ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

کاهش سهم اپل از اشتراک وب در مقابل افزایش فروش مک‌بوک

معمولا هر سه چهار ماه یک بار، آمار جالبی از عملکرد شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های مختلف تکنولوژی منتشر می‌شود که با مطالعه‌ی آن‌ها می‌توان بخشی از استراتژی و نقشه‌ راه آینده‌ی این شرکت‌ها را پیش‌بینی کرد. اخیرا گزارش‌ها و آمارهای جالبی درباره‌ی شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های مختلف تکنولوژی منتشر شده که مطالعه‌ی آن‌ها خالی از لطف نیست.

یکی از این گزارش‌ها که درباره‌ی موفقیت‌های مجموعه‌ی اپل در بازار تکنولوژی خبر می‌دهد، نقش محصولات این شرکت را از زاویه‌ای دیگر مورد بررسی قرار داده است. یکی از این آمارها که مجموعه‌ی Device Atlas آن را منتشر کرده، تایید می‌کند که سهم آیفون‌های تولیدی اپل در اشتراک ترافیک وب در ۱۸ کشور از ۲۰ کشور مورد بررسی در مقایسه با سال گذشته، کاهش پیدا کرده است. به بیان ساده‌تر، تعداد کاربرانی که از آیفون برای وب‌گردی استفاده می‌کردند، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته‌ی میلادی (سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۵ میلادی) در ۱۸ کشور کاهش پیدا کرده است. در این میان تنها کاربران کشورهای عربستان سعودی و نیجریه هم‌چنان به میزان سال گذشته و حتی بیش‌تر، از آیفون‌ها برای وب‌گردی استفاده می‌کنند. البته همین گزارش تاکید می‌کند که در مورد خاص وب‌گردی توسط گوشی‌های هوشمند، سهم سامسونگ و هوآوی در حال افزایش است.

Apple_1

هم‌چنین این گزارش تایید می‌کند که گوشی‌های ۴ اینچی در کشورهای بزرگی مثل کانادا، فرانسه، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده نقشی پررنگ و در حدود ۲۰ درصدی داشته‌اند. مطمئنا افزایش سهم استفاده از گوشی‌های ۴ اینچی در دو ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه با سال گذشته، مستقیما به عرضه‌ی آیفون SE مربوط می‌شود. شاید کم‌تر کسی تصور می‌کرد، عرضه‌ی آیفون ۶s در قالب بدنه‌ی آیفون ۵s تا این حد برای کاربران جالب باشد و بتواند روی سلیقه‌ی آن‌ها تاثیر بگذارد.

هم‌چنین گزارش منتشر شده توسط Device Atlas تاکید می‌کند که سلیقه‌ی کاربران بیش از هر زمان دیگری متوجه صفحه‌نمایش‌های QHD شده است. صفحه‌نمایش‌هایی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل که تا دو سال پیش نمونه‌شان تنها در گوشی‌های پرچمدار دیده می‌شد، اما حالا تعداد بیش‌تری از گوشی‌ها به این صفحه‌های نمایش مجهز می‌شوند.

Apple_2

بخش مهمی از این گزارش و آمارهای ارایه شده به ۵ گوشی هوشمند پرطرفدار در مناطق مختلف جهان می‌پردازد؛ جایی که اپل با گوشی‌های آیفون ۶s و SE در صدر نشسته است. اگر نیم نگاهی به جدول زیر بیندازید، متوجه خواهید شد، گوشی‌های اپل در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مثل فرانسه، آلمان، انگلستان و ایتالیا، در صدر محبوب‌ترین گوشی‌های مورد استفاده‌ی کاربران قرار دارند.

Apple_3

حالا که صحبت از آمار و ارقام به میان آمد، بد نیست بدانید مجموعه‌ی TrendForce در آمار جالب دیگری از افزایش فروش نوت‌بوک‌های اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی ۲۰۱۶ میلادی در مقایسه به سه‌ماهه‌ی اول این سال خبر داده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، اپل افزایش فروشی ۳۰ درصدی را تجربه کرده که می‌توان آن را مستقیما به مک‌بوک‌های جدید و بهینه‌شده نسبت داد. البته این گزارش تایید می‌کند که اپل در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی در بازار نوت‌بوک وضعیت خوبی را تجربه نمی‌کند. اپل در مقایسه با نیمه‌ی نخست سال مالی ۲۰۱۵ میلادی ۲۴ درصد کم‌تر نوت‌بوک فروخته است. در بازار نوت‌بوک‌ها هم‌چنان مجموعه‌های لنوو و HP صدرنشین هستند.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *