ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

کوالکام و AT&T می‌خواهند پهپادها را به شبکه مخابراتی متصل کنند.

عملیات پهپادهای تجاری یکی از بخش‌های ضروری آینده‌ای است که ما در آن زندگی خواهیم کرد. اما برای اینکه پهپادهای تجاری مثل سرویس ارسال کالای هوایی آمازون، بتوانند کاربرد مفید و موثری داشته باشند، به سیستمی ارتباطی نیاز دارند تا به آنها امکان دهد دورتر و امن‌تر سفر کنند. شرکت‌های AT&T و کوالکام در حال حاضر دنبال این هستند که به پهپادها امکان دهند به برج‌های مخابراتی متصل شوند، تا به این هدف دست یابند.

یکی از بزرگ‌ترین محدودیت‌هایی که در حال حاضر این ربات‌های پرنده با آن مواجه هستند، وابستگی آنها به Wi-Fi یا دیگر فرکانس‌های رادیویی برای کنترل مستقیم است. بنابراین یک پهپاد تا فاصله محدودی از کنترل‌کننده‌اش می‌تواند سفر کند. اگر پهپادها به برج‌های مخابراتی متصل شوند، این امکان به وجود می‌آید که با اینترنت آنها را از هر جایی در دنیا کنترل کنیم.

اما طبق قوانین فعلی، پهپاد باید در محدوده دید اپراتورش باشد. کوالکام و AT&T امیدوارند که بتوانند با اثبات کارایی سیستم‌شان این قانون را تغییر دهند.

برای محقق شدن این ایده، باید پهپادها هم از همان سخت افزار مودم که در گوشی‌ها یافت می‌شود استفاده کنند. پهپادها باید بتوانند از هر جایی از زمین گرفته تا ارتفاع ۱۲۰ متری در هوا سیگنال دریافت کنند. آنها همچنین می‌توانند سریع حرکت کنند و هنگام حرکت، به یک روش قابل اطمینان برای تغییر اتصال از یک برج مخابراتی به یک برج مخابراتی دیگر احتیاج دارند.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *