ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

شیائومی رقیب گوگل Cardboard را معرفی کرد؛ هدست واقعیت مجازی Mi VR Play.

هرچند تا به حال شایعاتی مبنی بر اینکه شیائومی در پی ساخت رقیبی برای سامسونگ Gear VR است شنیده می‌شد، ولی در عوض این شرکت یک هدست واقعیت مجازی ارزان به نام Mi VR Play معرفی کرد. Mi VR Play رقیب گوگل Cardboard است و بهبودهای زیادی نسبت به رقیب در آن دیده می‌شود.

قرار بود این محصول با نام شیائومی VR Toy Edition به بازار بیاید ولی اکنون نام آن به Mi VR Play تغییر کرده است. در این وسیله بهبودهای زیادی نسبت به Cardboard گوگل دیده می‌شود. از جمله اینکه جنس بدنه‌ی آن به جای مقوا از موادی به نام «اسپندکس» (Spandex) و «لایکرا» (Lycra» است. این مواد نسبت به مقوای گوگل خیلی مقاوم‌تر هستند و وقتی به آن‌ها دست می‌زنید نرم‌تر به نظر می‌رسند. بهبود دیگری که در محصول شیائومی نسبت به گوگل دیده می‌شود، اضافه شدن دو پنجره‌ی دسترسی در جلوی دستگاه است. از طریق این پنجره‌های کوچک می‌توان مکان قرارگیری گوشی را به دقت تنظیم کرد.

این دستگاه با همه‌ی گوشی‌های با قطر نمایشگر بین ۴٫۷ تا ۵٫۷ اینچ سازگار است. این بدین معنیست که بیشتر گوشی‌های اندرویدی High End بازار از برندهای مختلف را می‌توان روی این دستگاه استفاده کرد. برخلاف کاردبورد گوگل که در آن گوشی باید بوسیله‌ی نوارهایی فیکس می‌شد، گوشی با زیپ محکم بر سر جایش قرار می‌گیرد.

همان‌طور که در عکس‌ها هم می‌بینید، شیائومی قصد دارد Mi VR Play را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه کند. شیائومی می‌گوید که همراه با این دستگاه اپلیکیشنی را روانه‌ی بازار می‌کند که کاربر می‌تواند با تغییر جهت سر و به سمت و سوهای مختلف بین منوهای مختلف حرکت کند و با فشردن دکمه‌ای که روی هدست قرار دارد به آن‌ها وارد شود.

هنوز قیمت این دستگاه اعلام نشده. قیمت آن تاثیر خیلی زیادی روی موفقیت یا عدم موفقیت آن دارد. به هنگام معرفی این دستگاه در پست وبلاگ رسمی شیائومی از کاربران خواسته شد که قیمت آن را حدس بزنند. این می‌تواند نشانه‌ای از ارزان بودن آن باشد.

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *