ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

مقایسه‌ی گوشی‌های ال‌جی V20 و گلکسی نوت ۷.

امسال بدون شک دو تا از پرسروصداترین محصولاتی که به بازار گوشی‌های هوشمند راه پیدا کردند، گلکسی نوت ۷ و ال‌جی V20 بودند. ال‌جی V20 را به‌عنوان بزرگ‌ترین گوشی امسالش معرفی کرده و آن را به قابلیت‌هایی مثل داشتن دوربین پشت دوتایی تجهیز کرد. V20 از دید کارشناسان یک گوشی میان V20 و G5 است که از یک سو دوربین دوتایی و زبان طراحی G5 را دارد و سوی دیگر همچون V10 یک نمایشگر باریک اضافی دارد و از یک بدنه‌ی مستحکم برخوردار است.

از سوی دیگر گلکسی نوت ۷ این‌بار به‌عنوان مطرح‌ترین و قدرتمندترین گوشی سامسونگ ظاهر شد؛ گوشی قدرتمندی که با اسکنر عنبیه‌ی چشم و قلم ضدآبی آمده که تا عمق یک‌ متری آب هم کار می‌کند. این گوشی اگرچه به‌خاطر مشکلاتی که باتری‌‌اش درست می‌کرد و ماجرای انفجارهایش، حواشی زیادی برایش درست شده، اما همچنان صرف‌نظر از این مشکل، نمی‌توان برجستگی و امتیازهایش را در تست‌های پیشین مربوط به مقاومت بدنه و سرعت و البته دوربینش نادیده گرفت.

در این مطلب همه‌چیز از ظاهر گوشی‌ها تا رابط کاربری و مشخصات فنی مورد مقایسه قرار می‌گیرند.

در مطلبی که در ادامه می‌بینیم، این دو گوشی با هم مقایسه می‌شوند تا این دو گوشی هم‌وطن کره‌ای در همه‌ی ابعاد اولا بررسی و سپس نسبت به هم ارزیابی شوند.

در این ویدیو که کارشناس سایت Android Authority آن را ساخته، همه‌چیز از ظاهر گوشی‌ها تا رابط کاربری و مشخصات فنی مورد مقایسه قرار می‌گیرند. شما در این مطلب ابتدا V20 را با نمایشگر بزرگ اما بدنه‌ی خوش‌دستش در دست کارشناس سایت می‌بینید و سپس نوبت به کار کردن با آن و معرفی مختصر گوشی می‌‌رسد. همین اتفاق درمورد گلکسی نوت ۷ هم می‌افتد.

با ای ام همراه باشید و مطلب مقایسه دو گوشی پرچم‌دار ال‌جی و سامسونگ را مطالعه کنید.

طراحی و ظاهر

2016-09-19_15-52-57

V20 که بزرگ‌ترین موبایل ال‌جی و پرچمدار جدید آن است، نگاهی می‌اندازیم و آن را با بزرگترین موبایل سامسونگ، Note 7 مقایسه می‌کنیم.

طراحی V20 که با بدنه‌ی تمام فلزی کاملا جدید شده و در ساخت بدنه از فلزی استفاده شده است که در بدنه‌ی هواپیما استفاده می‌شود، استفاده شده که آن‌را سبک و مقاوم در برابر ضربه ساخته. طراحی آن زیاد با V10 سال گذشته فرق نداشته اما تلفن زیبا و خوش دستی است. با وجود طراحی فلزی این موبایل، در واقع بدنه‌ی آن یک تکه نیست و یک دکمه در کنار موبایل در شده که امکان برداشتن درپشتی و دسترسی به باتری و micro SD را فراهم کرده است. با این حال که LG به بدنه فلزی روی آورده سعی کرده ویژگی‌هایی رو که مردم عادت کردن رو حفظ کنه.

طراحی Note 7، طراحی همیشگی سامسونگ هست. یعنی پنل شیشه‌ای در جلو و پشت گوشی و یک فریم فلزی بین این لایه‌ها که خیلی متفاوت با طراحی فلزی V20 هست. ولی این طراحی ویژگی‌های خودش رو به همراه داره که شامل خوش دستی و ظاهری مناسب هست که واقعا نوت ۷ یکی از زیبا‌ترین گوشی‌هایی است که تا به‌حال ساخته شده‌اند. البته Note 7 برخلاف V20 باتری جدا شدنی ندارد اما قابلیت افزودن micro SD رو داره و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. کیفیت ساخت هر دو موبایل در بالاترین سطح قرار داره و با اینکه صفحه نمایش یک اندازه‌ای دارند، Note 7 کوچک‌تر و خوش‌ دست‌تر است و با یک دست راحت‌تر می‌توان با آن کار کرد.

 

2016-09-19_16-02-16

با نوجه به تصویر هر دو گوشی دارای USB Type C و بلندگو هستند و جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون هم در زیر موبایل، قابل مشاهده است و البته نوت ۷ علاوه بر اینها دارای S-Pen هستند.

قلم S-Pen

2016-09-19_16-09-45

در نمونه‌های اولیه‌ی S-Pen تغییرات خاصی نبود ولی در این دوره ما شاهد تغییرات زیادی از آن هستیم که آنها را در ادامه توضیح می‌دهیم. باریک و ظریف شدن قلم S-Pen که باعث حساسیت فشار، در سطوح بالا قرار گرفته و مهم‌تر از همه اینکه دیگر شما امکان بر عکس قرار دادن آن را ندارید و فقط باید از طرف درست آن‌را وارد کنید. حال می‌توانید برای بزرگ کردن صفحه نمایش، ترجمه‌ی تصاویر ،متون و ساخت GIF از آن استفاده کنید.

2016-09-19_16-25-01

نمایشگر

2016-09-19_16-36-17

هر دو نمایشگر ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ دارند. اما در V20 شما با یک IPS LCD روبرو می‌شوید در حالی مه Note 7 یک Super AMOLED دارد. ولی پس از دقت شما می‌بینید که موبایل دو صفحه نمایش دارد که یکی ثانویه است که به شما زمان، عمر باتری، اعلان ها و میانبرهای سیستم رو هنگامی که نمایشگر اول خاموشه نمایش می‌دهد و وقتی روشن باشه میانبر برنامه‌ها و برنامه‌هایی که اخیراْ استفاده کردید را نمایش می‌دهد. اما نوت ۷ این قابلیت رو نداره اما قابلیت نمایسگر همیشه روشن می‌تواند کارایی خیلی مشابه‌ای رو داشته باشه مثل نشون دادن زمان، تاریخ، عمر باتری و اعلان های اخیر خوانده نشده. و به دلیل AMOLED بودن نمایشگر خیلی صاف و سیقلی تر از نمایشگر ثانویه‌ی V20 است که نوت ۷ مستعد خش افتادن هست.

سخت افزار

2016-09-19_16-54-33

هر دو گوشی با یک تراشه یعنی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ با ۴ گیگابایت RAM دارند. که اصلا جای تعجبی ندارد به‌دلیل اینکه هر موبایلی که طی امسال عرضه شد همچنین مشخصاتی را داشت. پس عملکرد هیچ کدوم نباید با مشکل باشد. یک ویژگش جالب در V20 همین Quad DAC است که هنوز کارایی آن را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم چقدر خوب کار می‌کند ولی قرار است که شنود با کیفیتی هنگام استفاده از هدفون ارائه بدهد.

دوربین

2016-09-19_17-18-43

پشت V20 یک دوربین با لنز دو تایی قرار دارد که با سنسور اصلی اون ۱۶ مگاپیکسل و یک دوربین واید ۸ مگاپیکسلی همراه است؛ یعنی مشابه چیزی که همین امسال در G5 مشاهده کردیم ولی V20 قابلیت تنظیم دستی ویدیو را مثل V10 دارد اما در قالب کاربردی و پیشرفته‌تر و با ویژگی‌های جدید‌تر. دوربین جلویی یک سنسور ۵ مگاپیکسلی هست ولی این بار یک دوربین در جلو داریم ولی حالت‌های استاندارد و واید در آن یک دورین هست.

2016-09-19_17-28-53

LG V20

اما در گلکسی نوت ۷ تنظیمات سنتی‌ترند. دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و دیافراگم F 1.7 که این همان سنسور S7 است که عکس های فوقالعاده‌ای می‌گیرد و در نوت ۷ برنامه‌ی دوربین را با یک رابطِ تر و تمیزتر مجددا بازسازی کردند به طوری که در هنگام کار با یک دست راحت‌تر می‌توان کار کرد.

2016-09-19_17-38-33

SAMSUNG GALAXY Note 7

سیستم عامل

2016-09-19_17-45-12

سیستم عامل هر دو که اندروید است ولی V20 در موقع جعبه گشایی اولین گوشی است که با اندروید نوقا عرضه می‌شود. یعنی در هنگام جعبه گشایی با تمام ویژگی‌های اندروید نوقا برخوردار شوید. نوت ۷ در حال حاضر با سیستم عامل اندروید مارشمالو عرضه می‌شود و به احتمال زیاد به اندروید نوقا بروز رسانی شود.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *