ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

نمونه‌های احتمالی جی ال ایکس شاهین ۳ را بشناسید

شرکت جی ال ایکس که با عنوان General Luxe / جنرال لوکس نیز شناخته می‌شود، جزو معدود کمپانی‌های داخلی تولید تلفن‌ می‌باشد که توانسته تا اکنون از بازار پر رقابت گوشی‌های هوشمند جان سالم به در ببرد. طبق آخرین وعده‌های شرکت قرار است جی ال ایکس شاهین ۳ با قدرت، سرعت و کیفیت بالای دوربین در آبان سال ۱۴۰۰ معرفی شود. پس برای آشنایی با نمونه‌های احتمالی جی ال ایکس شاهین ۳ همراه ما باشید.

معمولاً جی ال ایکس تلفن‌های هوشمند و به خصوص مدل‌هایی که آن‌ها را پرچمدار معرفی می‌کند را با همکاری شرکای چینی خود به تولید می‌رساند. نسل‌های گذشته این تلفن نیز از این رویه پیروی کرده و احتمالاً شاهین ۳ از این قاعده مستثنا نیست. ما با بررسی شرکای فعلی این شرکت توانسته‌ایم این مقاله را جمع آوری کنیم. البته یکی از شعارهای اصلی GLX / جی ال ایکس برای این پرچمدار، تولید ۱۰۰ درصدی داخل و ملی است.

UMIDIGI S5 Pro

یومی دیجی از شرکای قدیمی شرکت جی ال ایکس بوده که تلفن‌های شاهین و سری آریا محصول این شرکت می‌باشد. به احتمال بسیاری ممکن است ارتباط همراهِ گویا اَروَند بخواهد شاهین ۳ را ری‌برندی از UMIDIGI S5 Pro قرار بدهد.

UMIDIGI S5 Pro از یک صفحه‌نمایش عاری از هر گونه بریدگی در ابعاد ۳.۳۹ اینچی امولد بهره می‌برد. این پنل دارای وضوح +FHD و روشنایی ۴۰۳ppi است. تلفن مذکور از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار بوده و از موادی همچون فلز و شیشه ساخته شده.

همانند بلو و ردمی، این شرکت نیز از تراشه‌ی میانرده-گیمینگ هلیو G90T مدیاتک با پرازنده گرافیکی Mali-G76 و اما ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده کرده است. یومی دیجی S5 پرو نیز از سیستم خنک کننده مایع بهره می‌برد. سیستم‌عامل گوشی نیز اندروید ۱۰ استوک بوده و ممکن است اندروید ۱۱ را نیز دریافت کند.

در پشت دستگاه می‌توانید همانند دیگر رقبای خود دوربینچهار‌گانه دستگاه را ببینید. دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سامسونگ S5KGM1 می‌باشد. همچنین دارای یک سنسور ۱۱۶ مگاپیکسلی واید، سنسور‌های پنچ مگاپیکسلی مایکرو و تشخیص عمق است. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نیز در سازوکار پاپ-آپ قرار دارد.

انرژی مورد نیاز دستگاه توسط باتری ۴,۶۸۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژ سریع سیمی ۱۸ وات تامین می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این تلفن هوشمند ۳۲۵ دلار می‌باشد.

Blu G90 Pro

بلو یکی از جدیدترین شرکای این شرکت است که شاهین ۲ نیز ری‌برندی از Blu G9 Pro بود. احتمالاً جی ال ایکس بخواهد نسل بعدی این گوشی را که تلفنی گیمینگ معرفی شده را وارد بازار کشور کند.

در نگاه اول این گوشی شما را به یاد ردمی نوت ۸ پرو شیائومی می‌اندازد، اما بجز طراحی و تراشه‌ی به کار رفته تفاوت‌هایی در آن دیده می‌شود. این تلفن از صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی IPS LCD در وضوح +FHD با روشنایی ۳۹۶ نیت بهره می‌برد. همانند ردمی نوت ۸ پرو این دستگاه از تراشه‌ی میانرده-گیمینگ هلیو G90T مدیاتک با پرازنده گرافیکی Mali-G76 و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم تغذیه می‌شود. این چیپست طبق تجربه‌های به عمل آمده می‌تواند عملکرد بسیار مناسبی را در بازی‌های مختلف در اختیار کاربر قرار دهد. گوشی نیز از سیستم خنک کننده مایع مجهز شده است. بلو می‌گویید این مکانیزم می‌توان از داغی دستگاه جلوگیری کند. سیستم‌عامل گوشی نیز اندروید ۱۰ استوک بوده و برای به‌روزرسانی به نسخه ۱۱ برنامه‌ریزی شده است.

در پشت دستگاه می‌توانید دوربین چهار‌گانه دستگاه را پیدا کنید. دوربین اصلی یک حسگر ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX582 می‌باشد. همچنین دارای یک سنسور ۸ مگاپیکسلی واید، سنسور‌های دو مگاپیکسلی مایکرو و تشخیص عمق است. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی نیز در ناچ قطره‌ای قرار دارد.

انرژی مورد نیاز دستگاه توسط باتری ۵,۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی به همراه شارژ سریع سیمی ۱۸ وات و بی‌سیم ۱۰ واتی تامین می‌شود. قیمت در نظر گرفته شده برای این تلفن هوشمند ۲۰۰ دلار می‌باشد.

سخن آخر

لازم به ذکر است، همانطور که در عنوان این مطلب اشاره شد، موارد ذکر شده تنها نمونه‌های احتمالی از این گوشی هستند. و این امکان وجود دارد که شاهین ۳ کاملا ایرانی و بومی باشد، که باعث افتخار ماست. حال باید تا رونمایی رسمی شاهین ۳ که به احتمال بسیار زیاد در اواسط آذر ماه ۱۴۰۰ باشد، صبر کرد. با ما همراه باشید تا از اخبار و اطلاعات دقیق‌تر، زودتر از همه‌جا با خبر شوید.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *