ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

۷ دلیل که بخاطرش باید گلکسی نوت ۷ بخرید.

بعد از فروش قابل توجه گوشی‌های سامسونگ گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge، یکی از گوشی‌هایی که کاربران به شدت در نیمه دوم سال انتظارش را می‌کشیدند گلکسی نوت ۷ بود. فبلتی که تا معرفی آن در روز ۱۲ مرداد چند روز بیشتر باقی نمانده. ظاهرا نوت ۷ با نمایشگری که تا حدی به کنار‌ه‌ها خمیده است عرضه خواهد شد. این امکان گوشی را باریک‌تر از قبل می‌کند و در دست گرفتن آن هم آسان‌تر خواهد شد.

ویژگی‌های سخت افزاری نوت ۷ نسبت به گلکسی S7 Edge تغییرات بنیادی چندانی نداشته است. این تغییرات محدود شامل مقدار RAM گوشی می‌شود (برخی معتقدند ۶ گیگابایت و برخی شایع کرده‌اند که ۴ گیگابایت RAM دارد) و تراشه اسنپ‌دراگون ۸۲۱ که نسبت به مدل قبلی یعنی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ تا حدی (برخی منابع ذکر کرده‌اند ۲۰ درصد) بازدهی بیشتر دارد. قلم محبوب S Pen هم ظاهرا قابلیت‌های جدیدی یافته است.

اگر در فکر خرید یک گوشی هوشمند جدید هستید بد نیست که تا آمدن گلکسی نوت ۷ دست نگه دارید چون به باور برخی از کارشناسان این گوشی یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار خواهد بود. برای یافتن دلایل این ادعا با ما همراه باشید:

۱- اولین گوشی از سری نوت با شاسی ضد آب

گلکسی S7 و S7 edge هر دو ضد آب هستند و همه شواهد حاکی از آن است که نوت ۷ هم ضد آب خواهد بود. این اتفاق برای اولین بار برای گوشی‌های سری نوت که از قلم هوشمند استفاده می‌کنند رخ می‌دهد و البته این ضد آب بودن به قیمت از دست رفتن ظاهر و شمایل شیشه‌ای گوشی اتفاق نیفتاده است و این هم یک خوبی دیگر آن است.

First-Note-with-a-waterproof-chassis

۲- اولین نوت با صفحه نمایش منعطف خمیده

با کمال تاسف برای هواداران نمایشگرهای تخت باید بگوییم که این اولین گوشی نوت با صفحه نمایش منعطف خمیده خواهد بود بنابراین نوت ۷ نسبت به سایر رقبای ۵٫۷ اینچی گوشی‌ای خوش دست‌تر است. کارکردن و حمل آن آسان‌تر و خود گوشی هم باریک‌تر خواهد بود.

No-more-edge-y-versions-first-Note-with-a-flexible-curved-display-only

۳- اولین گوشی سامسونگ با پورت USB-C

این گوشی اولین گوشی در میان گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ است که از USB Type-C بهره می‌برد. این موضوع را منابع خبری متعددی تایید کرده‌اند. این قابلیت سرعت شارژ گوشی و انتقال فایل را بالا می‌برد.

First-Samsung-phone-with-a-USB-C-port

با توجه به اینکه سرعت شارژ گلکسی S7 سامسونگ بدون پورت  USB Type-C و با استفاده از تکنولوژی شارژ سریع همین حالا هم خیلی زیاد است اما با استفاده از این پورت سرعت شارژ از این هم بیشتر خواهد بود. در واقع بیشترین سرعت شارژ در میان همه پرچم‌دارها.

 

۴- یک رابط‌کاربری جدید برای قلم جدید S Pen

شرکت سامسونگ در حال آزمایش یک رابط کاربری Touch-wiz جدید است که احتمالا خودش را با معرفی گلکسی نوت ۷ نشان خواهد داد. رابطی با نام Note UX.  این رابط کاربری همین حالا هم در قالب نسخه بتا در اختیار دارندگان گوشی نوت ۵ در کشور کره جنوبی قرار گرفته است. این رابط جدید ویژگی‌های اصلی و آشنای تاچ‌ویز را حفظ خواهد کرد اما آیکون‌ها تر و تمیزتر و یک‌دست‌تر شده‌اند. اتفاقات دیگری هم رخ داده از جمله اینکه Action Memo یا S Note را در یک اپ به نام Notes قرار داده است.

۵- استهلاک کندتر

سال پیش همین موقع‌ها گوشی نوت ۴ تقریبا نیمی از قیمت اولیه خود را از دست داده بود. این در حالی بود که نوت ۵ تقریبا حدود یک دهم قیمت اولیه‌اش را از دست داده بود. حال کارشناسان معتقدند حرکت به سوی یک کیس فلزی- شیشه‌ای به جای کیس پلاستیکی باعث حفظ بیشتر قیمت پرچم‌دار جدید خواهد شد.

Slower-depreciation

بسیاری از ویژگی‌های دیگر این گوشی هم حاکی از این است که با مدلی طرفیم که به این زودی‌ها قدیمی نمی‌شود. در نتیجه خیلی‌ها معتقدند این گوشی از آن دست گوشی‌های هوشمندی است که دیر قدیمی می‌شود و به سختی ارزشش را از دست خواهد داد.

۶- رنگ جدید آبی مرجانی

شاید به نظرتان خیلی مهم نباشد اما نوت جدید یک رنگ هیجان‌انگیز آبی مرجانی هم خواهد داشت. اگر گوشی را با این رنگ بخرید قلم S Pen هم رنگ آن هم خواهید داشت.

New-Blue-Coral-color

۷- اولین گوشی با گوریلا گلس ۵

تعویض نمایشگر گلکسی S7 edge در حدود ۲۷۰ دلار خرج برمی‌دارد پس مطمئنا می‌شود تصور کرد که شکستن نمایشگر ۵٫۷ اینچی نوت ۷ چه هزینه‌ سنگینی خواهد داشت. به همین دلیل هم برای پوشش دادن صفحه نمایش این گوشی از تکنولوژی گوریلا گلس ۵ استفاده خواهد شد. گفته شده که احتمالا این اولین بار است که در یک گوشی هوشمند از این تکنولوژی برای محافظت از صفحه نمایش استفاده خواهد شد.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *