ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

نقد و بررسی اپلیکیشن Drupe؛ دسترسی به دوستان در سه سوت!

اگر به یاد داشته باشید چندی پیش فهرستی از ۲۰ اپلیکیشن فوق‌العاده خوب اندروید برای شما منتشر کردیم. در این فهرست اپلیکیشنی به نام «دروپ» (Drupe) وجود داشت که از همان ابتدا نظر ما را به خود جلب کرد. دروپ یک اپلیکیشن رایگان اندرویدی است که قصد دارد تعامل با دیگران را از همیشه ساده‌تر کند. فارق از این‌که در کدام اپلیکیشن یا بخش از گوشی باشید، همواره می‌توانید با کشیدن انگشت از لبه‌ی صفحه‌نمایش به سمت داخل اپلیکیشن دروپ را نمایان کنید. این اپلیکیشن اجازه می‌دهد به شیوه‌ای نوآورانه و ساده با مخاطبانی که روی گوشی اندرویدی خود دارید تعامل کنید. با استفاده از اپلیکیشن دروپ کافی است آیکن کانتکت مورد نظر را گرفته و آن را به سمت آیکن سرویس یا اپلیکیشن مورد نظر خود از جمله اسکایپ، واتس‌اپ، تلگرام یا… بکشید. تمام شیوه‌های ارتباطی شما در یک اپلیکیشن واحد دور هم جمع شده‌اند. این اپلیکیشن روشی زیبا و کارآمد برای تماس با دیگران فراهم می‌کند. ولی آیا دروپ می‌تواند جایگزین اپلیکیشن کانتکت فعلی شما شود؟ با ای ام همراه باشید تا پاسخ این سؤال را بگیرید.

Drupe-01

برای شروع به کار با اپلیکیشن دروپ کافی است آن را از لینک انتهای مطلب دانلود و نصب کنید. به محض این که اپلیکیشن را باز کنید نکاتی در مورد این که دروپ چیست و چگونه باید از آن استفاده کنید به نمایش در خواهد آمد. نقاطی که در لبه‌ی صفحه‌نمایش دیده می‌شوند، مسیر تعامل شما با اپلیکیشن دروپ هستند. در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید با نگه‌داشتن انگشت و کشیدن آن‌ها روی صفحه‌نمایش، محل قرار گیری این نقاط را تغییر دهید یا آن‌ها را پنهان کنید. برای مثال می‌توانید آن‌ها را به دلخواه در سمت راست یا چپ صفحه قرار دهید. در زمان پخش ویدیو این نقاط برای راحتی شما به‌صورت خودکار محو خواهند شد. تعامل کردن با مخاطبان ذخیره‌شده در گوشی با استفاده از اپلیکیشن دروپ بسیار ساده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، کافی است تصویر مربوط به یک کانتکت را از پنل سمت چپ بگیرید و آن را به سمت اپلیکیشنی که قصد دارید توسط آن تماس برقرار کنید بکشید.

Drupe-02

برای مثال اگر قصد ارسال SMS را داشته باشید کافی است تصویر کانتکت را روی آیکن مربوط به SMS رها کنید. اگر آدرس مخاطب هم در کانتکت آن ذخیره شده باشد، حتی می‌توانید تصویر مخاطب را به سمت آیکن اپلیکیشن Maps‌ بکشید تا به‌راحتی مسیریابی رسیدن به او را در اختیار داشته باشید. گاهی متوجه خواهید شد که روی آیکن یک اپلیکیشن نشانه‌ای شبیه به یک دوشاخه دیده می‌شود. این نشانه به این معنی است که اپلیکیشن دروپ روی آن اپلیکیشن یا سرویس چند نفر را با نام مشابه پیدا کرده و از شما می‌خواهد که تعیین کنید کدام‌یک از آن‌ها مخاطب مورد نظر شما است. به‌محض این‌که برای بار اول این کار را انجام دهید، اپلیکیشن دروپ هویت صحیح مخاطب روی آن سرویس را به کانتکت او اضافه می‌کند تا برای تماس‌های بعدی دیگر نیاز به این کار نباشد. این روند تمام کانتکت‌ها و تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی را در بر می‌گیرد و بنابراین اپلیکیشن دروپ برای جمع‌آوری کردن اطلاعات تماس هر مخاطب در قالب یک کانتکت واحد هم بسیار مفید و کارآمد است.

Drupe-03

در تصویر زیر منوی اصلی اپلیکیشن دروپ را می‌بینید. همان‌طور که می‌بینید اطلاعات زیادی در آن وجود دارد. در این تصویر بخش Recent دیده می‌شود که آخرین تعاملات با خانواده و دوستان را به ترتیب زمان نمایش می‌دهد. این فهرست تمام تماس‌های از جمله تماس‌های صوتی و متنی را در بر می‌گیرد. این روش بسیار کارآمد و کار کردن با آن از اغلب اپلیکیشن‌های مشابه آسان‌تر است. استفاده از نوار جستجوی پایین صفحه هم فوق‌العاده ساده است. استفاده از اپلیکیشن دروپ به‌قدری آسان است که نیاز به توضیح چندانی ندارد ولی هر گاه برای بار اول به بخش جدیدی از اپلیکیشن وارد شوید توضیحات و نکات مفیدی برای شما نشان داده خواهد شد.

Drupe-04

دروپ در هر اپلیکیشنی که باشید به‌خوبی کار می‌کند. دروپ روی صفحه‌ی هوم هم به‌درستی کار می‌کند. این اپلیکیشن حتی از لاک اسکرین گوشی هم به‌خوبی بهره می‌گیرد. گزینه‌های مختلفی هم در بخش تنظیمات اپلیکیشن وجود دارد که اجازه می‌دهد نحوه‌ی نمایش اطلاعات روی لاک اسکرین را تغییر دهید. دسترسی از طریق لاک اسکرین، تماس گرفتن یا ارسال پیام به دیگران را بسیار آسان‌تر می‌کند.

جمع‌بندی: اپلیکیشن دروپ

ما پیش‌ازاین اپلیکیشن‌های کانتکت زیادی را امتحان کرده بودیم ولی تقریبا همیشه به استفاده از اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی برمی‌گشتیم. اغلب این اپلیکیشن‌ها تلاش می‌کنند کارآیی‌های بسیار زیادی داشته باشند ولی بیشتر به دست‌وپای شما می‌پیچند. در مورد اپلیکیشن دروپ وضعیت این‌گونه نیست. اپلیکیشن دروپ کاری ندارد که شما به چه منظوری از آن استفاده می‌کنید یا ترجیح می‌دهید از چه سرویس‌هایی استفاده کنید. دروپ کار خودش را انجام می‌دهد. برای مثال اگر تنها از SMS و Hangouts برای ارتباط با دیگران استفاده کنید، اپلیکیشن‌های دیگری مثل واتس‌اپ یا تلگرام در فهرست دروپ دیده نخواهند شد. ولی اگر شروع به استفاده از آن‌ها بکنید به‌صورت خودکار به فهرست اضافه خواهند شد. خیلی خوب است که به‌جای تحمیل شدن چیزهای جدید، تنها چیزهای مورد نیاز خود را به روشی سر راست در اختیار داشته باشید. علاوه بر این ایده‌ی متصل کردن مخاطب به اپلیکیشن برای دسترسی سریع به گفتگوی مورد نظر روی سرویس مورد نظر واقعا ایده‌ای درخشان است. این شیوه به نظر منطقی می‌آید و دقیقا همان‌طور که انتظار دارید عمل می‌کند.

Pros

  • عملکرد عالی بدون تداخل با اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی یا اپلیکیشن‌های دیگر
  • کمک به جمع کردن اطلاعات تماس مخاطبان در کانتکت‌های واحد
  • رابط کاربری نوآورانه، بسیار ساده و سریع
  • تحمیل نکردن استفاده از سرویس‌ها یا اپلیکیشن‌های جدید

Cons

  • محدودیت در تغییر ظاهر اپلیکیشن
  • سرعت باز شدن برخی از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان جای بهبود دارد.

 

Label_Downlaod-1-1

 

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *