ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

آیا نابه‌سامانی‌های اپل ادامه دارد؟

گرچه درآمد و سود شرکت اپل در گزارش فصل سوم مالی این شرکت از آنچه کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند بهتر بود و باعث افزایش قیمت سهام این شرکت شد اما کاهش فروش گوشی‌های آیفون در دو فصل مالی گذشته (در مقایسه با همین فصل‌های مالی در سال گذشته) تا به حال بی‌سابقه بوده و به همین دلیل سهامداران تا حدی نگران هستند.

حتی برخی کارشناسان بسیار بدبین معتقدند این افت عملکرد برای اپل اتفاقی بلندمدت خواهد بود، به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد و نباید به افزایش قیمت سهام شرکت چندان امیدوار بود.

برای مثال یک گزارش نشان می‌دهد سهم ترافیک اینترنتی شرکت اپل در بازه دومین فصل تقویمی سال ۲۰۱۵ تا دومین فصل تقویمی سال ۲۰۱۶ در ۱۸ کشور از ۲۰ کشور مورد بررسی کاهش یافته است. این سهم در آمریکا ۴ درصد، در آلمان ۶ درصد و در بریتانیا ۱۰ درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که سهم شرکت سامسونگ از ترافیک اینترنت در چهار فصل و تا نیمه سال ۲۰۱۶ در ۱۸ کشور از ۲۰ کشور مورد بررسی افزایش داشته. جالب است که یکی از این کشورها که سامسونگ در آن نتوانسته سهم ترافیک اینترنتی‌اش را افزایش دهد همان کشوری است که اپل توانسته ترافیک اینترنتی‌اش را افزایش دهد؛ این کشور عربستان صعودی است.

به‌این ترتیب تحلیل‌گران بدبین‌تر می‌گویند رقبای اپل هر روز قوی‌تر می‌شوند و محصول جدید اپل یعنی آیفون ۷ هم گوشی هوشمندی نیست که بتواند این بازی را به کل تغییر دهد بلکه آن‌ها از همین حالا این مدل را تا حدی ناامیدکننده ارزیابی می‌کنند. در واقع برخی معتقدند با آمدن آیفون ۷ به بازار هم اتفاق مهمی برای اپل نمی‌افتد و احتمال دارد افت فروش آیفون‌های شرکت اپل روندی ادامه‌دار باشد. باید دید اپل این دسته از کارشناسان را شگفت‌زده می‌کند یا مطابق با انتظار آنان همچنان در بحران خواهد ماند.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *