ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

نقد و بررسی اپلیکیشن Muzei؛ موزه‌ای در پس‌زمینه‌ی گوشی شما!

پس‌زمینه‌ی زنده یا Live Wallpaper یکی از امکانات شخصی‌سازی گوشی‌های اندرویدی است که آن‌ها را منحصربه‌فرد می‌کند. نه سیستم‌عامل iOS کمپانی اپل و نه سیستم‌عامل ویندوزفون کمپانی مایکروسافت در زمینه‌ی تصاویر پس‌زمینه به قابلیتی انقدر غنی مجهز نیستند. امکان استفاده از پس‌زمینه‌های متحرک با قابلیت شخصی‌سازی کامل یکی از نقاط قوت پلتفرم گوگل است. از آن بهتر این که اغلب این پس‌زمینه‌های زنده را می‌توانید به صورت رایگان یا با هزینه‌ای بسیار کم دانلود کنید. در مطلب «نقد و بررسی اپلیکیشن» امروز قصد داریم به یکی از بهترین پس‌زمینه‌های زنده‌ای بپردازیم که تا به حال برای اندروید معرفی شده است. با ای ام و نقد و بررسی اپلیکیشن موزه (Muzei) همراه باشید.

هنوز هم وضعیت پس‌زمینه‌های زنده در اندروید اندکی گیج‌کننده است. برخی از آن‌ها خوب هستند ولی برخی دیگر مشکلاتی را در زمینه‌ی کاهش سرعت عملکرد و مصرف زیاد باتری (به ویژه در گوشی‌های رده‌پایین) ایجاد می‌کنند. بنابراین همیشه دانلود کردن یک Live Wallpaper جدید همراه با حسی شبیه ریسک کردن است. به نظر می‌رسد تا کنون در عمل هیچ اپلیکیشن یکتایی برای تصاویر پس‌زمینه پیدا نشده که ساده، رایگان، بدون تبلیغ و قابل اعتماد باشد. البته زمان تغییر کرده و فکر می‌کنیم سرانجام چنین اپلیکیشنی از راه رسیده باشد.

muzie-live-wallpaper-07

بله، ما در مورد اپلیکیشن Muzei Live Wallpaper صحبت می‌کنیم که به اختصار آن را «موزه» خواهیم خواند. اپلیکیشن موزه دومین اپلیکیشنی است که از سوی یکی از مهندسان گوگل به نام «رومن نوریک» (Roman Nurik) ارائه می‌شود. رومن نوریک بیش از هر چیز به خاطر تولید ویجت بسیار محبوب DashClock شناخته شده است. ویجت DashClock به این دلیل از سایر ویجت‌ها متمایز بود که همراه با آن یک API عمومی باز ارائه شد تا توسعه‌دهندگان بتوانند قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کنند. برای مثال آن‌ها می‌توانستند ویجت را به اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های محبوبی نظیر توییتر متصل کنند. اپلیکیشن موزه هم بر اساس همان اصول بنیادی تولید شده است؛ یعنی باز بودن و ارائه کردن یک API باز عمومی که اجازه می‌دهد توسعه‌دهندگان قابلیت‌های اپلیکیشن را گسترش داده و آن را به بهترین سرویس‌های انتشار عکس نظیر ۵۰۰px و Flickr متصل کنند.

muzie-live-wallpaper-01

برای شروع ابتدا باید اپلیکیشن موزه را از پلی استور گوگل دنلود کنید. این اپلیکیشن از آیکن‌های گرد و تخت ساده بهره می‌برد و پس‌زمینه‌های آن به‌صورت پیش‌فرض محو هستند. این دو عنصر در کنار تجربه‌ی فضای تمام صفحه در کنار هم زبان بصری خاص اپلیکیشن موزه را تعریف می‌کنند. به محض این که اپلیکیشن را باز کنید دو مجوعه از تصاویر پس‌زمینه در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مجموعه‌ی اول، نسخه‌هایی با کیفیت از تصاویر آثار هنری مشهور جهان را از وب دریافت و صفحه‌ی هوم شما را به نوعی موزه تبدیل می‌کند. در واقع نام Muzei هم آوانگاری شده‌ای از یک کلمه‌ی روسی است که معنی موزه می‌دهد.

تصاویر در حالت پیش‌فرض به صورت محو روی صفحه هوم گوشی به نمایش درمی‌آیند. ولی می‌توانید با دو بار ضربه زدن روی صفحه‌نمایش آن‌ها را به طور واضح ببینید و اگر مجددا دوبار ضربه بزنید پس‌زمینه به حالت محو باز خواهد گشت. محو بودن تصاویر باعث می‌شود بتوانید بدون این که موجب حواس‌پرتی شما شوند حسی از آن‌ها را در پس‌زمینه‌ی گوشی حفظ کنید. البته اپلیکیشن موزه تنظیماتی را برای تعیین میزان محو شدگی، روشنایی و غلظت رنگ تصویر پس‌زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین می‌توانید برای صفحه‌ی لاک اسکرین حالت محوشدگی را خاموش کنید. مجموعه‌ی دوم، تصاویر را از عکس‌های موجود روی خود گوشی دریافت می‌کند و به صورت چرخشی در مدت زمانی که تعیین می‌کنید پس‌زمینه را تغییر خواهد داد. این تمام منابعی است که در بدو امر برای دریافت تصاویر در اختیار شماست. مجموعه‌ای جذاب ولی نسبتا محدود.

muzie-live-wallpaper-02

قطعا می‌توانید اپلیکیشن موزه را به همان شکلی ابتدایی آن استفاده کنید ولی این اپلیکیشن زمانی به واقع خوش می‌درخشد که به مجموعه‌ی وسیعی از اکستنشن‌ها و افزونه‌های تولیدشده برای آن وصل شوید. توسعه‌دهندگان مختلف ده‌ها اکستنشن مختلف برای اپلیکیشن موزه تولید کرده‌اند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تصاویر مختلفی را از گوشه گوشه‌ی وب به عنوان پس‌زمینه‌ی گوشی خود داشته باشید. برای مثال می‌توانید تصاویر را با استفاده از اکستنشن Tumblr از بلاگ‌های Tumblr مورد علاقه‌ی خود بگیرید، زیباترین عکس‌هایی را که جدیدا روی Flickr منتشر شده‌اند در اختیار داشته باشید، از تصویر نجومی روز ناسا لذت ببرید، لوگوهای مناسبتی گوگل را استفاده کنید یا تنها تصاویری اتفاقی را از منابع مختلف به گوشی خود بیاورید. انتخاب‌ها حقیقتا به نظر بی‌انتها می‌رسد.

muzie-live-wallpaper-03

قابلیت دیگری که اپلیکیشن موزه را باز هم جذاب‌تر می‌کند مجهز بودن آن به یک واچ‌فیس برای ساعت‌های هوشمند اندرویدی است. اگر از یک ساعت هوشمند اندرویدی استفاده کنید هنگام نصب اپلیکیشن موزه واچ‌فیس آن نیز به‌صورت خودکار به ساعت هوشمندتان اضافه خواهد شد. این واچ‌فیس دیجیتال که چیدمان ساده و زیبایی دارد به صورت خودکار پس‌زمینه‌ی گوشی را با پس‌زمینه‌ی ساعت هوشمند سینک می‌کند تا گوشی و ساعت شما از نظر بصری با هم هارمونی کامل داشته باشند. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با ضربه زدن روی صفحه‌ی ساعت هم پس‌زمینه آن را به حالت محو درآورده و با ضربه زدن مجدد از این حالت خارج کنید.

muzie-live-wallpaper-05

البته اپلیکیشن موزه در یک مورد ناتوان است. اغلب ما هنگامی که صبحت از Live Wallpaper باشد انتظار دیدن تصاویر و اشیای متحرک را می‌کشیم. ولی لازم است این موضوع را روشن کنیم که اپلیکیشن موزه هیچ تصویر متحرک یا انیمیشنی را به پس‌زمینه‌ی گوشی نخواهد آورد. پس‌زمینه‌های این اپلیکیشن تصاویر ثابتی هستند که با گذر زمان به صورت خودکار عوض می‌شوند.

در کل اپلیکیشن موزه رویکرد جدید و جالبی به پس‌زمینه‌های اندروید دارد. این اپلیکیشن قابل اعتماد، سریع و مدرن است ولی مهم‌تر از همه باز بودن آن باعث شده که همین الان بتوانید اکستنشن‌هایی را برای محبوب‌ترین سرویس‌های انتشار عکس نظیر اینستاگرام، فلیکر، ۵۰۰px و… به آن اضافه کنید. امکان تجربه کردن تصاویری فوق‌العاده زیبا از این وب‌سایت‌ها به عنوان پس‌زمینه‌ی گوشی به شیوه‌ای بسیار آسان و بی زحمت، چیزی است که بسیاری از ما به آن علاقه داشته‌ایم و حال تمام این‌ها با اپلیکیشن موزه ممکن شده است.

Pros

  • سبک و روان
  • رابط کاربری ساده و مدرن
  • تنظیمات مناسب برای نحوه‌ی نمایش پس‌زمینه
  • اکستنشن‌های زیاد برای محبوب‌ترین سرویس‌های اشتراک عکس
  • واچ‌فیس ساعت هوشمند اندرویدی با قابلیت سینک خودکار با پس‌زمینه‌ی گوشی
  • کاملا رایگان و بدون تبلیغات
  • برخورداری از API باز عمومی (امکان معرفی افزونه‌های بیشتر)

Cons

  • ندارد

Label_Downlaod1

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *