ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

با جذاب ترین سوییچ های خودرو آشنا شوید

پیش پا افتاده ترین بخش یک خودرو چیست؟ در این زمینه گزینه های متعددی وجود دارند که سوییچ هم یکی از آن هاست. چه تکه ای فلز ساده باشد و چه یک جعبه کوچک الکتریکی برای فرستادن امواج، بیش تر مواقع این اشیای کوچک به مزخرفی یک ماشین لباس شویی داغان هستند، مگر این که خیلی باحال باشند.

در بیش تر موارد این کلیدها فقط بر حسب کارایی تولید می شوند. گرچه برخی از آن ها خیلی باحال هستند و برخی حتا مانند آثاری هنری می مانند. سوییچ خودرو بخشی منحصر به فرد از هر خودرو است که خودرو را زنده می‌کند و تنها بخشی از خودرو که همیشه در کنار راننده است.

ریموت تسلا مدل S

ریموت کنترل ها بخش استانداردی از خودروهای امروزی محسوب می شوند و ریموت کنترل تسلا مدل S یکی از نمونه های مورد علاقه ما است. چرا دوستش نداشته باشیم؟ این ریموت به تمامی عملگراست، می تواند خودروی شما را احضار کند و وقتی در منزل نشسته اید مانند تکه خودرویی کوچک روی کنسول خانه خودنمایی می کند.

سوییچ هوندا / اکورا NSX

گفته می‌شود که هوندا / اکیورا NSX در سال ۱۹۹۰ با سوییچی تیتانیومی همراه بوده که بسیار گران بها بوده است. در ضمن این کلید با روش های معمولی قابل برش نبوده زیرا که تیتانیومی بوده است. اما در حقیقت این سوییچ تیتانیومی نیست و آلیاژی از نیکل و مس است که مونل نام دارد و تا سال ۱۹۹۶ برای NSX عرضه شده است. برخی معتقدند نمای زیبا و ساده این سوییچ، بازتابی از خودرویی است که آن را روشن می کند.

سوییچ پورشه ۹۱۱ Formawerx

با قطعه های پس از فروش متعددی که برای پورشه ۹۱۱ در دسترس است، جای تعجب نیست که کمپانی هایی حتی کلید
جذاب تری برای این خودرو تولید کنند. این یکی که ساخت کمپانی Formawerx است از یک بلوک فولاد ۳۰۳ تولید می شود و با ماشینکاری آن را به این شکل در می آورند و شش سوراخ موجود در بخش بالایی آن، بازتابی از موتور ۶ سیلندر و خطی این خودرو است. با قیمتی ۲۵۰ دلاری برای مدل استاندارد و قیمتی ۳۰۰ دلاری برای مدل های خاص، این کلید راهی مناسب برای جذاب تر کردن جاسوییچی شما محسوب می شود.

ریموت ب ام و

ریموت های ب ام و همواره جذاب بوده اند، اما این یکی با کلی کارایی همراه شده است که شامل یک صفحه نمایش کوچک لمسی هم می‌شود که خیره کننده است. این ریموت ها بسیار پیشرفته و در عین حال بسیار زیبا هستند.

کلید نیسان ۳۰۰ZX

نسیان ۳۰۰ZX هنگامی به بازار آمد که خودروهای کوپه اسپرت ژاپنی مانند مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا به بازار آمدند. اما نیسان باحال ترین سوییچ بین همه آن ها را داشت. این سوییچ از تکه ای تیتانیومی ساخته شده و رخی آینده نگرانه دارد که با اهداف بازاریابی نیسان همسو بوده است. خودروی نیسان ۳۰۰ZX خودرویی پیشرفته در ابتدای دهه ۹۰ میلادی محسوب می شود که آپشن هایی مانند پیشرانه دو توربو و فرمان پذیری چهار چرخ، گواه این موضوع هستند.

کی-کارد هوشمند مرسدس بنز

کمپانی مرسدس بنز از پیشگامان سامانه ورود بدون کلید در ابتدای دهه ۹۰ محسوب می‌شود. گرچه این کی-کارد هوشمند خیلی جذاب نیست اما بی شک بخش مهمی از صنعت خودروسازی به حساب می آید. در ضمن قطر آن کمی ضخیم است و نمی توان آن را در کیف پول جای داد.

سوییچ فراری

نمی توان فهرستی از کلیدهای باحال را تنظیم کرد اما اسمی از فراری به میان نیاورد. این نمونه برش نخورده از اوایل سال های ۲۰۰۰ میلادی، مدلی جذاب و بی نقص است. البته نسخه های اصل این کلید کمی گران بها هستند و این بسته در سایت ebay برچسب قیمتی ۲۵۰۰ دلاری را دارد.

سوییچ مزدا چرخنده

مزدای RX-7 سوییچی پایه و خسته کننده دارد که به هیچ وجه با کارایی این خودرو همخوانی ندارد، اما این قطعه پس از فروش که در سایت آمازون به فروش می‌رسد – به روز رسانی زیبایی است که جنبه آموزشی نیز دارد. اگر بخواهید توضیح دهید که موتور وانکل چه تفاوتی با موتور احتراق درونی عادی دارد، کافی است موتور کوچک در انتهای کلید را به عنوان مثال، نشان دهید.

سوییچ پلاتینیوم کونیگزگ

این فهرست بدون حضور گران بهاترین سوییچ دنیا تکمیل نخواهد شد. سوییچ ساده و شبیه سپر جنگی کونیگزگ به خودی خود جذاب است، اما این سوییچ ویژه پلاتینیوم/ الماسی چکیده ای از لوازم لوکس خودرو به حساب می آید. این سوییچ چند سال پیش برای مشتری یک کونیگزگ آگرا ساخته شد که قیمت تقریبی آن ۲۵۰.۰۰۰ دلار برآورد شده است، یعنی در حدود قیمت یک فراری ۴۸۸ نو.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *