ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

شیائومی آماده حضور در بازار ایالات متحده آمریکا است.

سال‌ها است که بحث حضور شیائومی، این تولیدکننده محبوب چینی در آمریکا مطرح بوده. هر بار که این شایعه مطرح شده شیائومی هم آن را تکذیب کرده و گفته که در حال حاضر چنین برنامه‌ای ندارد. با این حال شرکت شیائومی همیشه به هوادارانش اطمینان داده که عاقبت در آمریکا هم گوشی‌های خود را به فروش خواهد رساند و فروشگاه خواهد داشت.

اما روز گذشته قائم مقام شرکت شیائومی با خبرگزاری بلومبرگ مصاحبه‌ای داشته که در این زمینه اطلاعات جدیدی در بر دارد.

هوگو بارا به این موضوع اشاره کرده که شرکت شیائومی دیگر از نظر مالی توان بیرون ماندن از بازار ایالات متحده آمریکا را ندارد. در حال حاضر شیائومی فقط به شکلی بسیار محدود در بازار ایالات متحده حضور دارد و تعدادی از پاور بانک‌ها، مچ‌بندهای هوشمند و هدفون‌هایش را می‌فروشد. در این مصاحبه گفته شده که شرکت شیائومی در ماه اکتبر یک محصول جدید در آمریکا عرضه خواهد کرد.

شیائومی که دوسال پیش قدرتمندترین شرکت در چین محسوب می‌شد این جایگاه را به دلیل رشد فزاینده هوآوی از دست داده است. در فصل مالی گذشته این شرکت از نظر سهم بازار در کشور چین در رتبه چهارم قرار گرفت. در عین حال حضور در بازار چین و گرفتن سهم بازار بیشتر اساسا دشوار است و نیاز به تلاشی پایان ناپذیر دارد. شیائومی برای جبران دشواری‌های خود به بازار هند روآورده که عواید خوبی هم برای این شرکت داشته است. به همین دلیل حضور در بازار آمریکا هم چشم‌انداز مناسبی را پیش روی مقامات این شرکت گشوده است. باید این را هم اضافه کنیم بازار ایالات متحده بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند از نظر رقم کلی درآمد است. شیائومی برای حضور قدرتمندتر در بازارهای خارج از چین همین چند وقت پیش با مایکروسافت قراردادی امضا کرد که از طریق آن دو شرکت بتوانند از ۱۵۰۰ سند ثبت اختراع به شکل مشترک استفاده کنند. به این شکل شیائومی اپ‌هایی مثل آفیس و اسکایپ را هم به صورت پیش فرض روی گوشی‌هایش قرار خواهد داد. باید منتظر حضور پررنگ‌تر شیائومی در آمریکا باشیم.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *