ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

کاربران سامسونگ خواهان عرضه‌ی سری نوت به‌جای اس برای سال آینده هستند

اینطور که به نظر می‌رسد، تصمیم سامسونگ مبنی بر عدم عرضه‌ی سری گلکسی نوت و عرضه‌ی سری گلکسی S به‌جای آن در سال جاری کاربران این شرکت را آزرده و آن‌ها از شرکت کره‌ای می‌خواهند در تصمیم خود برای سال آینده تجدید نظر کند.

همانطور که می‌دانید، سامسونگ تصمیم گرفت امسال از گوشی‌های سری نوت رونمایی نکند و به‌جای آن فقط پرچم‌داران سری S را به همراه گوشی‌های تاشو و یک سری میان‌رده و پرچم‌دار اقتصادی تولید و عرضه کند. در عوض پشتیبانی از قلم را به گلکسی S21 اولترا اضافه کرد تا فقدان وجود محصولی با قابلیت پشتیبانی از قلم کمتر حس شود. اما اصلا این کار نتوانست عاشقان سری گلکسی نوت را راضی نگه دارد.

سامسونگ تا قبل از امسال، هر سال دو سری پرچم‌دار را تحت عنوان گلکسی S و نوت راهی بازار می‌کرد. سری گلکسی S پرچم‌دارهای نیم‌سال اول و سری گلکسی نوت هم پرچم‌دارهای نیم‌سال دوم را تشکیل می‌دادند. امسال اما همه چیز تغییر کرد. دو سالی است که سامسونگ تولید گوشی‌های تاشو را در دستور کار خود قرار داده و قصد دارد تعداد آن‌ها را طی سال‌های پیش رو افزایش دهد؛ با این عقیده که کاربران به مرور به خرید گوشی‌هایی با طراحی تاشو رغبت نشان خواهند داد.

البته اوایل دوران عرضه‌ی گوشی‌های تاشو، به خاطر بالا بودن قیمت قطعات، هر کسی توان خرید آن‌ها را نداشت. اما خب سامسونگ به مرور در تولید این گوشی‌ها تجربه کسب کرده و قیمت قطعات هم به مرور کاهش پیدا کرد. بنابراین کاربران هم به خرید این گوشی‌ها تمایل بیشتری نشان داده‌اند. بنابراین سامسونگ باید برای خلوت شدن برنامه‌های خودش هم شده، تعداد محصولاتش را کاهش دهد.

قطعا خانواده‌ای که باید از سری محصولات شرکت حذف شود، گوشی‌های تاشو نیستند، بنابراین شرکت کره‌ای باید تولید یک مدل از پرچم‌دارانش را از برنامه‌هایش خارج می‌کرد تا بتواند فضای کافی برای برای عرضه‌ی گوشی‌های تاشو داشته باشد. در همین راستا قرعه به نام سری نوت افتاد و شرکت کره‌ای به بهانه‌ی کمبود تراشه‌ی پرچم‌دار، اعلام کرد امسال خبری از سری پرچم‌دارهای نوت نخواهد بود.

در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که سامسونگ سری گلکسی نوت را هیچوقت عرضه نخواهد کرد و این سری محبوب در واقع از دستور کار شرکت کره‌ای خارج شده‌ است. اما بدیهی بود گلکسی نوت‌ها فوق‌العاده محبوب و پرطرفدار هستند و اگر سامسونگ می‌خواست آن‌ها را حذف کند حتما باید پشتیبانی از قلم را که مهم‌ترین مشخصه‌ی این سری بود به گوشی‌های پرچم‌دار سری S اضافه می‌کرد که همینطور هم شد اما قلم برخلاف سری نوت، به صورت لوازم جانبی برای گلکسی S21 اولترا در دسترس قرار گرفت که خب با استقبال خوبی هم از سوی کاربران مواجه نشد.

طبیعتا کاربران می‌خواستند پرچم‌داری که خریداری می‌کنند خود اسلاتی مجزا برای تعبیه‌ی قلم داشته باشد نه اینکه کاربر مجبور باشد هم هزینه‌ی قلم را بپردازد و هم هزینه‌ی قاب محافظی جهت نگه‌داری قلم. از طرفی سامسونگ گفته بود عدم عرضه‌ی سری نوت فقط برای امسال بوده و از سال بعد که موجودی تراشه‌ها به شرایط عادی بازگشت، همه چیز مطابق روال گذشته خواهد بود.

اما سوالی وجود داشت مبنی براینکه اگر قرار بود سامسونگ باز هم سری نوت را راهی بازار کند، چرا پشتیبانی از قلم را به سری S اضافه کرد؟ به نظر می‌رسید این قدم نخست سامسونگ برای حذف تدریجی سری نوت بود اما وقتی واکنش شدید کاربران را در پی داشت، شرکت تصمیم گرفت برای سال بعد هم سری نوت را عرضه کند. اما خب اگر بخواهیم منطقی به قضیه نگاه کنیم، چنین تصمیمی اصلا درست نیست چون سامسونگ باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که بتواند هر سال یک از تعدادی گوشی رونمایی کرده و در فروش آن‌ها با مشکل مواجه نشود. از طرفی سخت است هر سال دو گوشی با پشتیبانی از قلم تولید شود چون نمایشگر این گوشی‌ها هزینه‌ی ساخت بالاتری دارد.

دلیل اینکار سامسونگ هرچه که بوده، باعث شد وب‌سایت SamMobile به نوعی یک درخواست‌نامه طراحی کرده و از کاربران بخواهد در صورتی که به گوشی‌های سری نوت علاقه دارند، آن را امضا کنند. این وب‌سایت معتقد است اگر سامسونگ بتواند عرضه‌ی این دو سری از پرچم‌داران را هر سال جابجا کند، طرفداران هر دو سری خوشحال خواهند شد و فرصت کافی برای عرضه‌ی سایر گوشی‌ها هم فراهم می‌شود. این درخواست‌نامه فعلا ۹۷۱۱ امضا داشته و این یعنی تعداد زیادی از کاربران موافق این ایده هستند.

همانطور که اشاره شد، گلکسی S21 اولترا به عنوان تنها پرچم‌دار امسال با پشتیبانی از قلم S-Pen اسلاتی جهت تعبیه‌ی قلم ندارد و این چیزی نیست که کاربران بخواهند. خصوصا اینکه در صورت خرید قلم، حتما باید برای قاب محافظی جهت تعبیه‌ی قلم هم هزینه شود. حال باید دید آیا این درخواست‌نامه اصلا واکنشی را از سوی سامسونگ در پی خواهد داشت یا خیر.

اگر به خاطر داشته باشید، سری گلکسی S20 به خاطر عملکرد ضعیف اگزینوس ۹۹۰ در بازار جهانی طرفداران زیادی نداشتند و همین موضوع سبب شد کاربران درخواست‌نامه‌ای را برای سامسونگ ارسال کرده و از شرکت بخواهند دیگر از تراشه‌ی اگزینوس در گوشی‌هایش استفاده نکند. نتیجه‌ی این اعتراضات اما شرکت کره‌ای را برآن داشت تا هرچه سریع‌تر به فکر بهبود عملکرد اگزینوس‌ها شود و اگزینوس ۲۱۰۰ هم حاصل تلاش‌های سامسونگ بعد از انتقادات وارده بود.

با محبوبیتی که سری نوت دارد، به احتمال بسیار فراوان شرکت کره‌ای به این درخواست واکنش مثبت نشان خواهد داد و می‌پذیرد سری نوت را بار دیگر راهی بازار کرده و آن را تا زمانی که گوشی‌های تاشو همه‌گیر نشدند تولید و به بازار عرضه کند. با این حال باید دید چه پیش خواهد آمد؛ فعلا که تمام شایعات پیرامون برنامه‌های آینده‌ی سامسونگ به گوشی‌های سری گلکسی S22 اشاره دارند و خبری از سری نوت نیست.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با طرح ارائه شده موافقید یا معتقدید سامسونگ باید فقط یک سری از پرچم‌داران را هر سال راهی بازار کند؟

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *