ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

اسنودن سرویس پیام‌رسان Allo را چشم ناظر گوگل می‌داند

گوگل در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان I/O که اوایل سال ۲۰۱۶ برگزار شد، برای اولین بار از برنامه پیام‌رسان Allo رونمایی کرد و همین چند روز پیش بود که این برنامه را منتشر کرد. همان‌طور که در نقدها و نظرهای کاربران این برنامه تا به این‌جا مشاهده می‌شود، Allo آن‌چنان آن‌ها را تحت تاثیر قرار نداده و تنها یک «ای، بدک نیست!» دریافت کرده است. ادوارد اسنودن، پیمانکار سابقNSA (آژانس امنیت ملی) آمریکا و شاید معروف‌ترین افشاگر جهان، ارزیابی ساده‌ای از Allo دارد: این برنامه را از گوشی همراه‌تان پاک کنید و دیگر هرگز سراغ آن نروید.

اسنودن:بدون معطلی این برنامه‌ی چت را پاک کنید و سپس از آن به‌عنوان «سیستم نظارت گوگل» (Google Surveillance) نام برده است.

اسنودن در توییترش اعلام کرده بدون معطلی این برنامه‌ی چت را پاک کنید و سپس از آن به‌عنوان «سیستم نظارت گوگل» (Google Surveillance) نام برده است. پیش از این، زمانی‌که این برنامه همراه با برنامه چت تصویری Duo درکنفرانس I/O معرفی شد، گوگل ادعا کرده بود Allo اطلاعات را به طور موقت ذخیره‌سازی می‌کند؛ به این معنی که پیام‌های شما در سرورهای گوگل به صورت نامحدود نگهداری نمی‌شود. همچنین تایید کرده بود که تمام داده‌ها به‌طور ناشناس و بی‌نام جمع‌آوری می‌شود. پس به‌هیچ‌وجه امکان ردیابی مبدا داده‌ها وجود ندارد. همه چیز خوب و عالی بود؛ حداقل ما اینطور فکر می‌کردیم. فکر می‌کردیم Allo ممکن است واقعا می‌تواند موهبتی‌ باشد برای حریم شخصی.

دستیار هوشمند جدید به کار رفته در این برنامه برای این‌که بتواند از هوش مصنوعی‌اش استفاده کند نیاز دارد که تمام پیام‌های شما را بخواند. اگر این دستیار این پیام‌ها را می‌خواند، یعنی گوگل هم می‌تواند آنها را بخواند، همچنین به این معناست که مقامات قضایی یا هر کسی که حکم قضایی دارد، مانند همین آژانس امنیتی ملی آمریکا، می‌تواند به‌راحتی به تمام اطلاعاتی که شما در Allo آورده‌اید دسترسی داشته باشد.

دستیار هوشمند جدید به کار رفته در این برنامه برای این‌که بتواند از هوش مصنوعی‌اش استفاده کند نیاز دارد که تمام پیام‌های شما را بخواند.

طبعا Allo در مدیریت داده‌ها از دیگر برنامه‌های چت بدتر نیست. محتوای چت‌ها تحت یک کانکشن امن HTTPS منتقل می‌شود و این به آن معناست که هکرها احتمالا نمی‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. اما برای گوگل و همچنین برای ادارات دولتی‌ای که نام‌شان ذکر شد، اطلاعات خصوصی شما اساسا یک کتاب باز خواهد بود.

اسنودن این نکته را هم اضافه می‌کند که مقامات دولتی به‌راحتی می‌توانند در صورت لزوم با صدور نامه‌ی قضایی، اطلاعات شخصی شما را که موردنظرشان است، بازیابی کنند. همچنین با توجه به نحوه‌ی ذخیره‌سازی اطلاعات، تمام داده‌ها به‌راحتی قابل ردیابی بوده و امکان شناسایی کاربر مورد نظر هم فراهم است. البته Allo دارای ویژگی Incognito Mode نیز هست، که روش‌های رمزگذاری در این حالت شبیه به رمزگذاری برنامه چت موردعلاقه اسنودن، یعنی Signal است. اما به‌هر حال، به‌طور پیش‌فرض این حالت فعال نیست و اسنودن را قانع نمی‌کند که این یک برنامه امن باشد و در نتیجه ارزش ریسک کردن حریم شخصی را ندارد. ما نیز با نظر اسنودن در رابطه با این پیام رسان گوگل موافق هستیم و به شما پیشنهاد استفاده از پیام رسانی های داخلی و یا کاملا امنیتی مانند تلگرام را می دهیم.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *