ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

گوگل برای آزمایش پهپادهای حمل بار مجوز رسمی گرفت

حدود شش هفته پیش، دولت آمریکا برای اولین بار قوانینی را مقرر کرد که به شرکت‌های تجاری اجازه می‌داد برای منافع مالی از پهپاد استفاده‌ کنند. هنوز مدت زمانی تا اجرایی شدن این قانون باقی مانده، اما سازمان جدیدی از طرف دولت فدرال قول داده که سرعت روند آن را افزایش دهد. دولت تعهد داده که ۳۵ میلیون دلار برای تحقیق در زمینه پهپاد بودجه دهد، آموزش خلبانی رایگان ارایه دهد و از همه مهم‌تر اینکه به گوگل مجوز داده که پهپادهای حمل بار را در آمریکا آزمایش کند.

گوگل یا همان آلفابت، شرکت مادرش، دو سال پیش پروژه‌ی «وینگ» (Wing) را برای پهپادهای حمل بار اعلام کرد. اما از آن زمان درباره‌ی برنامه‌هایش برای این پروژه سکوت کرده است. این شرکت دو سال قبل از اعلام این خبر، هواپیماهای بال‌دار و عمودی‌اش را در استرالیا آزمایش می‌کرد.

حالا دولت به آلفابت اجازه می‌دهد که پهپادهایش را در یکی از شش نقطه‌ی تاییدشده‌ی این کشور آزمایش کند. دیگر شرکت‌های فعال در زمینه پهپاد از همین حالا پهپادهایشان را در این مکان‌های تست می‌کنند و مدتی است که این کار را انجام می‌دهند. اما این اولین بار است یک شرکت بزرگ و تثبیت یافته وارد این عرصه شده است.

آمازون از سال ۲۰۱۳، زمانی که سرویس پرایم ایر را معرفی کرد، تلاش کرده که برای آزمایش ربات پرنده حمل کالا تاییدیه بگیرد. در طول این مدت موفقیت‌های کوچکی هم داشته و آوریل سال گذشته میلادی بالاخره چراغ سبز را گرفت. هر چند که این مجوز محدودیت‌هایی داشت و پهپادهایش می‌توانستند فقط تا ارتفاع ۱۲۲ متری پرواز کنند و باید در دیدرس کنترل‌کننده‌ی آن می‌بودند.

اما حالا طبق بیانیه‌ای از طرف کاخ سفید، پروژه وینگ اجازه داد از سرویس ارسال کالا یک تجربه‌ی عملیاتی کامل داشته باشد. این مجوز شامل حمل بار و قابلیت‌های پهپاد برای پرواز در فراتر از دید خلبان می‌شود.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *