ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

اینستاگرام قابلیت حذف خودکار کامنت‌های توهین‌آمیز را معرفی کرد

اینستاگرام در جهان و البته همان‌طر که نیازی به گفتن نیست، در میان کاربران ایرانی، شبکه اجتماعی بسیار محبوبی است. در چند سال اخیر روز به روز به محبوبیت این شبکه اجتماعی افزوده شده و درمورد کشور خودمان به‌راحتی می‌توانیم بگوییم کمتر کسی است که صاحب گوشی هوشمند باشد و حداقل یک حساب کاریری در اینستاگرام نداشته باشد! اما همین موضوع با تمام مزایایی که می‌تواند داشته باشد، حواشی‌ای را هم به دنبال داشته که یکی از آن‌ها ایجاد مزاحمت و توهین توسط همین تعداد پرشمار و فزاینده‌ی کاربران اینستاگرام است.

حتما همین حالا که این خبر را می‌خوانید هم نمونه‌های زیادی از اخبار این‌چنینی را به یاد آورده‌اید. خب اینستاگرام هم دلش نمی‌خواهد کاربرانش مورد مزاحمت واقع شوند یا خودشان مزاحمت ایجاد کنند! به همین دلیل تا به حال به راهکارهای متفاوتی برای جلوگیری از دلخوری کاربران اندیشیده اما جدیدترین راهکار این شرکت، پیشرفته‌تر و در حوزه هوش مصنوعی است: «مسدود کردن خودکار کامنت‌های توهین‌آمیز»

این قابلیت که به‌تازگی توسط اینستاگرام معرفی و ارایه شده است، هم در پست‌ها و هم در ویدیوهای زنده فعال می‌شود و اجازه نمی‌دهد کامنت‌های توهین‌آمیز در صفحه شما جایی داشته باشند. البته متاسفانه این قابلیت فعلا برای زبان فارسی ارایه نشده است و بیشتر تمرکز آن روی زبان انگلیسی بوده؛ با این وجود اینستاگرام اعلام کرده در حال حاضر این قابلیت زبان‌های دیگری مثل اسپانیایی، عربی، روسی، آلمانی، فرانسوی، ژاپنی و چینی را هم پشتیبانی می‌کند و در آینده ممکن است شمار دیگری از زبان‌ها به این فهرست اضافه شوند.

اما این فیلتر چطور کار می‌کند؟ مصادیق توهین‌آمیز ابتدا در سطح محدودی برای هوش مصنوعی این فیلتر تعریف شده و بعد از آن با به‌کارگیری یادگیری ماشین (machine learning) این مفاهیم گسترده شده و دایره‌ی احاطه هوش مصنوعی بر مصادیق توهین‌آمیز بزرگتر می‌شود. واضح است که در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار داشت که دستگاه به‌صورت جزیی و موبه‌مو درمورد انتخاب مصادیق و مسدود کردن کامنت‌ها توضیح دهد.

در نهایت هم این‌که اگر به هوش مصنوعی و توانایی‌ یادگیری‌اش اعتماد نداشته باشید می‌توانید این قابلیت را در قسمت تنظیمات غیرفعال کنید و خودتان به‌صورت انتخابی صفحه‌تان را از توهین و آزار کلامی پاک کنید.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *