ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

فعالیت اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی قوت می‌گیرد

این طور که به نظر می‌رسد، اپل برنامه‌های جدید و بزرگ‌تری برای ساخت هوش مصنوعی در سر دارد. می‌دانیم که شرکت‌های دیگر حوزه‌ی تکنولوژی و رقبای اپل مثل گوگل، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی روی هوش مصنوعی کرده‌اند. برای مثال گوگل اخیرا سرویس Google Assistant را راه انداخته؛ هوش مصنوعی‌ای که هر چه بیشتر از آن استفاده کنید، بیشتر درباره‌ی شما یاد می‌گیرد. ظاهرا اپل هم می‌خواهد به هوش مصنوعی، خیلی جدی‌تر ورود کند.

اپل برای خرید Turi مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را پرداخت کرده است.

بر اساس گزارشی که وب‌سایت GeekWire منتشر کرده، اپل به تازگی استارتاپ Turi را خریداری کرده است. این استارتاپ در زمینه‌ی ساخت هوش‌های مصنوعی که یاد می‌گیرند، فعالیت می‌کند. اپل خرید شرکت Turi را تایید کرده، اما در بیانیه‌ای گفته است که از برنامه‌های‌اش صحبت نخواهد کرد.

در بیانیه‌ی اپل آمده است: “اپل هر از گاهی شرکت‌های تکنولوژی کوچک را خریداری می‌کند و ما معمولا از هدف این خریدها یا برنامه‌ها‌ی‌مان صحبت نمی‌کنیم.”

منبع وب‌سایت GeekWire گفته‌اند که اپل برای خرید Turi مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار را پرداخت کرده است. این شرکت، قرار است زیر نظر اپل همچنان به فعالیت‌اش مثل قبل ادامه دهد و حتی قرار نیست تغییری در مدیریت Turi صورت بگیرد.

اپل در سال ۲۰۱۵ هم شرکت Perceptio که در زمینه‌ی تشخیص عکس‌ها و هوش مصنوعی فعالیت می‌کرد را خریداری کرده بود.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *