ی تورنتو شرکت یوبی‌سافت در حال توسعه‌ی بازسازی و ریمیک اسپلینتر سل (Splinter Cell) است.

نسخه بازسازی شده Splinter Cell در دست ساخت قرار دارد. استودیوی Ubisoft Toronto وظیفه ساخت این عنوان را بر عهده گرفته است. این استودیو برای ساخت این نسخه از موتور Snowdrop استفاده می‌کند. بازی Splinter Cell Remake از جلوه‌های بصری و گیم پلی در حد استانداردهای نسل جدید و نور و سایه پردازی پویا بهره می‌برد. هنوز تاریخ انتشار یا پلتفرم‌های مقصدی برای این بازی مشخص نشده است.

در حالی که برای مدت زیادی یوبی‌سافت سری بازی اسپلینتر سل را به فراموشی سپرده بود و در این میان هواداران بسیار دلتنگ‌ آن بودند. چند مدت پیش شایعه‌هایی از بازگشت اسپلینتر سل به گوش خورد. اکنون به نظر می‌رسد حداقل قسمت‌هایی از آن شایعه‌ها صحیح بوده. و قرار است دوباره در یک زمان نامشخص شاهد بازگشت سم فیشر و سری بازی اسپلینتر سل باشیم. تا حداقل در دورانی که اسنیک و متال گیر سالید هم غیبتی داشته‌اند، طرفداران بازی‌های اکشن مخفی‌کاری امیدواری خود را برای تجربه‌ی یک بازی مخفی‌کاری خاطره‌انگیز و معروف حفظ کنند.

ریمیک اسپلینتر سل

اگر چه جزئیات خاصی درباره‌ی این بازی اعلام نشده است. اما در بیانیه‌ی معرفی بازی نوشته شده است: «یوبی‌سافت مجوز ساخت توسعه‌ی بازسازی اسپلینتر سل را صادر کرده که قرار این است این اثر از ریشه‌های غنی این برند الهام گرفته باشد. این پروژه توسط شعبه‌ی تورنتو یوبی‌سافت هدایت خواهد شد. این بازی دوباره از پایه بازسازی خواهد شد و توسعه‌ی در موتور بازی‌سازی یوبی‌سافت یعنی اسنو‌دراپ (Snowdrop) انجام خواهد شد تا یک تجربه‌ی نسل بعدی در زمینه‌های بصری و گیم‌پلی و همچنین نورپردازی پویایی را ارائه دهد که این سری به آن‌ها معروف است. این همان موتور بازی‌سازی است که برای توسعه‌ی بازی Avatar: Frontiers of Pandora  و همین‌طور بازی جنگ ستارگانی که یوبی‌سافت قصد ساخت آن را دارد، از آن استفاده شده است.»

در همین راستا، شعبه‌ی تورنتو یوبی‌سافت در حال استخدام نیروهای جدید برای توسعه‌ی این اثر است. کریس آوتی (Chris Auty) کارگردان این پروژه و مت وست (Matt West) تهیه‌کننده‌ی آن خواهد بود. البته، باید در حال حاضر بیش صبر کنیم تا ببینیم شرایط پروژه‌ی بازسازی بازی اسپلینتر سل چگونه خواهد بود. آیا قرار است شاهد تغییرات زیادی باشیم یا سعی شده بیشتر فضای آشنای اسپلینتر سل را داشته باشد؟ آیا شاهد ایده‌هایی خواهیم بود که در عین وفادار بودن به بازی اصلی بتواند آن را امروزی‌تر کند؟ حتی اینکه بدانیم قرار است مقیاس این بازسازی چقدر باشد و چه بودجه‌ای صرف آن شده باشد.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *