ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

گلکسی نوت ۸ ; دوربین دوگانه، رم ۶ گیگابایتی و نمایشگر Infinity Display

بالاخره سامسونگ در روز چهارشنبه در مراسم Unpacked ساعت ۷ بعد از ظهر این دستگاه هوشمند را معرفی کرد و از ۲۴ شهریور عرضه رسمی آن در تمام دنیا شروع خواهد شد همچنین امکان پیش ثبت نام آن نیز از روز بعدی مراسم شروع شده و با قیمت ۹۲۰ دلار (خود دستگاه) + Gear 360 به صورت رایگان پیش ثبت نام می شود.

 

گلکسی نوت ۸ از همان زبان طراحی برادران سری اس خود بهره می‌برد و بدنه‌ی آن از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده و با کسب گواهی IP68، در برابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. سامسونگ باز هم حسگر اثر انگشت را در پنل پشتی گوشی و در کنار مجموعه‌ی دوربین جای داده است؛ اما این بار به دلیل آنکه فلش بین دوربین و حسگر قرار دارد، احتمال لمس تصادفی پوشش دوربین به جای حسگر اثر انگشت بسیار کاهش خواهد یافت.

هم اکنون شرکت سامسونگ این دستگاه هوشمند را در سه رنگ مشکی ، طوسی ارکیده ای و طلایی افرایی عرضه می کند.

سامسونگ نمایشگرهای Inifinity Display با حاشیه‌های بسیار باریک را برای نخستین بار در گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس استفاده کرد و اکنون فبلت گلکسی نوت ۸ را نیز به چنین نمایشگری مجهز کرده است. سامسونگ برای گلکسی نوت ۸ نمایشگری ۶.۳ اینچی با لبه‌های خمیده و رزولوشن ۲۹۶۰ × ۱۴۴۰ پیکسل در نظر گرفته که بیش از ۸۳ درصد پنل جلوی گوشی را دربرگرفته است و تراکم پیکسلی ۵۲۲ پیکسل‌براینچ را به ارمغان می‌آورد. مانند پرچم‌داران دیگر سامسونگ در سال ۲۰۱۷ از پنل سوپر امولد با نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ استفاده می‌کند.

همانند گذشته، یکی از اجزای مهم و جدایی‌ناپذیر گلکسی نوت ۸، قلم اس‌پن آن است. نوک این قلم تتنها ۰.۷ میلی‌متر است و تا ۴۰۹۶ سطح فشار را تشخیص می‌دهد. در کنار قابلیت‌های متعددی مانند یادداشت‌برداری، ثبت اسکرین‌شات در ابعاد دلخواه و ساخت تصاویر متحرک، امکان ترجمه‌ی متون به ۷۱ زبان زنده‌ی دنیا، تبدیل واحد‌های پول، وزن و … را نیز به کاربر می‌دهد. با خارج‌کردن اس‌پن، امکان یادداشت‌برداری آنی روی نمایشگر همیشه‌روشن گوشی نیز فراهم شده است.

گلکسی نوت ۸ برخلاف برادران سری اس خود از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و سامسونگ آن را در سه نسخه با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت با امکان ارتقا از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو‌ اس‌دی روانه‌ی بازار خواهد کرد. سامسونگ برای پیش‌گیری از هرگونه مشکل احتمالی، ظرفیت باتری را نسبت به فبلت بداقبال گلکسی نوت ۷ کاهش داده و نمونه‌ای ۳۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی را برای آن در نظر گرفته است.

سامسونگ فبلت بالارده‌ی جدید خود را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۷.۱.۱ نوقا و رابط کاربری انحصاری خود موسوم به Samsung Experience روانه‌ی بازار خواهد کرد. با توجه به خمیده‌بودن کناره‌های نمایشگر، قابلیت اج‌پنل سامسونگ در گلکسی نوت ۸ نیز حاضر است تا بتوانید از تمام پتانسیل نمایشگر این فبلت بهره بگیرید، ضمن اینکه دستیار صوتی دیجیتال سامسونگ، موسوم به بیکسبی نیز نوت ۸ را همراهی می‌کند.

سامسونگ امکان پیش‌سفارش گلکسی نوت ۸ را از یک روز بعد از رونمایی آن فراهم کرده است؛ اما عرضه‌ی رسمی آن از تاریخ ۲۴ شهریور آغاز خواهد شد. سامسونگ نوت ۸ را در دو رنگ مشکی و خاکستری ارکیده در بازار آمریکا عرضه خواهد کرد؛ اما در بازار سایر نقاط جهان در دو رنگ طلایی و آبی در دسترس خواهد بود.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *