ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

بزرگترین کشتی هوایی جهان رونمایی شد.

 

بزرگ‌ترین هواپیمای جهان این هفته برای اولین بار به نمایش عموم گذاشته شد. یک شرکت تولیدکننده‌ی هواپیماهای هیبریدی به نام Hybrid Air Vehicles روز ۱۶ مرداد از کشتی هوایی «ایرلندر ۱۰» (Airlander 10) رونمایی کرد. این کشتی هوایی برای ارتش آمریکا به عنوان یک وسیله نظارتی ساخته شده بود.

شرکت Hybrid Air Vehicles می‌گوید اخیرا درون آشیانه (سالن بسیار بزرگی است که هواپیما در آن نگه‌داری می‌شود) آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی روی ایرلندر ۱۰ انجام شد. سازمان امنیت هوانوردی اروپا و اداره‌ی هوایی غیرنظامی بریتانیا هم برای اولین پرواز آزمایش این کشتی هوایی مجوز دادند. این وسیله ۹۲ متر طول و ۴۳٫۵ متر عرض دارد و ارتفاع آن تا نوک بال‌هایش تنها ۶ متر است.

بیرون آوردن این کشتی‌ هوایی از آشیانه‌اش ۵ دقیقه طول کشید و برای رساندن آن هم به یکی از دکل‌های نگه‌داری ۳۰ دقیقه زمان برد. ایرلندر ۱۰ برای مقاومت در برابر وزش باد با سرعت ۱۵۷ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

airlander-ten-5-610x380                   airlander-ten-4-610x380
airlander-ten-3-610x380                   airlander-ten-2-610x380

شرکت Hybrid Air Vehicles می‌خواهد تا آخرین قدرت موتور ایرلندر ۱۰ را تست کند، میزان اختلالات الکترومغناطیسی آن را کنترل کند و در نهایت هم کلیه سیستم‌های این وسیله را بررسی می‌کند. پس از آن بسته به وضعیت هوا، یک بازبینی کلی پیش از پرواز هم در دکل یا آشیانه انجام می‌شود. دو خلبان به نام‌های «دیوید برنز» و «سایمون دیویس» کنترل این کشتی هوایی را برای اولین پروازش در بریتانیا به دست می‌گیرند. تاریخ این پرواز هنوز اعلام نشده است.

ایده‌ی ایرلندر ۱۰ با اهداف نظارتی و جمع‌آوری اطلاعات برای ارتش آمریکا مطرح شد تا یک هواپیمای کم‌هزینه تولید شود که می‌تواند به طور عمودی بلند شود و قابلیت‌های یک هلیکوپتر را داشته باشد و در عین حال میزان دوام و ظرفیت باری یک هواپیما را داشته باشد.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *