ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

کاهش فروش آیفون تامین‌کننده‌ها را نگران کرده.

اپل طبق گزارش سه‌ماهه‌ی سوم امسال، ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون فروخته است که این رقم به نسبت ۴۷.۵ میلیون دستگاهی که سال گذشته در همین زمان توسط اپل فروخته شده بود، کم‌تر است. این دومین فصل متوالی است که اپل کاهش فروش آیفون را نسبت به زمان مشابه در سال گذشته تجربه می‌کند و چنین اتفاقی تابه‌حال در گزارش‌های سالانه‌ی اپل وجود نداشته است.

رکود بازار فروش آیفون به‌غیر از اپل، بدون شک روی درآمد سایر شرکت‌ها هم تاثیر منفی می‌گذارد.

رکود بازار فروش آیفون به‌غیر از اپل روی درآمد سایر شرکت‌ها هم تاثیر می‌گذارد. صنعت تولید نمایشگر در ژاپن که نیمی از درآمد خود را از اپل دارد، بعد از مشاهده‌ی کاهش فروش آیفون از دولت ژاپن تقاضای حمایت کرده است. فاکس‌کان یکی دیگر از شرکت‌هایی است که در گزارش سه‌ماهه‌ی خود کاهش درآمد به ۵۶۳.۷ میلیون دلاری را نشان داده که در مقایسه با ۸۱۸.۵ میلیون دلار سال گذشته حکایت از ۳۱ درصد کاهش درآمد دارد.

اما علی‌رغم همه‌ی این پیامدهای ناخوشایند و تحلیل‌های کارشناسان که فروش آیفون را ناموفق تعبیر می‌کنند، خود اپل کاملا به آینده خوش‌بین و امیدوار است. برنامه‌ریزی برای دریافت سفارش ۷۲ تا ۷۸ میلیون دستگاه آیفون ۷ نشان می‌دهد این شرکت برای افزایش درآمد سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی امیدوار است.

با وجود این‌که سه‌ماهه‌ی آخر سال شامل فروش‌های ویژه‌ برای تعطیلات می‌شود و این‌که سفارش‌ها دو هفته قبل از معرفی رسمی آیفون جدید شروع می‌شوند، کارشناسان وال‌استریت ژورنال کل سفارش‌های آیفون ۷ را تنها ۶۵ میلیون دستگاه برآورد کرده‌اند. این برآورد شامل میزان فروش در بازه‌ی سه‌ماهه‌ی اوایل پاییز تا اوایل زمستان امسال است.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *