ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

خودرو لوکس ایران خودرو; بررسی دنا پلاس

دنا پلاس: با توجه به اخبار حتما می دانید که اولین موعد تحویل دنا پلاس توسط ایران خودرو مرداد ماه امسال اعلام شد; و به داخل بازار امد. خودرویی که تنها زرق‌ و برق بیشتری نسبت به مدل دنا پیدا نکرده و به لطف امکانات اضافه شده، نظر مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کرده است. طبق گفته خود شرکت دنا پلاس با تغییر استایل جانبی و کوتاه شدن ارتفاع شیشه ها و برخی آپشن های جدید به خودرویی تشریفاتی تبدیل شده و قیمتی هم حدود ۶ میلیون بیشتر از دنا LX دارد. امروز می خواهیم این خودرو و تغییرات به وجود آمده را بررسی کنیم.

قیمت

قیمت حدودی دنا پلاس، در ابتدا ۴ تا ۵ میلیون بیشتر از دنای معمولی یا دنا LX گفته شد. و در طی ماه های گذشته یعنی خرداد و تیر قیمت نهایی این خودرو حدود ۱ میلیون تومان بیشتر اعلام شد. یعنی قیمتی معادل ۴۷.۹۶۰.۰۰۰ تومان.

با اینکه قیمت اصلی دنا پلاس ۴۷.۹۶۰.۰۰۰ تومان گفته شد ولی نمایندگی های ایران خودرو در تمامی استان های ایران فروش این خودرو را به صورت کادکس یا تحویل به روز حدود ۵۰ میلون تومان تا ۵۳ میلیون تومان می فروشند.

قیمت کارخانه این خودرو حدود  42 میلیون می باشد که مابقی که حدود ۶ میلیون است، شامل: هزینه بیمه شخص ثالث، شماره گذاری ، پست کارت طایی و مالیات بر ارزش افزوده می باشد.

آپشن ها

واژه ELX در صنعت خودرو سازی ایران خودرو به معنی خودرو لوکس و پر آپشن می باشد که در کنار دنا پلاس هم دیده می شود. آپشن های این خودرو از زاپاس گرفته تا داشبورد می باشد و حتی چراغ ها. آپشن های کلی این خودرو شامل:

تغییراتی مثل چراغ های جلو و عقب(دی لایت)، سان روف، جاعینکی، تغییر پنل سیستم رهیاب، اضافه شدن کروز کنترل، روکش و تودوزی مناسب مخمل، اضافه شدن فضایی مخفی در داخل داشبورد، دوربین دید عقب، صندلی های ۸ حرکته برقی، بسته شدن برقی آینه ها از داخل در حین رانندگی، و بسته شدن آینه ها از سویچ(با دو بار زدن)، اضافه شدن دزدگیر داخلی با قابلیت on و off در داخل موتور، اضافه شدن قابلیت تصب تلوزیون دیجیتال، ۴ کیسه هوا(۲ کیسه هوا جانبی + کیسه هوا راننده و سرنشین راننده)، کولر پر شتاب(حتی با دمای ۲۷ درجه و با دور ۱).

  • چراغ ها: چراغ های این خودرو با تغییراتی و با اضافه شدن دی لایت جلوه ی خوبی به خود گرفته است. ویژگی چراغ های خوب این خودرو این است که اگر حتی راننده یادش برود دی لایت را روشن کند چراغ های رشته ای ال ای دی راهنمای جلو و عقب با استارت ماشین روشن می شوند و به رنگ سفید. نور کافی این خودرو در شب تابلو های بالا و کنار خیابان هم روشن می کند.
  • لاستیک ها: بر روی این خودرو یکی از بهترین لاستیک های کویر تایر به کار برده شده است که Black Horse KB18  نام دارد; که از ویژگی های آن این است که:
  1. چنگ زنی مناسب و ترمزگیری عالی در جاده های خیس و لغزنده
  2. رفتار عالی تایر در عبور از پیچ های جاده و فرمان پذیری مطمئن به دلیل ثبات ابعادی
  3. دارای حداقل صدا در سرعت های بالا به دلیل طرح آج متفاوت دو نیمه تایر
  4. صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مقاومت غلتشی
  5. دارای شیارهای عمیق و پهن جهت هدایت آب از روی سطح جاده

         و این لاستیک هم دارای ۴۸ ماه گارانتی خود کویر تایر است.

  • شیشه ها: شیشه های دنا ELX مثل پژو پارس ELX می باشد و ضد اشعه ی خورشید می باشد. وقتی در نور مستقیم آفتاب باشید نور زیادی به داخل وارد نمی شود و از بیرون هم داخل به راحتی قابل دید نمی باشد.
  • آینه ها: آینه های این خودرو دارای راهنما می باشد و قابلیت تنظیم برقی از داخل و حتی بستن آن با همان دسته و حتی در زمان قفل کردن ماشین با سوییچ( البته دوبار زدن، بار اول قفل درها و بار دوم بسته شدن آینه ها)
  • درها و دستگیره ها: در های این خودرو به نرمی و راحتی بسته می شوند و دستگیره هایی به رنگ کرومی و به روز. قابلیت خوب این درها این است که دیگر از داخل قفل جداگانه ندارند و حتی در های عقب هم مثل در های جلو جایی برا وسایل دارند.(اگر وقتی درها را از داخل قفل میکنید ولی در های عقب باز می شوند باید قفل کودک را یکبار باز و بسته کنید.). هر در ۲ چراغ دارد یکی در پایین و یکی در کنار.
  • در باک: این نوع در باک روی ماشین های ایرانی بیشتر استفاده می شود که وقتی ماشین قفل باشد باز نشود.
  • آنتن: آنتن این خودرو مثل ماشین های بروز دنیا دارای آنتن شاخ کوسه ای می باشد که تمامی کار GPS هم با همان کار می کند.
  • سانروف: سانروف این خودرو هم مانند دیگر خودرو ها دو لایه هست(یعنی یک لایه شیشه و یک لایه سقف که در صورت باز بودن سانروف بسته نمی شود.) در حالت باز کردن شما قادر به بازکردن آن در هر مقداری هستید.
  • زاپاس و جعبه قرمز رنگ: زاپاس خودرو که شامل همان لاستیک و همان رینگ است ولی جعبه قرمز رنگ که برای ماشین های لوکس ایران خودرو مثل پژو پارس LX ، دانگ فانگ H30 Cross و دنا پلاس است شامل جک، ۴ پیچ زاپاس اضافه، آچار باز کردن مهره ها هست که بر روی زاپاس قرار دارد.
  • نمدهای عایق کاپوت و صندوق عقب: خوبی این ماشین این است که تمامی نمدهای عایق شامل کاپوت و صندوق عقب نصب شده است.
  • صندلی ها: صندلی های این ماشین نرم است و برخلاف صندلی های نیمکتی ساندرو و تندر ۹۰ نرم و لطیف است. صندلی های جلو قابلیت ۸ حرکت برقی دارد که راننده هم راحت تر میتواند رانندگی کند(بر خلاف دفترچه راهنمای مشتر این ماشین قابلیت تنظیم قوس کمر را ندارد و حتی کپسول آتشنشانی هم روی این خودرو وجود ندارد). صندلی های پشت فضایی برای دسترسی به صندوق عقب را دارد که در آن هم جای لیوان دارد.
  • کنسول وسط: کنسول وسط این خودرو دارای فضای بسیار زیادی است که در آن هم یک شامپو نانو برای شستشو داشبورد و بدنه به کار گرفته میشود.
  • جاسیگاری: در جلوی دنده و پشت زیر کنسول جای سیگار تعبیه شده است.
  • داشبورد و داشبورد مخفی: داشبورد جای مناسبی دارد و در بالای آن هم یک فضایی تعبیه شده که مخفی است.
  • کولر: با درج دماسنجی که جلوی شیشه نصب شده کار AUTO کولر مناسب شده و سریع هوا را تازه می کند. روی صفحه نمایش کولر دمای بیرون مشخص شده است. کولر این ماشین شتاب مناسبی دارد و برای سرنشینان پشت هم دریچه ای تعبیه شده است.
  • فرمان: این خودرو دارای فرمان نرم و دکمه هایی می باشد. سمت راست فرمان دکمه های کروز کنترل و سمت چپ دکمه های سیستم صوتی می باشد.
  • سیستم رهیاب: در زمان تحویل خودرو باید نمایندگی به شما یک micro SD رهیاب که ۴GB باشد باید بدهد که نقشه کل ایران در آن باشد و هر سال باید بروز شود.

امکانات و ایمنی

با نگاهی به جدول سطح کیفی خودرو ها می توان فهمید که دنا پلاس بهتر از دنا، قوی تر از دنا، و ایمن تر از دنا است و *** / ۳ ستاره دریافت کرده است.

خودروی دنا پلاس به آلمان فرستاده شده و موفق به اخذ ۴ ستاره ی ایمنی از Euro – Ncap شده است. میتوان دلیل این ۴ ستاره را بدنه قوی و سانروف و حتی ۴ کیسه هوای آن نام برد.

مصرف سوخت

مصرف سوخت این خودرو E و یورو IV یا یورو ۴ می باشد.

مشخصات فنی

تجهیزات

این خودرو با توجه به قیمت غنی از آپشن های مورد نظر می باشد.

عکس های خارجی

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *