ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

جمع بندی کنفرانس Sony در E3 2018

به نام خدا.

سلام به خوانندگان محترم سایت اینترنتی ای ام.

نکته ی اوّل که ارزش اشاره دارد این است که سونی نوید داده بود که پیش از کنفرانس حواس خودمون رو به مانیتور های اونا بدیم و منتشر رونمایی از سه بازی برای PS4 باشیم؛ همچنین این کمپانی کالا های جالبی را نیز برای فروش در نمایشگاه خودش آماده کرده بود که شامل انواع فیگور های God of War و Death Stranding بود.

اولین خبر و هیجان انگیز ترین اون ها انتشار تریلر جدید بازی به شدّت موردانتظار و سینمایی The Last of Us بود که واقعاً با اون حجم از واقع گرایی و گیم پلی سینمایی دیواره های سالن رو به از صدای کف زدن هوادارا به لرزه درآورد؛ در این تریلر میشد اضافه شدن المان های جدید مخفی کاری و همچنین مبارزات رو مشاهده کرد که انصافاً -حداقل با اون چیزی که توی تریلر به نمایش دراومد- بسیار هیجان انگیز طراحی شده بودند؛ تا به اینجای کار حضور شخصیت Joel در بازی تایید رسمی نشده و برخی ترجیح میدن که در پی اتفاقات قسمت اول بازی اون مرده باشه، و افرادی دیگر نیز منتظر بازی در نقش این کاراکتر خشن هستند.

گفته میشه در این بازی قراره با چهره ی دیگه ای از شخصیت معصوم الی مواجه بشیم که قراره پا جای پای جول بزاره و راه اونو برای نجات ادامه بده؛ برخی حدس میزنن که قرار هست توی بازی شاهد خطوط زمانی مختلفی باشیم که مارو با سرگذشت شخصیت ها آشنا میکنه و اجازه میده بیشتر با اونا همزاد پنداری کنیم و نکته جالب این وسط وجود داشتن مادر الی در بازیه که در هنگام انتشار تریلر اول توسط تئوریست های تیزبین تشخیص داده شد.

موضوع جالب دیگه ای که وجود داره اینه که برخی با دیدن تریلر بازی که In-game Footage بود (یعنی بخشی از گیم پای بازی بود و به صورت سینمایی و صرفاً هیجان انگیز و غیرواقعی نبود)، اظهار کردن که تریلر بازی بیش از اندازه سینماتیک و با زبان دیگه، غیر واقعی بود؛ امّا کمپانی ناتی داگ، جواب جالبی توی آستین داشت و منتقدان رو به تجربه ی این دمو پشت در های بسته دعوت کرد و به اون دست از افراد که مطالب غیر واقعی انتشار میدن، جواب دندان شکنی داد.

گرافیک بازی هم در نوع خودش عالی بود و ما شاهد جزییات فراوانی در انیمیشن ها و طراحی چهره ها بودیم؛ همچنین دریافتیم که این بازی دارای سیستم جدید و مورد نیاز جا خالی دادن در برابر ضربات جنگ های تن به تن بودیم که طبق گفته ی شرکت، الی قراره که نسبت به جهت ضربه و شدّت اون جا خالی بده که باعث تنوع گیم پلی و خشک نبودن حرکات پروتاگونیست میشه.

در انتها شما رو به تماشای تریلر گیم پلی این شاهکار دعوت میکنم.

تریلر جدید بازی The Last of Us Part 2 منتشر شد [E3 2018]

خبر دیگه ای که بسیار موردانتظار طرفداران بود تایید اضافه شدن حالت New Game Plus بازی God of War بود که چندی پیش و پس از انتشار این بازی تحسین شده توسط کمپانی سانتا مونیکا، هواداران خیلی زیادی منتظر تجربه ی حالت نیو گیم پلاس بودند که حالا و با تایید این که سونی به حرف دل طرفدار ها گوش میده، حالا باید منتظر انتشار این حالت در قالب یک آپدیت جدید باشیم.

نیو گیم پلاس بازی God of War تایید شد [E3 2018]

-دیگر خبری که به دست ما رسیده، مربوط به انتشار چهار نقشه بازسازی شده از نسخه ی های قبلی سری، برای بازی Black Ops 4 بود که به عنوان Back in Black معرفی شد  و همچنین بازی CoD Black Ops 3 نیز در اختیار دارندگان PS Plus (سرویس اینترنتی پولی سونی برای بازی کردن آنلاین با دیگران) قرار گرفته است.

بازی Call of Duty: Black Ops 4 میزبان نقشه های قدیمی می‌شود [E3 2018]

بالأخره محتوای توسعه دهنده ی بازی Destiny 2 هم با نام Forsaken معرفی شد و خبر از تاریک تر شدن کلی بازی از میدهد که این، دشمنان، محیط اصلی بازی و شخصیت ها را شامل میشود.

شما میتوانید تریلر این این محتوای مورد انتظار را در اینجا مشاهده کنید؛ این بسته ی گسترش دهنده در تاریخ ۱۳ شهریور ماه سال جاری انتشار خواهد یافت.

تریلر رونمایی از Destiny 2 Forsaken منتشر شد [E3 2018]

در کنفرانس سونی شاهد معرفی کامل بازی Ghost of Tsushima بودیم؛ این بازی که اولین بار نمایشگاه PGW 2017 با تریلری بسیار کوتاه معرفی شده بود، دست آخر در نمایشگاه سونی معرفی شد و عطش ما را نسبت به تجربه ی این اثر با فضا و تم سامورایی بیش از پیش برانگیخت. این بازی در دوران حمله ی مغول ها به ژاپن و جنگ سوشیما روایت میشود.

جالب است بدانید که استودیوی ساکر پانچ، علاوه بر قرار دادن تیمی کاربلد بر سر مراحل ساخت بازی، گروهی نیز در ژاپن دارد که این عمل برای محقق کردن امر واقعی تر کردن بازی است؛ زیرا در بازی قرار است با انواع و اقسام آداب و رسوم ژاپن کهن رو به رو باشیم.

در جریان گیم پلی منتشر شده از این اثر زیبا، ما شاهد اکثر سیستم های بازی و مکانیزم های گیم پلی اون بودیم؛ به طوری که در این بازی شاهد باس فایت ها، محیط های متنوع و طراحی گرافیکی خوب، سیستم نشانه گذاری برای مخفی کاری، Execution های مختلف و در نهایت شاهد دفع ضربات دشمنان توسط پروتاگونیست اصلی بازی بودیم.

موارد قابل توجه در این بازی وجود سیستم نشانه گذاری در بازی است که در تریلر منتشر شده میتوان شباهت آنرا به سری بازی های Batman Arkham مشاهده کرد و در آن شاهد از بین بردن گروهی دشمنان بازی (در هنگام مخفی کاری) بودیم.

در مورد Execution ها هم باید این نکته را یاد آور شد که بازی دارای سیستم قتل عام مزدوران خارجی خواهد بود که در آخر مبارزه با آنها، به نوعی سلاخّی و کشته میشوند؛ قابلیت دیگر، دوئل تن به تن است که به سرعت واکنش شما بستگی دارد و میتوان نمونه ی بارزش را در ابتدای تریلر مشاهده کرد و در نوع خود سرگرم کننده است.

در مورد مبارزات بازی هم میتوان به این اشاره کرد که بازی دارای سیستم Parry خواهد بود و شخصیت اصلی بازی ضربات دشمن را دفع خواهد کرد و هنوز مشخّص نیست که آیا سیستم Counter-Attack (دفع به موقع ضربه و آسیب رساندن به حریف) در بازی تعبیه شده است یا خیر؛ سیستم دیگری که به آن میپردازیم، سیستم باس فایت های بازی خواهد بود که مانند بازی های مشابه دیگری که دارای این سیستم هستند، در نوع خود جالب و شکیبایی طلب است. در این بازی باید تا جای ممکن از ضربه خوردن جلوگیری کرد، زیرا که شخصیت اصلی داستان بازی مانند دشمنان خود است و هر ضربه میتواند ضربه ای کشنده برای او محسوب شود.

این بازی که در قالب جهان باز تهیه شده است (و این نکته در ابتدای تریلر بازی مشخص است) قرار است که به اثری ناب و گوهری در روایت تاریخی کشور کهن ژاپن تبدیل شود، چون همان طور که در بالا اشاره کردم، استودیوی سازنده ی بازی تیمی دیگر را نیز در کشور مقصد برای پیاده سازی هرچه بهتر این آداب و رسوم قرار داده است.

فعلاً حضور دو لباس برای پروتاگونیست بازی تایید شده است که یکی لباس سامورایی (برای مواضع جنگی) و دیگری لباس قاتل (برای عملیات های مخفی کاری شبانه) است.

همان طور که میدانید، لباس سامورایی در واقعیت ارزش زیادی در میان توده ی مردم داشت و در این بازی نیز بنا یر قرار دادن این واقعیت شده است که اگر با لباس سامورایی در میان مردم ظاهر شده، مردم از شما استقبال خواهند کرد و طبق گفته های کارگردان بازی، حتی شاید به شما آیتم هایی هم داده شود؛ لباس سامورایی، زرهی سنگین و تمام فلزی خواهد بود که شخصیت اصلی را از بالا رفتن از دیوار ها منع میکند ولی در عوض آن، به شما مقاومت و سماجت بیشتری میدهد.

لیاس دیگر موجود در بازی لباس قاتل یا نینجا است که بیشتر برای مواقع جنگ از راه دور و از پشت موانع خواهد بود و چندان برای نزاع رو در رو مناسب نیست.

لباس این دسته از قاتلان در بازی به شدّت منفور است و مردم با دیدن آن حتّی به شما حمله ور هم خواهند شد که خب این به ضرر بازیکن است و بازی را مقداری سخت تر میکند ولی به ازای این، به شما قابلیت داشتن انواع سلاح های از راه دور و نزدیک و انواع Takedown ها را میدهد و علاوه بر آن شما میتوانید از دیوارنوردی لذّت ببرید.

شما میتوانید تریلر این بازی تاریخ محور را در اینجا شاهد کنید؛ همچنین این بازی قرار نیست که کاملاً تاریخ محور باشد و شخصیت های اصلی بازی همگی ساخته ی ذهن سازنده هستند.

تریلر گیم پلی بازی Ghost of Tsushima منتشر شد [E3 2018]

خبر دیگری که از این کنفرانس در دست است، خبری در رابطه با بازی Resident Evil 2 است؛ بازی ای که گفته میشود یکی از بهترین نسخه های این سری است و در سال ۱۹۹۸ و برای پلی استیشن ۱ و با زاویه دید ایزومتریک منتشر شد و در همان سال هم به یکی از آثار وحشت موجود تبدیل شد.

هم اکنتون نسخه ی بازسازی شده ی این اثر (Remaster) معرفی شده است و نکته ی جالب در میان، تغییر حالت دوربین بازی است که به حالت سوم شخص تاکتیکی تبدیل شده است و از جمله تغییرات دیگر این بازی نسبت به نسخه ی اورجینال، تغییر حالت کلی بازی است.

در گیم پلی منتشر شده از این بازی میتوان مشاهده کرد که:

اوّل از همه دوربین بازی تغییر کلی ای داشته است و بسیار با نسخه ی ارجینال فرق دارد.

بازی ترسناک تر شده است و به راحتی میتوان این تغییر بازی از اکشن به ترسناک را مشاهده کرد.

بازی تاکتیکی تر شده است و برای هر موقعیتی باید آماده بود.

تا جایی که دیدیم بازی دارای ترس هاس یکهویی (Jump Scare) نیست.

در بازی باید به مدیریت تیر ها، بسته های امداد و فضای ذخیره سازی (Inventory) توجه کرد.

میتوان با ترکیب گیاهان و به اصطلاح Herb های مختلف به بسته های جدیدی دست یافت.

این بازی که پیش از این کنفرانس، گمانه زنی هایی پیرامون انتشار آن در سال ۲۰۱۹ بود، برای انتشار در ۵ بهمن ماه ۹۷ آماده خواهد بود.

بازسازی بازی Resident Evil 2 به صورت کامل معرفی شد [E3 2018]

خبر دیگری داریم از بازی ای که خود بنده به شخصه در انتظار طولانی مدّتی برای اون بودم؛ بازی عجیب و غریب Death Stranding شاهکار مدرن هیدیو کوجیما، بازی ساز نابغه ی ژاپنی الاصل که به یک لنگه پا نگه داشتن بازیکنان برای درز اطلاعات از بازی خود عادت دارد.

بازی Death Stranding اولین بار در E3 2016 و توسط کمپانی تازه تاسیس کوجیما پروداکشنز (Kojima Productions) معرفی شد و سپس در مراسم TGX 2017 اولین تریلر آن منتشر شد و از همان زمان نیز نقل محافل شده بود؛ از ابتدا هم گمان میشد که این پروژه یکی از بلندپروازانه ترین پروژه های تاریخ گیمینگ و البته این بازی ساز کبیر بود و به نظر، این بازی شاید نقطه ی اوج کوجیما و کمپانی تازه تأسیس او باشد، چرا که قرار است در این اثر شاهد جمع شدن تمام تجربه های سی و چند ساله ی این بازی ساز باشیم که قرار است با تجمّع ایده ای جدید و نوآورانه و مکانیک های پیشرو به کمال برسد.

این اثر از همان ابتدا خبر ساز شده بود، از همان زمانی که شایعه شده بود که حتی لوگوی کمپانی، تصویری از سر سم ریداس در کلاه فضایی بود که حالا میدانیم واقعیت دارد؛ یا حتّی قرار داشتن بازی در خطوط زمانی موازی که توسط خود کوجیما تایید شد.

حتّی شایعاتی پیرو اتفاق افتادن بازی در کشور ایسلند و سواحل نفتی و تخیلی (در حال حاضر) وجود داشت که تا حالا هم پرده از سر این راز برنداشته شده است.

به هرحال، این بازی که در مقاله ای جداگانه به آن خواهم پرداخت و با موتور قدرتمند Decima ساخته میشود، هنوز تاریخ انتشار مشخصی نداشته و میتوانید جویای تریلر های این اثر در مقاله ی جدید و در دست اقدام باشید.

Image result for death stranding

آیا میدانید چه بازی ای است که شاید اگر به آن خوبی ها باشد که از آن انتظار داریم، پتانسیل تبدیل شدن حتّی به بهترین بازی تاریخ شخصیت کمیک بوکی خود و سال باشد؟ بله، درست حدس زدید! بازی بسیار، بسیار، بسیار مورد انتظار Spiderman ساخته ی کمپانی خوش نام Insomniac Games که قرار است کولاک به پا کند و حداقل از ظاهر تریلر ها و گیم پلی ها و دمو های عمومی که اینطور برمی آید؛ در حال حاضر این بازی در حال سپری کردن مراحل پسا تولید خود است و آماده ی انتشار در ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ است یا همان ۱۶ شهریور خودمان؛ راستی آماده ی مطالعه ی مقاله ای در مورد این بازی و تریلر ها و گیم پلی های آن باشید.

تریلر جدید بازی Spider-Man منتشر شد [E3 2018]

در آخر باید اشاره ای هم بکنم به یکی از بزرگترین سورپرایز های سونی در نمایشگاه خود یعنی: Nioh 2

این بازی که نسخه ی اول آن به مدّت ۸ سال در حال توسعه توسط کمپانی سازنده ی بازی های Ninja Gaiden یعنی Team Ninja بود، در سال ۲۰۱۶ میلادی انتشار یافت و به نوعی گوی رقابت را از بازی های هم قطار خود یعنی Dark Souls 3 و Bloodborne ربود و در معرفی پایه های سختی جدیدی در بازی ها به شهرت دست یافت.

در حال حاضر از این بازی اطلاعات خاصی در دسترس نیست حتّی نمیتوان با قطعیت نظر داد که آیا انحصاری خواهد بود یا نه. در مورد این بازی که احتمالا تا ۳ سال دیگر نیز منتشر نخواهد شد، به تیزری بسنده میکنیم.

بازی Nioh 2 معرفی شد [E3 2018]

تا مقاله ای دیگر خدا نگه دار.

ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد.

مهدی کمالی

علاقه مند به بازی های RPG و مخصوصا اونایی که آزادی عمل بسیاری در اختیار بازیکن قرار میدن. خوره ی بازی و کسی که در روز بیش از 10 ساعت به انجام این کار میپردازه. بله؛ من مهدی کمالی هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.