ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

اولین ماهواره‌ی واقعیت مجازی جهان تابستان آینده پرتاب می‌شود.

شرکت SpaceVR یک توافق‌نامه امضا کرده تا ماهواره واقعیتا مجازی‌اش را با استفاده از موشک فالکن ۹ اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۷ به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. این استارت آپ کوچک با شرکت «نانورکس» (NanoRacks) قرارداد بسته تا ماهواره‌‌ای مکعبی به نام Overview 1 را برای رها کردن در مدار پایینی زمین آماده کند. این ماهواره به دو دوربین یکسان مجهز است. ماهواره‌ی Overview 1 درون یکی از کپسول‌های باری دراگون اسپیس ایکس به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی روانه می‌شود.

شرکت SpaceVR ابتدا در سال ۲۰۱۵ کارش را در کیک‌استارتر شروع کرد. در آن زمان، هدف این استارت آپ این بود که دستگاهی با ۱۲ دوربین را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد تا فیلم‌های۳۶۰ درجه و سه بعدی بگیرد. این شرکت در کیک استارتر یک کمپین سرمایه‌گذاری جمعی راه انداخته بود تا ۵۰۰ هزار دلار بودجه جمع‌آوری کند، اما به هدفش نرسید. به همین دلیل SpaceVR پس از یک ماه تلاش‌هایش را متوقف کرد. سپس اهدافش را از نو سامان داد و دوباره تلاش کرد و این بار به هدف ۱۰۰ هزار دلاری رسید. این شرکت آوریل گذشته خبر داد که ۱٫۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری دریافت کرده است. SpaceVR گفت که این پول را برای ادغام دو دوربین در یک ماهواره مکعبی کوچک هزینه می‌کند. این ماهواره به طور مستقل در مدار زمین می‌چرخد و به اولین دوربین واقعیت مجازی جهان تبدیل می‌شود.

«رایان هولمز»، مدیر عامل SpaceVR می‌گوید: «ما یک رادیو داریم، سیستم کنترل ارتفاع داریم، ژیروسکوپ و چرخ‌های واکنشی داریم که ثبات دستگاه را حفظ می‌کند و نرم‌افزار کنترل‌کننده‌ی پرواز داریم که به ماهواره می‌گوید چه کاری را چه زمانی انجام دهد. SpaceVR روی ماهواره‌اش کنترل کامل خواهد داشت. این شرکت ویدیوی ثبت شده با دوربین‌ها را گرفته و آنها را کنار هم قرار می‌دهد. استریم زنده‌ی محتوای واقعیت مجازی هدف نهایی این شرکت است.

شرکت SpaceVR می‌خواهد حق اشتراک این ویدیو را بفروشد. این ویدیو فرد را در فضا غرق می‌کند گویا که واقعا در این محیط شناور است. با توجه به اینکه توافق‌نامه‌ی پرتاب انجام شده، ظاهر این شرکت آماده است که وعده‌هایش را محقق کند.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *