ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

تولبار الکسا؛ آمارگیر هر سایت بر هر مرورگر

یکی از این عوامل استفاده از تولبار الکسا در مرورگر می باشد. به کمک این مطلب قصد داریم آموزش نصب این تولبار را در مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم بررسی کنیم.وب سایت الکسا یک آمارگیر بوده و بر اساس اطلاعاتی که از سایت های مختلف دریافت می کند ، آن ها را رتبه بندی می کند. یکی از عواملی که باعث می شود الکسا بتواند اطلاعات سایت را به درستی و با دقت کامل بررسی نماید ، نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر است. هرچه تعداد کاربران یک سایت که از تولبار استفاده می کنند بیشتر باشد ، باعث کاهش رتبه الکسا آن سایت می شوند. فایده ی دیگر الکسا این است که با آن می توان سایت ها را مقایسه کرد یعنی مثلا شما وقتی می خواهید محصولی را بخرید که در دو فروشگاه اینترنتی است می توانید رتبه ی آنها را مقایسه کنید.

البته در این میان نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که الکسا تولبار خود را تنها برای مرورگرهای دسکتاپ گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس (که امکان نصب extension بر روی آن ها وجود دارد) ارائه نموده است.

نحوه نصب تولبار الکسا بر روی مرورگر

به منظور نصب افزونه بر روی مرورگر فایرفاکس به روش زیر عمل کنید:

۱- ابتدا وارد صفحه الکسا تولبار شده و بر روی دکمه Install Alexa Browser Extension کلیک نمایید.

۲- پس از آن صفحه ای حاوی قوانین و مقررات الکسا در مورد نصب تولبار را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی دکمه Accept and Install ، مراحل نصب را ادامه دهید.

۳- حال یک پیغام برای شما نمایش داده می شود که از شما می پرسد آیا اجازه نصب تولبار بر روی مرورگر خود را می دهید یا خیر؟ با انتخاب گزینه Allow ، دانلود افزونه شروع می شود.

۴- در نهایت و پس از اتمام دانلود ، یک پیغام برای شما نمایش داده شده و اطلاعاتی در مورد دسترسی های این تولبار ارائه می دهد. با انتخاب گزینه Add و پس از آن OK، این افزونه به قسمت extension های مرورگر شما اضافه می شود.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *