ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

آیا سامسونگ می‌خواهد از اپل‌واچ کپی کند؟

همان‌طور که حتما از طرفداران دوآتشه‌ی اپل شنیده‌اید، سامسونگ تابه‌حال چندین بار متهم به الهام‌گیری از محصولات شرکت اپل شده است. اگر منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، در بعضی موارد این اتهام‌ها واقعا اغراق‌آمیز بوده؛ چرا که در دنیای تکنولوژی و به‌ویژه در رقابت پیچیده‌ی تولیدکنندگان، اثبات این موضوع بسیار سخت است. ضمن این‌که در بسیاری مواقع پیاده‌سازی موفق قابلیت‌ها و چگونه ظاهر شدن محصولات مهم‌تر از ایده‌های شکل‌دهنده‌ی آن است. با این وجود پتنتنی که سامسونگ به‌تازگی به ثبت رسانده، پا را کمی از فراتر از این‌ها گذاشته و حتی می‌شود گفت عجیب است.

Samsung-Apple-Watch-patent-3

در پتنت جدید سامسونگ که مکانیزم بند قابل‌تعویض ساعت‌های هوشمند سامسونگ را توصیف می‌کند، سامسونگ از طرح اپل‌واچ استفاده کرده است. از آن‌جا که همه‌چیز از شکل و شمایل این ساعت هوشمند گرفته تا جای قرارگیری کراون و حتی محل اتصال شارژر شبیه به اپل‌واچ است، به نظر نمی‌رسد جای انکاری در این زمینه باقی مانده باشد.

تصاویر زیر را ببینید و خودتان درمورد پنتنت‌ها قضاوت کنید.

Samsung-Apple-Watch-patent-2 Samsung-Apple-Watch-patent

این‌که سامسونگ چه هدفی از این کار می‌تواند داشته باشد، برای هیچ‌کس معلوم نیست. از طرفی سامسونگ در طراحی ساعت‌های هوشمند خود تابه‌حال ثابت کرده می‌تواند دست به تولید محصولات منحصر به‌فردی بزند؛ همچنان که Gear S2 بدون شک در بازار ساعت‌های هوشمند یک محصول چشم‌گیر و مدعی است.

البته همان‌طور که می‌دانیم این تنها یک پتنت است و ثبت پتنت هیچ الزامی برای اجرایی شدن ایجاد نمی‌کند. با این وجود این چیزی از عجیب و ابهام‌برانگیز بودن پتنت سامسونگ کم نمی‌کند!

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *