ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

آیا ۷ مهر روز خداحافظی بلک‌بری با بخش سخت‌افزارش است؟

با وجود اخباری که از مقدمات تولید یک گوشی جدید به‌عنوان نسل بعدی گوشی بلک‌بری DTEK50 در رسانه‌ها منتشر شده، بلک‌بری ظاهرا در حال پایان دادن به کار بخش سخت‌افزار خود است. این خبر توسط سایت سرمایه‌گذاری کانادایی Motley Fool منتشر شده که ادعا کرده چیزی تا اتمام کار بخش سخت‌افزار بلک‌بری باقی نمانده و در حالی‌که بخش سخت‌افزار این شرکت تا ۶۵ درصد بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌ی فنی را به خود اختصاص می‌دهد، سهم گوشی‌های هوشمند تولید بلک‌بری در بازار جهانی کم‌تر از یک درصد است.

در حالی‌که بخش سخت‌افزار این شرکت تا ۶۵ درصد بودجه‌ی تحقیق و توسعه‌ی فنی را به خود اختصاص می‌دهد، سهم گوشی‌های هوشمند تولید بلک‌بری در بازار جهانی کم‌تر از یک درصد است.

جان چان، مدیرعامل بلک‌بری هم قبلا اعلام کرده بود که شرکت در ماه جاری میلادی تصمیم خود را مبنی بر پایان دادن یا ادامه‌ی کار بخش سخت‌افزار می‌گیرد. با این وجود به گزارش Motley Fool این زمان هم به پایان رسیده اما بخش سخت‌افزار بلک‌بری هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این درحالی‌ست که وب‌سایت بلک‌بری برای روز ۲۷ سپتامبر (۶ مهر) یک تخفیف ۴۰ درصدی برای همه‌ی لوازم جانبی موجود در سایت در نظر گرفته است و نکته این‌جاست که این حراج درست یک روز قبل از ارایه‌ی گزارش درآمد سه‌ماهه‌ی دوم این شرکت است.

در گزارش سه‌ماهه‌ی قبلی دیدیم که این شرکت تنها ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه فروخته است و این در حالی بود که گوشی DTEK50 –که درواقع نسخه‌ی تغییر نام یافته‌ی Idol 4 آلکاتل است- در بسیاری از خرده‌فروشی‌ها با تخفیف عرضه می‌شد. با این تفاسیر جمع‌بندی Motley Fool از این قضایا این است که راهکار بلک‌بری برای سرپا ایستادن در این تجارت خاتمه دادن به کار بخش سخت‌افزار خواهد بود؛ چرا که در حال حاضر این بخش جز ضرر چیزی برای شرکت ندارد. به این‌ترتیب هیچ بعید نیست که این شرکت بعد از ارایه‌ی گزارش سه‌ماهه‌ی اخیر یعنی ۲۸ سپتامبر (چهارشنبه ۷ مهر) با بخش سخت‌افزار خود خداحافظی کند.‌

با اتمام کار بخش سخت‌افزار، بلک‌بری تمام تمرکز خود را روی بخش نرم‌افزاری خواهد گذاشت و این برای شرکت بهتر خواهد بود. البته همچنان باید این را در نظر گرفت که خبر خداحافظی با بخش سخت‌افزار بلک‌بری فعلا در مرحله‌ی حدس و گمان است و هیچ تایید رسمی‌ای برای آن وجود ندارد.

Telegram_Ad

 

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *