ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

اپل در بازار هند مغلوب شد.

کشور هند سومین بازار بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند در دنیا به حساب می‌آید و به همین دلیل اکثر شرکت‌های تولید کننده‌ گوشی سعی می‌کنند که حضور خودشان را در این کشور افزایش دهند. اپل هم از جمله‌ی این شرکت‌ها است و می‌خواهد محصولات بیشتری در هند بفروشد؛ اما در آمار جدید به این موضوع اشاره شده که این شرکت آن‌طور که باید نتوانسته سهم خودش از بازار هند را افزایش دهد. در اطلاعات منتشر شده گفته شده که اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ تنها ۸۰۰ هزار عدد آیفون راهی بازار این کشور کرده و این در حالی است که سال گذشته در همین بازه‌ی زمانی ۱٫۲ میلیون گوشی وارد این کشور کرده بود.

پیش‌بینی‌ها می‌گویند که امسال در کشور هند ۱۳۹ میلیون تلفن همراه هوشمند به‌فروش خواهد رفت؛ اما اکثر این گوشی‌‌ها اندرویدی خواهند بود. حتی گفته شده گوشی‌هایی که زیر ۱۵۰ دلار قیمت دارند، سهم بیشتر این فروش را به‌دست خواهند آورد. در این اطلاعات گفته شده که سیستم عامل اندروید ۹۷ درصد بازار را در اختیار دارد و به همین دلیل شرایط اپل در این بازار اصلا خوب نیست.

بازار هند در سال گذشته ۲۹٫۵ درصد بزرگ‌تر شده اما قیمت بالای گوشی‌های اپل مانع از فروش بالای این محصولات شده است. میانگین قیمت گوشی‌هایی که در این کشور فروش رفته‌اند نزدیک به ۷۰ دلار بوده و ارزان‌ترین گوشی اپل چند برابر این قیمت است.

سیستم عامل اندروید ۹۷ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد.

البته این موضوع باعث نشده که کاربران هندی علاقه‌ی خودشان به آیفون را از دست بدهند. گوشی‌های آیفون توانسته‌اند در بازار کشور هند گوشی‌های سامسونگ را به چالش بکشند. رقابت سامسونگ و اپل در بازار گوشی‌های سطح بالا و پرمیوم در کشور هند هم بالا گرفته. سهم اپل از بازار گوشی‌های سطح بالا در کشور هند قبلا ۱۱ درصد بوده که به ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده و سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های سطح بالا از ۶۶ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت اپل گفته که شرایط بازار هند همانند شرایط بازار کشور چین در ۷ یا ۱۰ سال پیش است و به همین دلیل اپل این بازار را جدی‌ گرفته است. بازار کشور هند به سرعت بزرگ‌تر می‌شود و این موضوع بیانگر آن است که در سال‌های آینده محصولات بیشتری در این بازار بفروش می‌رسند.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *