ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

بررسی گوشی ایرانی جی ال ایکس؛ جنرال لوکس شاهین ۲

شاهین؛ پرواز یک پله فراتر از رویای تو

این شعاریست که جی ال ایکس برای این محصول منحصربفرد خود انتخاب کرده شرکتی که روزی گوشی‌های کیبوردی ساده را تولید می‌کرد اکنون گوشی‌های هوشمندی را به عنوان پرچم‌دار عرضه می‌کند که با رقبای بزرگ جهانی خود رقابت می‌کند. کاربران در گذشته جی‌ال‌ایکس را صرفاً با گوشی‌های میان رده میشناختند، اما اکنون این شرکت پا را فراتر گذاشته و توانسته با یک قیمت مطلوب گوشی‌های پرچم‌داربا کیفیتی طراحی کند که دغدغه کاربران زیادی را برطرف نماید.

پس از معرفی گوشی آریا، آریا ۱ و شاهین که با استقبال بی‌نظیر کاربران ایرانی همراه شد، این بار نوبت به گوشی جنرال لوکس شاهین ۲ رسید. ماه‌ها پیش شرکت از تولید گوشی‌ای با نام شاهین ۲ خبر داده بود که کاملا متفاوت با محصولات قبلی خود خواهد بود. گوشی‌ای که پا را فراتر از مرزها گذاشته و توانسته بهترین امکانات روز دنیا در زمینه تولید گوشی را در خود جای دهد.  گوشی جنرال لوکس شاهین ۲ را می‌توان پادشاه گوشی‌های تولید شده GLX تاکنون لقب داد. طراحی و ظاهری زیبا و یکپارچه، در کنار قابلیت‌هایی که در نگاه منصفانه هیچ‌چیز از پرچم‌داران برندهای دنیا  کمتر ندارند، از این گوشی یک پرچم‌دار کارآمد و تمام‌عیار ساخته است.

طراحی و ساخت؛ صفحه نمایش تمام صفحه کپی یا بی همتا؟

شما در نگاه اول به این تصویر چه فکری کردید؟ ایرانی؟ جی ال ایکس؟ کپی شرکت های بزرگ؟ بریدگی صفحه نمایش و…؟ بله؛ این همان شاهین ۲ است که پس از شاهکار شاهین (بررسی گوشی ایرانی جی ال ایکس؛ جنرال لوکس شاهین)  برای رقابت یا هم قدم بودن با دنیا این شاهکار ایرانی خلق شده در ادامه دربارهء آن بیشتر بدانید.

نوآوری در طراحی ۱۹:۹ تمام صفحه

جنرال لوکس شاهین ۲ یک تلفن هوشمند با بدنه فلزی است که از طراحی صفحه نمایش تمام صفحه (بدون لبه) استفاده می‌کند. این صفحه نمایش ۶.۱۸ اینچی با کیفیت FHD+ از نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌گیرد. این تلفن همراه به خاطر وجود لبه های بسیار باریک، موفق به داشتن نسبت بزرگ ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی شده است. حتی در بخش بالای این گوشی به بیشترین شکل ممکن از صفحه نمایش بهره گرفته شده است.

 

صفحه نمایش این گوشی به نحوی طراحی شده که در قسمت بالای گوشی کمتر فضای هدر رفت خارج از صفحه نمایش وجود دارد و تنها یک بخش برای دوربین سلفی و ریسور دریافت تماس ورودی تعبیه شده است تا شاهد نزدیکی این گوشی از نظر طراحی به پرچم‌داران مهم برندهای جهانی باشیم. در قسمت پایین صفحه نمایش نیز دکمه‌های فیزیکی و حتی اثر انگشت کاملاً حذف شده هستند.

قاب پشتی گوشی نیز به زیبایی طراحی شده است و دوربین دوگانه به همراه فلش گوشی به شکل مرسومی در کنار یک دیگر قرار گرفته اند و حسگر اثر انگشت نیز در پایین دوربین دوگانه به شکل ماهرانه‌ای خودنمایی می‌کند. نباید به سادگی از این نوع طراحی قاب جلویی و پشتی گذر کرد زیرا در عین سادگی، حس لوکس بودن را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

محل قرارگیری دکمه‌های خاموش / روشن و نیز دکمه کم و زیاد کردن صدا به طرز مناسبی تعبیه شده است و ظرافت بسیار مناسبی در این طراحی دیده شده است. همچنین اسلات سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه جانبی به شکل کاملا ظریف و نامحسوسی طراحی شده اند.

 همچنین لبه‌های این گوشی به‌صورت خمیده طراحی شده‌اند. طراحی جنرال لوکس شاهین ۲ با وجود باتری قوی و بدنه فلزی، باریک و خوش دست می­باشد و حدود ۱۶۸ گرم وزن دارد و با وجود داشتن صفحه نمایش ۶.۱۸ اینچی، گوشی بسیار خوش‌دست و ظریفی است. لبه‌های ساده و مینیمال این گوشی به همراه ظرافتی که در طراحی آن وجود دارد، جذابیت بدنه را به شدت افزایش داده در عین سادگی جلوه‌ی زیبا و حرفه‌ای به گوشی بخشیده است. حسی که در همان تجربه اول با در دست گرفتن شاهین ۲ تجربه خواهید کرد با تجربه‌های پیشین شما کاملا متفاوت خواهد بود و استحکام، ظرافت، یکپارچگی، قدرت و خوش‌دستی را به راحتی لمس خواهید کرد.

  با وجود نمایشگری ۶.۱۸ اینچی، با توجه به حداقل بودن لبه‌ها، این دستگاه ابعاد بسیار جمع‌و‌جوری دارد و می‌توان به‌راحتی آن را با یک دست کنترل کرد. کلید‌هایی که روی لبه‌ی سمت راست قرار گرفته‌اند، مکان مناسبی دارند و دسترسی به آن‌ها در حالت عادی و حتی هنگام مکالمه ساده است.

صفحه نمایش؛

جنرال لوکس شاهین ۲ یک تلفن هوشمند با بدنه فلزی است که از طراحی صفحه نمایش تمام صفحه (بدون لبه) استفاده می‌کند. این صفحه نمایش ۶.۱۸ اینچی با کیفیت  FHD+ از نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌گیرد. این تلفن همراه به خاطر وجود لبه های بسیار باریک، موفق به داشتن نسبت بزرگ ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی شده است. حتی در بخش بالای این گوشی به بیشترین شکل ممکن از صفحه نمایش بهره گرفته شده است.

بالای صفحه نمایش به صورت عرض بریدگی (Notch Display) است به این معنی که در امتداد بالای گوشی نیز صفحه نمایش استفاده شده است اما در اواسط این بخش دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه جاسازی شده است. ابعاد این گوشی با وجود داشتن حدود ۶.۲ اینچ صفحه نمایش با توجه طراحی صفحه نمایشی که دارد.

صفحه نمایش همواره دغدغه‌ی کاربران گوشی‌های موبایل بوده است و داشتن یک صفحه نمایش با تراکم پیکسلی مناسب و ابعاد مناسب با وضوح بالا هر شخصی را وسوسه می‌کند تا یک گوشی با کیفیت تهیه کند. سری شاهین نسبت به سایر گوشی‌های پیشین جی‌ال‌ایکس در طراحی صفحه نمایش پیشرفت قابل توجهی داشته است تا برای صفحه نمایش ۶.۱۸ اینچی خود وضوح 2246*1080 را تعبیه کند و تصاویر را کاملا زیبا و با رنگ‌بندی کاملا زنده و ملموس نمایش دهد تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این دستگاه یک پله فراتر از رویاها پیش رفته و صفحه نمایش آن  دارای تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در اینچ است که از بسیاری از پرچم‌داران بزرگ جهانی در این زمینه پیشی گرفته است.

شرکت جی‌ال‌ایکس یک صفحه نمایش بزرگ ۶ اینچی را برای شاهین ۲ فراهم آورده است که از پنل ال سی دی شارپ با رزولوشن ۲۲۴۶ در ۱۰۸۰ بهره می‌گیرد و نسبت صفحه نمایش آن ۱۸:۹ است. دقیقا همانند چیزی که در گوشی ال جی جی ۶ وجود دارد. رنگ‌ها در نمایشگر شاهین ۲ کاملاً طبیعی و سرزنده هستند و همچنین عمق نمایش رنگ مشکی کاملاً مناسب است. روشنایی کافی برای نمایشگر در نظر گرفته شده است؛ حسگرهای شتاب‌سنج، مجاورت و روشنایی برای این نمایشگر در نظر گرفته شده‌اند تا بتواند خود را با شرایط نوری و محیطی مختلف تطبیق دهد. برای صفحه نمایش یک گوشی این موارد مهم است که محتویات در آن واضح باشد، روشنایی تصویر مناسب باشد، رنگ تصویر به طور طبیعی و تعداد رنگ‌های آن مناسب باشد و همچنین استفاده‌ی طولانی مدت از آن باعث آزار چشم نشود که گوشی شاهین ۲ این موارد را به خوبی مطابق نیاز کاربران فراهم کرده است.

نمایشگر شاهین ۲ حتما می‌تواند، نظر شما را جلب کند. فرقی ندارد قصد انجام چه عملیاتی را با شاهین ۲ دارید؛ مطالعه، بازی، وب‌گردی یا فیلم‌دیدن مهم نیست، نمایشگر این گوشی پاسخی مناسب برای تمام انتظارات شماست. نور کافی نمایشگر، تراز سفیدی مناسب، اندازه‌ی قابل‌قبول برای انجام هر عملیاتی، نمایش رنگ‌ها در نزدیک‌ترین حالت به رنگ‌هایی که در طبیعت می‌بینیم و همچنین تراکم بالای نمایشگر که در هر حالتی بهترین بازده ممکن را دارد؛ از قابلیت‌های نمایشگر شاهین ۲ هستند که برای یک گوشی با این قیمت عالی به‌نظر می‌رسد.

سخت افزار، حافظه و پردازنده؛

داشتن ۴ گیگابایت RAM سرعت کاملا مرسوم و مناسبی برای گوشی‌های پرچم‌دار می‌باشد. داشتن ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی به همراه امکان استفاده از کارت حافظه جانبی تا حجم ۲۵۶ گیگابایت نیاز شما را از نظر حافظه برطرف می‌نماید.

  به لطف رم ۴ گیگابایتی شاهین ۲، رابط کاربری و لمس صفحه نمایش روان و سبک به نظر می‌رسد. پردازنده این گوشی ۸ هسته ای از شرکت تایوانی مدیاتک MT6763 ۲.۵GHz می­باشد. سرعت پردازنده این مدل گوشی نسبت به تمام گوشی‌های پیشین این شرکت جهش قابل توجهی داشته است و رشد بسیار قابل توجهی در زمینه سرعت پردازنده داشته است. همچنین نباید از این مورد غافل شد که پردازنده شاهین جی‌ال‌ایکس ۶۴ بیتی است و سرعت انجام هر برنامه و بازی‌ای را خواهد داشت.

 

دوربین؛

در حال حاضر دوربین و عکس برداری از امکانات اصلی و مهم هر گوشی‌ای شمرده می‌شوند. شاهین ۲ به امکاناتی مجهز شده است که تصور شما از دوربین گوشی‌های پیشین جی‌ال‌ایکس را کاملا متمایز می‌کند. شاهین ۲ به دوربین دوگانه سلفی و دوربین دوگانه پشت با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل مجهز شده است. دوربین دوگانه این گوشی ۱۶ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم ۲.۰ است که ارتقاء به مراتب بالاتری از شاهین را در این دوربین شاهد هستیم تا وظیفه عکسبرداری و فیلمبرداری توسط این دوربین با کیفیت انجام شود و دوربین کمکی که در کنار آن قرار گرفته است به منظور ایجاد افکت عمقی توانسته کیفیت خروجی تصاویر را به حد بسیار مطلوبی برساند. دوربین دو گانه امکان ایجاد افکت بوکه (تمرکز روی بخش خاصی از عکس و تار کردن سایر قسمت‌ ها) را میسر ساخته است تا تجربه جالبی از عکسبرداری اینبار به صورت کاملاً حرفه‌ای را شاهد باشیم. به لطف فراهم شده توسط این دو سنسور کاربران خواهند توانست تا تصویر پس زمینه را تار کرده و یا اقدام به ثبت تصاویر سه بعدی نمایند. لنز هر دو دوربین به صورت زاویه عریض می‌باشد. سنسور این دوربین دوگانه توسط شرکت سونی تامین شده و یک فلاش دوگانه همراه با قابلیت فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز نیز در این گوشی قرار دارد.

اما در بخش دوربین شاهین ۲ یک تفاوت چشمگیر با مدل‌های پیشین وجود دارد و آن هم در حالت HD میتوان تا ۳۰ برابر بزرگنمایی کرد! در عمل این دوربین از نظر نرم افزاری قابلیت ذخیره ۹۶ مگاپیکسل برای هر عکس را دارا می‌باشد که به نوبه خود در میان تمام گوشی‌های جهان منحصر به فرد است. دوربین سونی این گوشی یکی از با کیفیت‌ترین دوربین‌های موجود برای گوش موبایل است تا شرکت انتقادهای پیشین در مورد دوربین را با یک تحول شگفت انگیر برطرف نماید و کیفیت عکسبرداری با شاهین ۲ برای همه در ذهن دارندگان آن باقی خواهد ماند.

عمر باتری ؛

یکی از ویژگی‌های اصلی هر گوشی، باتری آن است.  با وجود اینکه این گوشی از دو سیم کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و اتصال ۴جی، حسگر اثر انگشت در قاب پشتی، صفحه نمایش ۶ اینچی، بلوتوث، اتصال وای‌فای، باتری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی‌آمپر دغدغه خیلی از کاربرانی که علاقه به ساعتها گردش در شبکه‌های اجتماعی، وبگردی و یا بازی را دارند برطرف کرده و می‌تواند ساعت‌ها شارژ را برای شما نگهداری کند.

 این گوشی می­تواند به مدت بیش از ۱۲ ساعت کار مداوم شارژ داشته باشد، در حالت استندبای بیش از یک هفته شارژ را نگه می­دارد. با این گوشی شما از همراه داشتن پاوربانک بی­نیاز خواهید شد.

امروزه گوشی‌های جنرال لوکس، علاوه بر هوشمند بودن در روند شارژ شدن هم هوشمندانه رفتار می‌کنند. شاهین ۲ دارای یک تراشه درونی برای تنظیم دمای باتری و مقدار توان برای شارژ باتری است. این تراشه باعث می‌شود که دستگاه‌ بسیار هوشمندانه وقتی باتری کاملا شارژ شد یا دمای آن بالا رفت، توان و برق دریافتی‌از شارژر را کم و یا متوقف کند. در این فناوری‌، برق و توان تاآنجایی که دستگاه بتواند تحمل کند وارد می‌شوند تا باتری با بیشترین سرعت ممکن شارژ شود. در شاهین۲ تنها با ۹۰ دقیقه شارژ، باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری ۱۰۰% شارژ خواهد شد.

سخن آخر

ساخت شاهین ۲ یک حرکت کاملاً روبه جلو است و فاصله‌ی زمانی الگوبرداری از پرچم‌داران جهانی به حداقل زمان ممکن رسیده و جی‌ال‌ایکس همگام با مطرح‌ترین برندها در تکنولوژی عرض اندام می‌کند. شاهین ۲ با مجهز شدن به دو دوربین دوگانه در پشت و سلفی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل با کیفیت و دوربین شرکت سونی به ثبت تصاویر خارق العاده کمک شایانی کرده است. این گوشی از بهترین مواد موجود ساخته شده است و همچنین از جدیدترین قطعات سخت افزاری در این گوشی استفاده شده است و در کنار آن سنسورهای ثبت تصویر، به قابلیت مهم ۳۰ برابر بزرگنمایی و ثبت تصاویر با کیفیت ۹۶ مگاپیکسل نرم‌افزاری با کمک گرفتن از دوربین با کیفیت شرکت سونی اشاره داشت. همچنین قابلیت Face ID این گوشی در سری‌های جدید این گوشی برای اولین بار استفاده شده است و یک تحول مهم در گوشی‌های جی‌ال‌ایکس شمرده می‌شود.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

یک نظر

  1. پسر لر پاسخ

    قشنگ هست هم شاهین دو و هم یک
    ولی باید زود زود گوشی جدید معرفی کنن سریع
    و به بازار تحویل بدن و تمام شهرها نمایندگی بزنن تا مشتری راحت تر بتونه خرید کنه

  2. علیرضا پاسخ

    سلام و خدا قوت خدمت شما.
    پرچمدار جدید Glx در شب عید غدیر رو نمایی میشه!
    منتظر بررسی و تحلیل موشکافانه شما هستیم…
    یاعلی

  3. ابوالفضل فرهمند پاسخ

    با سلام،باید وزارت صنعت و ارتباطات حمایت بیشتری از گوشی ایرانی داشته و صدا و سیما هم تبلیغات را بیشتر کند و همچنین مردم حمایت نمایندگی ها هم در دسترس باشند.شاهین ۱و۲افتخار ایران است.

    1. آذین پاسخ

      سلام پس،چرا وقتی با شرکت جی ال ایکس تماس می گیریم و از تولید مجدد شاهین سؤال می پرسیم می گن : دیگه قرار نیست شاهین تولید کنیم ؟! من خودم شاهین دارم گوشی فوق العاده ای ست واقعا به خودم می بالم وقتی گوشی ایرانی با این کیفی و زیبایی دارم . واقعا متأسفم که تولیدش متوقف شده !
      ان شاءالله بزودی کل قطعات گوشی در کشور خودمون ساخته بشه تا هیچ‌تحریمی نتونه تولیدش رو متوقف کنه .

      1. امير پاسخ

        خخخخخخخ. مطمئن باش كه ايرانيه????
        عاشق كالاي ايرانيم و ازش حمايت ميكنم
        اما اينا اسمبله
        قطعاتي كه توليد كشور ديگس رو جمع ميكنن و ميزنن تو يه گوشيه ديگه.
        در واقع بسته بنديش مال ايرانه

        1. موسی پاسخ

          هیچ شرکت گوشی سازی در دنیا قطعات گوشی را تولید نمیکنه همشون مونتاژن مثل سامسونگ نمایشگری را شرکت شارپ ژاپن و boeچین تولید می‌کنه و سی پی یو آن توسط شرکت ژاپنی آمریکایی تولید میشه

      2. موسی پاسخ

        گوشی شاهین ۲با سخت افزار جدید تری رونمایی شده در ۱۵اذر فروش فوری آن شروع میشه با قیمت ۲۹۵۰۰۰۰ تومان دارای دوربین سه گانه ۴۸مگاپیکسلی و حافظه ۱۲۸گیگابایتی عرضه میشود

  4. سعید پاسخ

    ظاهراً دوست عزیزمون سهامدار شرکت جی ال ایکس هستن چون این اصلا نقد نبود فقط یک تبلیغ و معرفی ساده از یک گوشی هوشمند میان رده و نه پرچمدار بود

    1. موسی پاسخ

      برای شروع اول راهه باید کم کم شروع کرد باز هم خوبه ولی در تولید گوشی یا مونتاژ هزینه زیادی میطلبه یا کارخانه تولید اجاق گاز در ایران هنوز دارن مونتاژ میکنم که قطعات آنها از چین میارن

  5. محمد پاسخ

    همه اینا خوبه ولی کافی نیست مردم ازگوشی های روز دنیا استفاده کردن وکلی امکانات مثلا قابلیت پیدا کردن گوشی درگوشی های سامسونگ واینکه خدمات پشتیبانی رو روی سرورهای شرکت و انواع سرویس های تحت وب رو فعال کنید و … من به شخصه هم به کیفیت وهم به فول آپشن امکانات اهمیت می دم ممنون

  6. آذین پاسخ

    من گوشی شاهین دارم خیلی هم ازش راضی هستم .
    چون گوشی یِ فوق العاده ای ست .
    ما که گوشی جی ال ایکس داریم ازش راضی هستیم ولی نمی دونم چرا اونائی که گوشی ایرانی ندارند اصرار دارند که بگن جی ال ایکس به در نمی خوره !
    چرا اون عده ی قلیل این قدر #خود_تحقیری می کنن؟!!!
    گوشی سامسونگ که خود ما باعث پیشرفت محصولاتش شدیم ؛
    به دلیل خریدهای گوشی سامسونگ !
    ولی بااین حال وقتی مادرم که با گوشی ایرانی آشنا نبود گوشی مدل بالای سامسونگ‌ رو خرید ال سی دی ش خراب بود !
    بعد که بردم نمایندگی تعمیرش کرد دوباره چند تا اشکال مهم‌ دیگه خود بخود پیدا کرد! ( با این که نو‌ بود ) !
    ‌سامسونگ‌ حق نداره گوشی خراب بسازه چون سالهاست که در کل دنیا این گوشی خریداری می شه…
    تأسف اینجاست که هیچ‌کسی نمی گه عه دیگه گوشی خارجی نمی خرم گوشی صفر و آکبندش هم خرابه!
    ولی در مورد گوشی ایرانی طرف حتی خودش استفاده هم نکرده ولی این طوری می زنه تو‌ سر کالای ایرانی!!!
    چرا اصرار دارین بن مردم القا کنید دروغ را … ؟
    ❤️خود را باور کنیم :
    #ما_توانستیم ?❤️?

    فقط ای کاش بشه گوشی شاهین ۲ را قسطی بفروشند!
    بیشتر قطعات ش ساخت ایرانیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *