ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

سونی اکسپریا Pro-I با دوربین ۱ اینچی و قیمت ۱۸۰۰ دلار معرفی شد

سونی همانطور که وعده داده بود ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی هوشمند اکسپریا با ویژگی‌های منحصر به فرد رونمایی کرد. این دستگاه که سونی اکسپریا Pro-I نام دارد، به یک دوربین قدرتمند مجهز شده و از سخت افزار پرقدرتی بهره می‌برد. ژاپنی‌ها در این محصولشان از سنسور ۱ اینچی برای دوربین اصلی استفاده کرده‌اند؛ سنسوری که در دوربین RX100 VII این کمپانی قرار گرفته است. بنابراین با سنسور بسیار بزرگی نسبت به اکثر گوشی‌های هوشمند روبه‌رو هستیم.

مشخصات دوربین اکسپریا Pro-I

سونی این سنسور را برای گوشی هوشمند بهینه‌سازی کرده و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی می‌گیرد. اندازه پیکسل این سنسور برابر ۲.۴ میکرومتر است که ۲۰ درصد بزرگتر از آیفون ۱۳ پرو مکس محسوب می‌شود و برابر با اندازه پیکسل دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا پس از ترکیب پیکسل‌ها است. البته اندازه پیکسل سونی اکسپریا Pro-I از شیائومی می ۱۱ اولترا با اندازه پیکسل ۲.۸ میکرومتر کوچکتر است.

یکی از ویژگی‌های این دوربین، دریچه دیافراگم متغیر است. روبه‌روی سنسور Exmor RS پوشش زایس و لنز تثبیت شده ۲۴ میلی‌متری قرار گرفته و همچنین کاربران به دریچه دیافراگم f/2.0 تا f/4.0 دسترسی دارند.

سونی اکسپریا Pro-I در کنار سنسور اصلی، از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر هم بهره می‌برد. یکی از آن‌ها اولترا واید ۱۶ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/2.2 است و دیگری یک سنسور تله‌فوتو ۵۰ میلی‌متری با دریچه دیافراگم f/2.4 با زوم اپتیکال ۲ برابری است. سونی نتوانسته در این محصولش از دوربین پریسکوپی استفاده کند و در این زمینه اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ دست بالا را دارند.

سونی برای دوربین اصلی‌اش سیستم فوکوس خودکار تشخیص چشم برای انسان و حیوانات در تصاویر و ویدیوها استفاده کرده. برای پردازش تصاویر و ویدیوها شاهد استفاده از پردازشگر سیگنال تصویر Bionz X هستیم که در گذشته در اکسپریا ۱ مارک ۳ و اکسپریا ۵ مارک ۳ مورد استفاده قرار گرفته بود.

سونی اکسپریا Pro-I از دو دکمه فیزیکی برای کنترل دوربین بهره می‌برد که شامل یک دکمه شاتر دو مرحله‌ای به همراه یک دکمه شورتکات برای اپ فیلمبرداری حرفه‌ای است. در این اپ کاربر به پارامترهای مختلفی برای فیلمبرداری دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند ویدیوها را با نسبت تصویر ۲۱:۹ ضبط کند.

این گوشی هوشمند می‌تواند ویدیوهای ۴K با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. سونی همچنین برای ولاگرها یک مانیتور ۳.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی معرفی کرده که به این گوشی متصل می‌شود و امکان ضبط ویدیو با سنسور ۱ اینچی را ممکن می‌کند.

مشخصات فنی اکسپریا Pro-I

از مشخصات دوربین که بگذریم، به مواردی مانند نمایشگر، تراشه، رم و حافظه داخلی می‌رسیم. این گوشی هوشمند سونی به یک نمایشگر ۶.۵ اینچی OLED با رزولوشن ۴K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز مجهز شده و از اسنپدراگون ۸۸۸ به همراه ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد.

کاربران در این دستگاه به ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دسترسی پیدا می‌کنند که امکان افزایش آن از طریق کارت حافظه وجود دارد. سونی اکسپریا Pro-I به یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و درون جعبه‌اش یک کیس، شارژر ۳۰ واتی و کابل USB دارد. در جدول زیر مشخصات این گوشی هوشمند را مشاهده می‌کنید:

سونی اکسپریا Pro-I
ابعاد و وزن۸.۹ در ۷۲ در ۱۶۶ میلی‌متر و ۲۲۱ گرم
نمایشگر۶.۵ اینچی با رزولوشن ۱۶۴۴ در ۳۸۴۰ پیکسل و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز
پردازندهاسنپدراگون ۸۸۸ با مودم ۵G
رم۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی۵۱۲ گیگابایت
پشتیبانی از کارت حافظهبله
دوربین اصلی۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسلی و ۰.۳ مگاپیکسلی ToF
دوربین سلفی۸ مگاپیکسلی
سیستم عاملاندروید ۱۱
باتری۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی
قیمت۱۸۰۰ دلار / ۱۸۰۰ یورو

قیمت سونی اکسپریا Pro-I

پیش فروش این گوشی هوشمند سونی ۲ روز دیگر آغاز می‌شود و از ماه دسامبر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. اگرچه با مشخصات فنی قدرتمند و دوربین باکیفیتی روبه‌رو هستیم، اما ژاپنی‌ها این گوشی هوشمندشان را با قیمت بالایی می‌فروشند.

سونی اکسپریا Pro-I قیمتی برابر ۱۸۰۰ دلار یا ۱۸۰۰ یورو دارد. اگر کاربری به مانیتور مخصوص ولاگ این گوشی هوشمند هم نیاز داشته باشد، باید ۱۹۹ یورو دیگر هزینه پرداخت کند، البته باید یک کاور مخصوص برای اتصال این مانتیور را هم با قیمت ۸۹.۹۹ یورو تهیه کند. با توجه به چنین قیمتی، سونی احتمالا دوباره در بحث فروش با شکست مواجه می‌شود، هرچند محصول جدیدش قیمتی پایین‌تر از اکسپریا پرو ۲۵۰۰ دلاری دارد.

نظر شما درباره اکسپریا Pro-I چیست؟ آیا سونی می‌تواند با این دستگاه دوباره به جایگاه مناسبی در بازار دست پیدا کند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *