ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

Red Dead Redemption 2، از شاهکار راک استار چه می‌دانیم؟

در این مطلب قصد داریم شما را کامل با اخبار  2 red dead redemption در جریان بگذاریم.

شخصیت اصلی

پس از تماشای چند تریلر، متوجه شده‌ایم که شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2 آرتور مورگان است. اما اگر می‌خواهید بیش‌تر با این کاراکتر آشنا شوید، با ما همراه شوید.

افرادی که نسخه اول بازی Red Dead Redemption را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که راک‌استار گیمز در آن بازی، یک تجربه عالی در غرب وحشی و یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز را ارائه کرد که تمام ویژگی‌های آن، از داستان و گیم‌پلی گرفته تا شخصیت‌پردازی و گرافیک در سطحی عالی و حتی فراتر قرار داشتند. به همین دلیل هم نسخه دوم این بازی یعنی Red Dead Redemption 2 که البته تا به امروز چند باری تاخیر خورده و در نهایت قرار است در تاریخ ۴ آبان ۹۷ برای ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ منتشر شود، یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال به حساب می‌آید و این پتانسیل را دارد که به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در جوایز مربوط به بازی‌های ویدیویی هم تبدیل شود. 

در حالی که در نسخه قبلی این بازی با شخصیت جان مارستون همراه شده بودیم، در این نسخه راک‌استار کاراکتر جدیدی را در قالب آرتور مورگان معرفی کرده است؛ کاراکتری که با توجه به تریلر‌های منتشر‌شده از بازی، خشن و بی‌رحم اولین صفاتی هستند که برای توصیف او به ذهن‌مان می‌رسند. با این حال به نظر می‌رسد مورگان چیزی فراتر از یک کاراکتر صرفا خشن باشد و شاهد شخصیت‌پردازی پیچیده‌ای در قبال او خواهیم بود. در ادامه، سعی خواهیم کرد کمی بیش‌تر با این شخصیت و خصوصیاتش آشنا شویم. 

رتور مورگان جدا از اینکه توان بالایی در مبارزات دارد و به بهترین شکل می‌تواند از سلاح یا حتی قدرت بدنی‌اش استفاده کند، در واقع دست راست داچ در رهبری گروه هم به شمار می‌رود. به‌علاوه زمانی که وی مشغول دزدی از قطار‌ها یا فرار از دست قانون نیست، سعی می‌کند غذا و مواد لازم را به کمپ‌های قانون‌شکنان برساند و خب، با اینکه شاید عجیب به نظر برسد، اما این کار را از سر علاقه انجام می‌دهد. در واقع با اینکه آرتور مورگان در مبارزه‌ها شخصیت کاملا بی‌رحمی دارد، اما در پس این چهره فکرش هم به‌خوبی کار می‌کند و وقتی لازم باشد، شخصیتی منطقی دارد. برای مثال، زمانی که درگیری بین اعضای گروه رخ بدهد، مورگان سعی می‌کند مانع از این اتفاق شود. البته در نظر داشته باشیم که گاهی هم یک طرف این درگیری‌ها خود مورگان است ولی حتی در این مواقع هم او سعی می‌کند شخصیتی منطقی از خودش بروز بدهد و بی‌دلیل، با کسی درگیر نمی‌شود. 

آرتور در پس چهره و کار‌های خشن، شخصیت منطقی دارد و به همین دلیل هم دست راست داچ به حساب می‌آید

آرتور شخصیتی است که هرگز، آنطور که باید خانواده درست و حسابی نداشته است و به همین دلیل، گروه داچ و اعضای آن، به‌نوعی نزدیک‌ترین اشخاص و خانواده آرتور به حساب می‌آیند. به همین دلیل هم در طول بازی، دقایقی را تجربه خواهیم کرد که آرتور با وجود اینکه شاید با برخی کار‌ها موافق نباشد، اما به دلیل اینکه کمکی به دوستانش کرده باشد، به آن‌ها تن می‌دهد و در واقع خواسته خانواده‌اش را به خواسته‌های شخصی ترجیح می‌دهد. 

 

 

برای آرتور، گروه داچ به منزله خانواده است و به همین دلیل هم وی، وفاداری عجیبی به این گروه و اعضایش دارد

از طرف دیگر، پیش‌تر به مواردی مثل اینکه آرتور سعی می‌کند غذا یا دیگر آیتم‌های مورد نیاز کمپ را تامین کند اشاره کردیم. اما جالب است بدانید که برای انجام این کار‌ها در بازی، هیچ اجباری نخواهید داشت و سازندگان، تا حد زیادی به شما در این موارد آزادی‌عمل داده‌اند تا خودتان تصمیم بگیرید و در قبال این تصمیمات، شخصیت آرتور را شکل بدهید. منظور از این حرف این است که فرضا اگر شما برای تامین آذوقه کمپ اهمیت قائل باشید، این مورد از چشم بقیه دور نخواهد ماند و آن‌ها هم به صورت متقابل، رفتار‌هایی مناسب با شما خواهند داشت. ولی خب اگر هم تمایلی به این کار نداشته باشید، می‌توانید کلا بی‌خیال این مسائل شوید و به سراغ ماجراجویی‌های شخصی خودتان بروید. چنین کار‌هایی هویت و شخصیت آرتور را در بازی تعریف خواهند کرد و باعث خواهند شد بسته به تصمیمات شما، اتفاقات و روابط بین کاراکتر‌های بازی دست‌خوش تغییر شود. 

 

سه نسخه، برای هر سلیقه

استودیو راک استار نسخه‌های ویژه بازی Red Dead Redemption 2 را معرفی کرد که هم به صورت فیزیکی و هم به صورت دیجیتالی محتوای مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

نسخه‌های مختلف بازی در قالب Special ،Ultimate و کالکتور عرضه می‌شوند. همچنین در جدیدترین اخبار آمده است که در نسخه‌ی Collector این بازی، دیسک بازی وجود نخواهد داشت و در عوض، تعداد بسیار زیادی محتوای فیزیکی در آن برای خریداران درنظر گرفته شده است.

 

حال در ادامه به بررسی محتویات دیجیتالی نسخه‌ی Special این بازی می‌پردازیم:

ماموریت Bank Robbery Mission و Gang Hideout اختصاصی: یک ماموریت اختصاصی برای دارندگان این نسخه از بازی خواهد بود که در آن، آرتور و یارانش به یکی از بانک‌های جنوب محله‌ی Rhodes دستبرد می‌زنند. در مرحله‌ی Gang Hideout نیز شاهد نبرد آرتور و یارانش با گروه دل لوبوس (Del Lobos) هستیم؛ گروهی که صاحب یک ملک هستند و در این نبرد قرار است آن‌ها را شکست بدهیم و اموال و منابع‌شان را غارت کنیم.

اسب Dappled Black از نژاد Thoroughbred: این نژاد از اسب‌ها، بسیار زیبا و سریع هستند و به لطف حرکت سریع‌شان، شما را همیشه جلوتر از یاران‌تان قرار می‌دهند و دست‌نیافتنی‌تان می‌کند! در کنار این اسب، یک زین اختصاصی با نام Nuevo Paraiso دریافت خواهید کرد؛ در ساخت زین مذکور از چرمی با رنگ شکلاتی تیره و تزئینات نقره‌ای استفاده شده است. این نژاد از اسب و همچنین زین Nuevo Paraiso، در بخش داستانی بازی وجود دارند.

دو آیتم Talisman و Medallion (به عنوان پاداش در بخش گیم‌پلی): استفاده از این آیتم‌ها در بخش داستانی به آرتور قابلیت‌هایی خاص می‌دهد؛ به عنوان مثال با اتصال آیتم Eagle Talon Talisman به چکمه‌ی آرتور، مهارت آگاهی محیطی او برای زمان بیشتری فعال خواهد بود و با قرار دادن آیتم Iguana Scale در کیف شخصی‌اش، هنگام اسب‌سواری و به محض تیر خوردن، آسیب کمتری به او وارد خواهد شد.

تخفیفات، پاداش‌های نقدی و Boostهای متنوع (مخصوص گیم‌پلی): بوست‌های مربوط به گیم‌پلی، به بخش‌هایی همچون افزایش نوار سلامتی، استقامت و عملکرد حالت Dead Eye کمک خواهد کرد. پاداش‌های مالی به مبالغ دریافتی پس از هر بار سرقت از بانک همراه با گروه ون در لیند و همچنین خرید و فروش (مثلا فروش آیتم‌های به‌دست آمده پس از شکار حیوانات) مربوط می‌شود و در بخش تخفیفات، شاهد کمتر شدن مبلغی پرداختی برای آپگرید کمپ ون در لیند هستیم.

لباس The Nuevo Paraiso Gunslinger: این لباس در حالت داستانی قابل استفاده است و در طراحی‌اش از لباس افراد گروه vaqueros and banditos الهام گرفته شده است. یک کلاه پهن و سیاه و سفید، یک کت نیلی، یک شلوار مندرس و کتان و دستکش و چکمه‌های چرم از مواردی هستند که در ست The Nuevo Paraiso Gunslinger یافت می‌شوند.

همچنین لازم به ذکر است که دارندگان نسخه‌ی Special، سه تفنگ Volcanic Pistol، devastating Pump Action Shotgun و versatile Lancaster Varmint Rifle را در بخش داستانی و به صورت رایگان در اختیار خواهند داشت.

حال در ادامه به محتویات نسخه‌ی Ultimate Edition بازی می‌پردازیم که علاوه بر داشتن تمام مواردی که بالا ذکر شدند، موارد زیر را هم به بازی اضافه می‌کند:

لباس‌های اضافی: دو دست لباس اضافی برای کاراکتر آنلاین‌تان در نظر گرفته شده است. اولی Blackrose Bounty Hunter نام دارد که از یک کت بلند، یک جلیقه که جیبش یک ساعت جیبی طلایی قرار دارد، شلوار تیره و چکمه‌های چرمی شکلاتی تشکیل شده است. The Copperhead Enforcer دومین ست لباسی است که برای کاراکتر آنلاین شما در نظر گرفته شده است. این ست شامل یک جلیقه، یک جفت دستکش و یک شلوار مشکی و راه راه و صد البته چکمه‌هایی  چرمی و سیاه  است.

اسب Black Chestnut از نژاد Thoroughbred: این اسب همچون اسبی که در بخش نسخه‌ی Special بازی اشاره شد، همراه با یک زین اختصاصی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و از سرعت بسیار بالایی هم برخوردار است. استفاده از این اسب فقط در بخش آنلاینِ بازی امکان‌پذیر است.

دسترسی رایگان به تم Survivor : شما می‌توانید در بخش آنلاین، کمپ خود را به صورت کاملا رایگان و با تم Survivor شخصی‌سازی کنید.

دسترسی رایگان به تفنگ‌های بیشتر: شما در بخش آنلاین بازی می‌توانید به سه تفنگ Volcanic Pistol، Pump Action Shotgun و Lancaster Varmint Rifle به صورت رایگان دسترسی داشته باشید.

شما با در اختیار داشتن نسخه‌ی Ultimate بازی، به راحتی و با سرعت بسیار زیاد تا لِوِل ۲۵ سطح خود را می‌توانید بالا ببرید.

برای کسانی که علاقه به جمع‌آوری یک کلکسیون دارند، نسخه‌ی کالکتور ادیشن بازی درنظر گرفته شده است. این نسخه که در آن دیسکِ بازی موجود نیست، آیتم‌های مختلفی را در برمی‌گیرد. همانطور که در تصویر پایین قابل رویت است، این نسخه از بازی، آیتم‌های بسیار زیادی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد؛ مانند یک پازل، یک پوشش صورت، تعداد بسیار زیادی کارت.

همچنین علاقه‌مندان به بازی Red Dead Redemption 2 می‌توانند با پرداخت ۲۵ دلار کتاب راهنمای این بازی را خریداری کنند.

با توجه به گفته‌های سازندگان، بازی Red Dead Redemption 2 را می‌توان یکی از بازی‌های پر جزئیات و وسیع نسل هشتم دانست و حال طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی راک استار گیمز (Rockstar Games)، سازنده بازی Red Dead Redemption 2، کتاب راهنمای این بازی را معرفی کرد و گفته است که کتاب راهنمای Red Dead Redemption 2 تمامی جوانب بازی را در نظر گرفته است.

کتاب راهنمای بازی Red Dead Redemption 2 در دو نسخه استاندارد و کالکتور ادیشن توسط کمپانی Piggyback منتشر می‌شود. این کمپانی نشر کتاب راهنمای بازی‌هایی نظیر بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، بازی Metal Gear Solid V و چند نسخه از سری Assassin’s Creed را در کارنامه خود دارد. هر دو نسخه کتاب راهنمای ذکر شده شامل اطلاعاتی خاص از شخصیت‌ها، ماموریت‌های بخش تک‌نفره و ویژگی‌های بازی می‌شوند. فرق این دو نسخه تنها در کیفیت چاپ آن‌ها است. همچنین نسخه کالکتور ادیشن شامل آرت‌های شخصیت بازی نیز می‌شود.

گیم پلی

تریلر گیم پلی جدید بازی Red Dead Redemption 2 که در حدود ۶ دقیقه ما را با تعدادی از ویژگی‌های بازی آشنا کرد. (ریلر گیم‌پلی جدید بازی Red Dead Redemption 2 با کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو ضبط شده بود.)

چند روز پیش راک‌استار طبق قولی که داده بود، بالاخره اولین تریلر از گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2 را منتشر کرد. قبل تر ما شاهد چند تریلر داستانی از بازی بودیم که محوریت معرفی برخی شخصیت‌های جدید بازی و محیط بازی تمرکز داشتند. در تریلر جدید خبر از یک بازی جهان‌باز بسیار هیجان‌انگیز با گرافیک و طراحی محیط عالی می‌دهد. اما این تریلر ما را با یک سری از ویژگی‌های جدید Red Dead Redemption 2 هم آشنا کرد.

جهان باز، بزرگتر از قبل

جهان Red Dead Redemption 2 نه تنها بزرگ‌تر از نسخه قبل است بلکه به مراتب پویاتر و پرجزییات‌تر نیز از آن است. به طوریکه در جهان بازی، شاهد فعالیت‌های جانبی بسیار زیادی خواهیم بود. علاوه بر این تنوع محیطی بازی هم به مراتب بالاتر رفته است و Red Dead Redemption 2، قرار است مخاطبان را به قلب آمریکا ببرد؛ جایی که شاهد انواع و اقسام محیط‌ها از جمله مناطق صحرایی، کوهستانی و شهر‌های مختلف، از جمله بلک‌واتر، خواهیم بود که هرکدام، بافت مخصوص خودشان را خواهند داشت و به شکلی متفاوت و زیبا طراحی شده‌اند. 

No Man

علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی جهان بازی، آب و هوای طبیعی‌تر و متنوع‌تر آن است. به طوریکه در تریلر جدید بازی، شاهد آب و هوای برفی هم بودیم و آب و هوای معمولی و بارانی را هم که قبلا مشاهده کرده‌ایم. جدا از اینکه همه این شرایط آب و هوایی بسیار زیبا به نظر می‌رسند و واقعا چشم‌نواز طراحی شده‌اند، احتمالا تاثیراتی هم روی گیم‌پلی بازی دارند. برای مثال ممکن است در آب و هوای برفی، حرکت کردن با اسب سخت‌تر از شرایط عادی باشد یا حتی بارش برف، دید شما را مختل سازد و باعث شود تا نشانه‌گیری سخت‌تر از قبل شود. 

اکوسیستم گسترده

سیستم آب و هوایی، جدا از زیبایی بصری، روی گیم‌پلی و روند بازی هم تاثیر خواهد داشت

در جهان بازی Red Dead Redemption 2 شما تنها نخواهید بود. بلکه در دنیای بازی، شاهد اکوسیستم گسترده‌ای از انواع و اقسام حیوانات هستیم که برخی از آن‌ها، مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهند کرد اما برخی دیگر، می‌توانند یک خطر جدی باشند. برای مثال گرگ‌ها، خرس‌ها یا حتی کروکودیل‌ها برخی از حیوانات خطرناکی هستند که باید مواظب‌شان باشید و البته برخی حیوانات دیگر هم هستند که می‌توانید آن‌ها را شکار کنید. این اکوسیستم همچنین به شکلی کاملا واقع‌گرایانه طراحی شده است؛ به طوریکه هریک از گونه‌های حیوانات یک سری رفتار‌های منحصر‌به‌فرد دارند و مثلا ممکن است شما شاهد این باشید که یک گرگ، در حال شکار یک آهو است و اقدامات اینچنینی دیگر که باعث می‌شوند جهان بازی به مراتب طبیعی‌تر، واقع‌گرایانه‌تر و صد البته غیر قابل پیش‌بینی‌تر از قبل باشد. 

راستی بد نیست اشاره کنیم که احتمالا، سیستم شکار هم در بازی تغییراتی داشته است. برای مثال، در صحنه‌ای که آرتور قصد شکار یک حیوان را دارد، شاهد هستیم که وی از یک سیستم شبیه به حس شِشُم استفاده می‌کند تا رد حیوانی را که زخمی کرده است، بزند.

تعاملات بهتر با شخصیت‌ها و جهان بازی

در مقایسه با نسخه اول، در Red Dead Redemption 2 می‌توانید تعاملات به مراتب متنوع‌تری نسبت به قبل داشته باشید. برای مثال در این نسخه شما قادر خواهید بود تا تقریبا با هر شخصی که در دنیای بازی مشاهده می‌کنید، تعامل داشته باشید و از طریق یک سیستم خاص، رفتاری را که می‌خواهید نسبت به آن‌ها نشان بدهید. برای مثال ممکن است شما شخصی را سوار بر اسب مشاهده کنید و بخواهید با وی تعامل داشته باشید؛ در این حالت قادر خواهید بود فرضا به شکلی محترمانه به وی سلام بدهید یا به شکلی خشن از او بخواهید تا متوقف شود. چنین تعاملاتی در برخورد با افراد مختلف، شکل‌های متنوعی به خود می‌گیرند. برای مثال اگر شخصی شما را تهدید کند، گزینه‌هایی که برای تعامل با وی دارید متفاوت از شخصی است که رفتار مناسبی با شما دارد. 

رفتار‌های شما در بازی، باعث بروز اتفاقات مختلفی می‌شوند و رفتار کاراکتر‌ها با شما بسته به تعاملاتی که با آن‌ها دارید تغییر می‌کند

همچنین در بخشی از ویدیو، شاهد این هستیم که مورگان، فردی را که در تله گیر کرده است نجات می‌دهد و با اینکه هنوز مشخص نیست که این نوع تعاملات در نهایت چه سرانجامی خواهند داشت، اما راک‌استار اعلام کرده که تعاملات در بازی، قرار نیست فقط به شکل ساده‌ای میزان شهرت و احترام شما را افزایش یا کاهش بدهند و برعکس، تاثیراتی نزدیک به دنیای واقعی و پیچیده خواهند داشت و منجر به اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند. 

علاوه بر این، چهره کلی که شما از خودتان نشان می‌دهید هم روی تعاملات‌تان تاثیر دارد. به طور مثال اگر شما در حالتی که اسلحه به دست هستید در دنیای بازی حرکت کنید، ممکن است مردم عادی از شما بترسند یا حتی افرادی واکنش خشنی نسبت به این کار نشان دهند. در طرف مقابل زمانی که اسلحه شما مخفی شده باشد، مردم تمایل بیش‌تری نسبت به صحبت کردن با شما نشان می‌دهند. چنین دقت به جزییات ریز باعث خواهد شد تا گشت و گذار در جهان بازی Red Dead Redemption 2 و تعامل داشتن با شخصیت‌های مختلف آن، شکلی نزدیک به واقعیت و کاملا طبیعی داشته باشد. 

سیستم شرافت و شهرت گسترده‌تر

در نسخه اول بازی Red Dead Redemption هم شاهد سیستم شرافت و احترام بودیم اما در نسخه دوم، این سیستم به مراتب گسترده‌تر از قبل شده است. به طوریکه رفتار شما با دیگران، تاثیر زیادی روی اتفاقات بازی می‌گذارد. برای مثال اگر شما رفتار خوبی با مردم و کاراکتر‌ها داشته باشید، آن‌ها هم رفتار خوبی با شما خواهند داشت و حتی شاید همین امر، باعث شود تا ماموریت‌های جدیدی فعال شوند. در طرف مقابل، کاراکتر‌ها به رفتار بد شما هم واکنش نشان می‌دهند و اگر شخصیتی باشید که دیگران مدام از شما بترسند یا برای آن‌ها مشکلات مختلفی به‌وجود بیاورید، این مساله باعث خواهد شد تا آن‌ها هم برای شما مشکلاتی به‌وجود بیاورند و حتی مامورین قانون هم مدام به دنبال کشتن یا دستگیر کردن شما باشند. 

سلاح متنوع‌تر و طبیعی‌تر

در رد دد ردمپشن ۲، شاهد تنوع بسیار بالایی از سلاح خواهیم بود و بازی از این حیث هم گسترده‌تر از نسخه قبل است. از آن مهم‌تر، اینکه اسلحه‌ها هرکدام حس و حال مختلفی دارند و سازندگان، سعی کرده‌اند آن‌ها را به طبیعی‌ترین شکل ممکن طراحی کنند و هر اسلحه‌ای، زمان ریلود خاص خود را خواهد داشت که در نبرد‌ها باید آن را در نظر بگیرید یا حتی نوع شلیک کردن با هر اسلحه هم متفاوت از دیگری است و برخی از آن‌ها، شاید برای نبرد فعلی شما مناسب نباشند. همچنین باید این مورد را در نظر داشته باشید که در Red Dead Redemption 2، شما فقط قادر به حمل دو اسلحه در آن واحد خواهید بود. این تصمیم در راستای واقعی‌تر کردن بازی صورت گرفته است و علاوه بر آن، باعث می‌شود تا همیشه با دقت بیش‌تری دو اسلحه خودتان را انتخاب کنید. 

مبارزات بدون سلاح طبیعی‌تر

نسخه قبلی Red Dead Redemption 2، در زمینه مبارزات بدون سلاح و تن و به تن، خیلی گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار نمی‌داد اما Red Dead Redemption 2 از این حیث بسیار جذاب‌تر است. در نمایش‌هایی که از بازی تماشا کرده‌ایم، شخصیت مورگان قابلیت‌های زیادی در زمینه مبارزات تن به تن دارد و برای مثال، می‌تواند با گرفتن حرف، ضربات مختلفی به وی وارد کند یا حتی با گارد گرفتن و دفع ضربات حریف به این شکل، در فرصت مناسب‌تری به دشمنش ضربه بزند. 

 

کمپ و گروهی با انواع و اقسام فعالیت‌ها

در بازی Red Dead Redemption 2، کمپی که اعضای گروه داچ در آن جمع می‌شوند، نقش بسیار مهمی در بازی دارد. به طوریکه شما در این کمپ می‌توانید دیگر اعضای گروه را ملاقات کنید و تعاملات مختلفی با آن‌ها داشته باشید. این تعاملات به عنوان مثال باعث می‌شوند تا شما ماموریت‌های جدیدی دریافت کنید یا حتی بیش‌تر با دوستان‌تان آشنا شوید. علاوه بر این، داچ اعضای گروهش را به عنوان اعضای خانواده‌اش خطاب می‌کند و همین مساله، با اینکه شاید ساده به نظر برسد ولی در بازی واقعا مهم خواهد بود. یکی از وظایف شما در Red Dead Redemption 2، به‌دست آوردن غذای کافی برای این گروه است و البته Red Dead Redemption 2، هرگز شما را به این کار وادار نمی‌کند بلکه انتخاب برعهده خود شما است تا با تامین کردن غذای گروه، رابطه‌تان را با آن‌ها بهتر از قبل کنید یا اینکه بی‌خیال این وظیفه شوید و آن‌ها را برنجانید. 

فعالیت‌های جانبی زیادی در کمپ وجود خواهند داشت؛ فعالیت‌هایی از ماهی‌گیری یا بازی‌های رومیزی گرفته تا تعریف داستان برای یکدیگر

در کمپ گروه، کار‌های جانبی دیگری هم برای انجام دادن وجود دارند. برای مثال می‌توانید با اعضای گروه چند نوع بازی رومیزی را تجربه کنید یا حتی در بخشی از تریلر، شاهد این هستیم که آرتور و دوستانش در حال ماهی‌گیری هستند. در کل اگر به اندازه کافی به کمپ و اعضای گروه اهمیت بدهید، اتفاقات مختلفی در بازی رخ می‌دهند؛ اتفاقاتی که می‌توانند شامل ماموریت‌های جدید، داشتن دوستان بیش‌تر که در مواقع خطر به کمک‌تان می‌آیند یا حتی باز شدن یک سری ویژگی‌های مخفی که در حالت دیگر در دسترس نخواهند بود.

اسب شما می‌تواند در حمل کردن تجهیزات هم به کمک‌تان بیاید. به عنوان مثال اگر حیوان دیگری را شکار کرده‌اید، می‌توانید گوشت و پوست آن‌ها را در خورجین اسب نگه دارید یا حتی می‌توانید اسلحه‌هایتان را در خورجین اسب بگذارید و در مواقع نیاز، دو اسلحه‌ای را که دارید با آن‌ها عوض کنید. البته در Red Dead Redemption 2، اسب‌ها هم انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها سرعت بالاتری دارند و برخی استقامت بیش‌تر. 

نژاد‌های مختلف اسب، هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و مثلا برخی سریع‌تر هستند و برخی استقامت بیش‌تری دارند

در مجموع در Red Dead Redemption 2 هم مانند دنیای واقعی غرب وحشی، باید برای اسب‌تان اهمیت قائل شوید؛ چرا که این اسب در موقعیت‌هایی کنار شما خواهد بود که هیچ شخص دیگری را ندارید و داشتن رابطه مناسب با اسب، می‌تواند جان شما را در این موقعیت‌ها نجات بدهد. 

اما ویژگی‌های جدید بازی Red Dead Redemption 2، فقط به این مواردی که به صورت لیست‌وار به آن‌ها پرداختیم خلاصه نمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که در تریلر گیم‌پلی بازی هم به چشم آمد، آزادی‌عمل بالای شما در بازی است. به این صورت که در Red Dead Redemption 2، برای حل کردن مشکلات‌تان، فقط یک راه حل نخواهید داشت و مثلا، در ماموریتی که ابتدا فکر می‌کنید قرار است آن را با کشتن هدف به پایان برسانید، ممکن است شرایطی به‌وجود بیاید که در نهایت وارد مذاکره با طرف مقابل شوید. 

یکی دیگر از مواردی که با توجه به تریلر می‌توان آن را حدس زد، نقش مهم قطار‌ها در بازی است. جدا از اینکه قطار‌ها برای رفتن از محیطی به محیط دیگر استفاده می‌شوند و با اینکه هنوز به صورت دقیق این موضوع تایید نشده است، اما احتمالا به سبک فیلم‌های وسترن قدیمی و البته یکی از اتفاقاتی که در غرب وحشی مرسوم بود، شما قادر خواهید بود تا هر زمان که بخواهید، یک ماموریت دزدی از قطار طراحی کنید و به همراه اعضای گروه‌تان از قطار‌ها دزدی کنید. همچنین یک نکته دیگر که می‌توان آن را از تریلر گیم‌پلی بازی برداشت کرد، پوشش نسبتا متفاوت آرتور در یکی از صحنه‌ها است. شاید این بدین معنی باشد که در بازی، قادر خواهیم بود تا لباس‌های مختلفی را برای آرتور به‌دست بیاوریم و به شکلی که می‌خواهیم ظاهر وی را تغییر دهیم.

همچنین با اینکه تریلر جدید بازی بیش‌تر با محوریت گیم‌پلی آن است، اما چند نکته داستانی هم دارد. برای مثال در قسمتی از تریلر، شاهد جان مارستون هستیم که همراه با همسر و پسرش کنار آتش نشسته‌اند. در نسخه اول Red Dead Redemption، جک مارستون یک نوجوان است و در نسخه دوم، وی تقریبا چهار سال سن دارد و در محیطی نه‌چندان مناسب برای کودکی در این سن (!) در حال رشد است. باید منتظر ماند و دید که در نهایت، همسر و فرزند جان مارستون تا چه در داستان بازی مهم خواهند بود.

مورد بعدی، این است که در ابتدای تریلر، ما شاهد هستیم که آرتور مورگان، در محیطی شبیه به زندان قرار دارد و پس از آن رها شدن از این محیط هم شاهد دیدار وی با اعضای گروه داچ هستیم. هنوز مشخص نیست که این اتفاق سرآغاز بازی است یا خیر؛ اما هرچه که باشد، به نظر می‌رسد که قضیه افتادن آرتور مورگان به زندان و پس از آن ملاقاتش با اعضای گروه داچ، یکی از بخش‌های مهم بازی باشد و نقش مهمی در شکل‌گیری داستان کلی بازی ایفا کند.

در مجموع، تریلر جدید بازی Red Dead Redemption 2، بیش از پیش ثابت کرد که ساخته جدید راک‌استار پتانسیل خیلی بالایی برای تبدیل شدن به یک بازی فراموش‌نشدنی دارد و هیجان طرفداران برای تجربه این بازی را بیش از پیش افزایش داد. راک‌استار همچنین قرار است در آینده یک تریلر گیم‌پلی دیگر هم از بازی منتشر کند و در آن هم اطلاعات دیگری از روند بازی را به اشتراک بگذارد. 

بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در تاریخ ۴ آبان برای پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان منتشر شود و از کنسول‌های میان‌نسلی پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس وان ایکس هم با رزولوشن بالاتر و کیفیت گرافیکی بهتری اجرا خواهد شد. 

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *