ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

این هدست‌ VRشبیه یک عینک آفتابی است.

مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک درمورد هدست‌های واقعیت مجازی شرکت خود یعنی Oculus Rift وعده داده بود که این هدست‌ها همیشه این‌قدر بزرگ نخواهند بود. او گفته بود روزی می‌رسد که واقعیت مجازی را از پشت قاب‌ عینک‌های معمولی (یا آفتابی) می‌بینیم.

حالا یک استارتاپ چینی فعال در حوزه‌ی واقعیت مجازی به نام Dlodlo (با تلفظ دو-دو) چشم‌انداز زاکربرگ را زودتر از زمانی که خودش پیش‌بینی می‌کرد، به واقعیت تبدل کرده است.

نمایندگان شرکت Dlodlo گفته‌اند این عینک هم مثل عینک‌های طبی یا آفتابی معمولی می‌تواند با اندازه‌ی صورت کاربر تناسب پیدا کند.

هدست ۵۵۹ دلاری V1 که Dlodlo آن را چند روز پیش معرفی کرد، شکل‌وشمایلی مابین عینک جوشکاری و عینک آفتابی‌ای دارد که احتمالا بازیگران هالیوودی در دهه هفتاد میلادی دوست داشتند به چشم داشته باشند!

نمایندگان شرکت Dlodlo گفته‌اند این عینک هم مثل عینک‌های طبی یا آفتابی معمولی می‌تواند با اندازه‌ی صورت کاربر تناسب پیدا کند. ممکن است هدست واقعیت مجازی V1 قابلیت‌های چندان چشم‌گیری نداشته باشد اما چیزی که درمورد این محصول مهم است، مربوط به این مسایل نیست.

v-one-4

تولید یک هدست که دیگر به بزرگی و سنگینی هدست‌هایی که قبلا دیده‌ایم نیست، این نوید را به فناوری هدست‌های واقعیت مجازی می‌دهد که دست‌کم امکان ساخت این محصول در اندازه‌های ظریف‌تر به همین زودی پدیدار شده است. پیشرفت تکنولوژي قبلا به ما ثابت کرده که تولیدات این حوزه به مرور زمان طراحی‌های پیچیده‌تر و البته ظریف‌تری پیدا می‌کنند. هدست‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و ما هم حتی قبل از وعده‌ی زاکربرگ انتظارش را داشتیم که در آینده تجربه‌ی دنیای واقعیت مجازی را خیل آسان‌تر و بی‌دردسرتر داشته باشیم. اما تولید هدست V1 نشان داد این آینده خیلی نزدیک‌تر است.

با این وجود در حال‌حاضر هم اگر دقیق باشیم نمی‌توانیم صفت «ظریف» و جمع‌وجور را بدون چشم‌پوشی به این هدست اختصاص دهیم اما اگر قول نماینده‌ی Dlodlo درمورد شخصی‌سازی اندازه‌های هدست عملی شود، باید گفت اتفاق بزرگی در فناوری هدست‌های واقعیت مجازی در حال رخ دادن است.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *