ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

سراغ نسخه‌ی کامپیوتر No Man’ s Sky نروید.

در اینکه بازی No Man’s Sky، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال بود، شکی نیست. بازی منتقدان و بازی‌کننده‌ها را به دو بخش تقسیم کرده است؛ گروهی از این بازی شگفت‌زده شده‌اند و گروه دیگر آن را به سختی کوبیده‌اند. قرار بود در کنار نسخه‌ی پلی‌استیشن۴ بازی، No Man’s Sky روی کامپیوتر هم عرضه شود. نسخه‌ی کامپیوتر این بازی دیروز عرضه شده است و این طور که به نظر می‌رسد، اصلا وضعیت خوبی ندارد.

بازی‌کننده‌ها روی شبکه‌ی استیم نقدهای منفی زیادی برای بازی نوشته‌اند و بیشتر به مشکلات فنی زیادش اشاره کرده‌اند.

خبر خوب این است که بازی، تنظیمات گرافیک بسیار زیادی روی کامپیوتر دارد؛ طوری که می‌توانید وضوح تصویر آن را از ۶۴۰ در ۴۸۰ پیکسل تا وضوح تصویر ۴K تغییر دهید. با این حال، بازی در سرعت ۳۰ فریم در ثانیه قفل شده‌ است. برخلاف نسخه‌ی پل استیشن۴ هم می‌توانید کلیدهای بازی را به صورت دلخواه، تنظیم کنید؛ قابلیتی که بازی‌کننده‌های پلی‌استیشن۴ حسابی درخواست آن را دارند.

NMS-2016-08-12-12-58-45-62-768x432

 

NMS-2016-08-12-12-59-02-75-768x432

در ظاهر، نسخه‌ی کامپیوتر No Man’s Sky همه چیز دارد، با این حال، حتی در سیستم‌هایی با کارت گرافیک GTX 1080 و ۱۶ گیگابایت حافظه، بازی مشکل افت فریم دارد. هر بار هم که تنظیمات گرافیک بازی را عوض می‌کنید، باید یک بار بازی را ریستارت کنید.

قبل از هر چیز نگاهی به حداقل سیستم مورد نیاز بازی بیندازید:

  • سیستم عامل: ویندوز ۷ به بعد (فقط نسخه‌ی ۶۴ بیتی)
  • پردازنده: Intel Core i3
  • حافظه: ۸ گیگابایت رم
  • کارت گرافیک: انویدیا GTX 480 یا رادئون ۷۸۷۰

بازی آن‌قدر هم از نظر گرافیکی، سنگین نیست، اما تجربه‌ی بازی کردن No Man’s Sky روی کامپیوتر، به خوبی نسخه‌ی پلی‌استیشن۴ از آب در نیامده است.

بازی‌کننده‌ها روی شبکه‌ی استیم نقدهای منفی زیادی برای بازی نوشته‌اند و بیشتر به مشکلات فنی زیادش اشاره کرده‌اند. در حال حاضر یک بهینه‌ساز (Patch) برای بازی عرضه شده است، اما هنوز مشکلات آن کاملا رفع نشده‌اند. «شان مری» (Sean Murray)، کارگردان No Man’s Sky در توییترش گفته است که با بروزرسانی به آخرین نسخه‌ی درایور کارت گرافیک و هم‌چنین نصب Visual C++ Re dist 2010 ممکن است مشکلات بسیاری از افراد حل شود.

با این حال، استودیوی بازی‌سازی Hello Games هنوز هم به سختی مشغول کار روی بهینه‌سازهای بعدی No Man’s Sky برای کامپیوتر است.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *