ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

مدیرعامل تلگرام ادعای انتقال سرورهای این پیام‌رسان به ایران را رد کرد

دیروز شرکت افرانت در مراسمی از دیتاسنتر مخصوص خودش که هدف آن میزبانی سرورهای اپلیکیشن تلگرام در ایران بود، رونمایی کرد.  در این مراسم که وزیر ارتباطات هم در آن حضور داشت، گفته شد که این دیتاسنتر میزبان سرورهای سرویس‌های خارجی از جمله تلگرام خواهد بود تا اطلاعات کاربران ایرانی در کشور نگه‌داری شوند.

مدیرعامل تلگرام نسبت به اخبار منتشر شده درباره‌ی انتقال سرورهای این برنامه‌ی‌ پیام‌رسان به ایران اعلام بی‌اطلاعی کرد.

از چند ماه پیش بحث‌های زیادی درباره‌ی انتقال سرورهای برنامه‌ی تلگرام به ایران مطرح شده بود و حتی با توجه به مصوبه‌ی شورای عالی فضای مجازی سرویس‌های پیام‌رسان خارجی برای ادامه‌ی فعالیت خودشان در ایران باید سرورهای‌شان را به ایران بیاورند؛ اما به نظر می‌رسد که اقدامات مسئولان بدون هماهنگی با این شرکت‌ها صورت گرفته و هنوز مذاکره‌ای بین مسئولان با نمایندگان شرکت‌های دارنده‌ی برنامه‌های پیام‌رسان معروف صورت نگرفته است.

از دیروز که خبر راه‌اندازی دیتاسنتر افرانت منتشر شد، این سوال به وجود آمد که آیا تلگرام واقعا چنین کاری انجام می‌دهد و حاضر است که سرورهایش را به ایران بیاورد؟ موج این سوال به توییتر و حساب شخصی «پاول دورف» (Pavel Durov) بنیانگذار تلگرام هم کشیده شد و باعث شد که او نسبت به خبرهای منتشر شده از خودش واکنش نشان دهد؛ واکنشی که در نوع خودش جالب بود. او در اولین پست خودش گفت که هیچ اطلاعی از شرکت افرانت و فعالیت‌هایش ندارد.

Telegram_1

او در پست بعدی هم گفت که نمی‌داند دلیل این اتفاقات چیست و چرا چنین خبرهایی به وجود آمده است.

Telegram_2

بی‌اطلاعی مسئولان تلگرام از این اتفاق این سوال را به وجود می آورد که چرا مسئولان کشور بدون هماهنگی‌های لازم دست به راه‌اندازی دیتاسنتر با شعار میزبانی از سرورهای تلگرام زده‌اند؟ حتی احتمال اینکه تلگرام سرورهای خودش را به داخل کشور انتقال دهد بسیار کم است و بعید نیست که با انجام نشدن چنین کاری، این سرویس پیام رسان مسدود شود و دیگر نتوان از آن استفاده کرد. آیا این دیتاسنتر جدید میزبان سرویس‌های پیام‌رسان داخلی خواهد شد؟

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *