ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

آمازون از اولین هواپیمای باری پرایم ایر رونمایی کرد.

آمازون آنقدر بسته‌های زیادی به ایالت‌های مختلف آمریکا می‌فرستد که حالا واقعا لازم است که خودش هواپیما داشته باشد. روز پنج شنبه، این شرکت در رویدادی در ایالت سیاتل از اولین هواپیمایش با برند «پرایم ایر» (Prime Air)  رونمایی کرد. این هواپیما یک بوئینگ ۷۶۷ متعلق به «اطلس ایر» است که به یک هواپیمای باری تبدیل شده است. آمازون اعلام کرد که با دو شرکت کرایه‌ی هواپیما وارد همکاری شده؛ یکی اطلس و  دیگری «گروه خدمات حمل و نقل هوایی» (Air Transport Services Group). این فروشگاه اینترنتی می‌خواهد طی دو سال آینده ۴۰ بار از هواپیماهای باری استفاده کند. یازده فروند از آنها عملیاتی شده‌اند؛ هواپیمای رونمایی شده، اولین هواپیمایی است که نقاشی شده.

هدف آمازون این است که در دوران اوج فروش ظرفیت کافی برای ارسال کالاها داشته باشد. در سه ماهه‌ی دوم، میزان فروش این شرکت در آمریکای شمالی ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد و تقریبا به ۱۸ میلیارد دلار رسید. این فروشگاه اینترنتی ده‌ها میلیون عضو پرایم دارد که بهترین مشتریان آن هستند و برای بسیاری از کالا می‌توانند ارسال رایگان دو روزه دریافت کنند. حق عضویت اشتراک پرایم ۹۹ دلار در سال است.

این شرکت علاوه بر کرایه‌ی هواپیماهای باری، تعداد مراکز خدمات و دسته‌بندی‌اش را به بیش از ۱۴۵ مرکز در جهان رسانده، در بعضی از بازارها سرویس ارسال محلی ساخته، در تکنولوژی‌های لاجیستیک بسیاری سرمایه‌گذاری کرده و همچنین کامیون‌ها و کشتی‌های باری خریده و کرایه کرده.

نقاشی این هواپیما که به جمعی از خبرنگاران و شرکا در سیاتل نشان داده شد، عمدتا سفیدرنگ است و لوگوی پرایم ایر هم در هر دو سمت دیده می‌شود. زیر هواپیما آبی رنگ است و دم آن هم رنگ خاکستری تیره دارد و لوگوی لبخند آمازون هم روی آن نقش بسته است.

amazon-plane-under-768x488

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *