ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

تغییر تمرکز اپل از خودروی برقی به ماشین خودران.

این‌طور که پیداست واحد خودروی برقی اپل دستخوش تغییرات بیشتری می‌شود. طبق گزارش بلومبرگT این تیم «دن داج» (Dan Dodge)؛ مدیر سابق گروه نرم‌افزار خودروی بلک‌بری را استخدام کرده است. او خودش صاحب شرکت سیستم عامل QNX بود و د سال ۲۰۱۰ با بلک‌بری وارد همکاری شد. داج اولین شخصیت بالا رتبه‌ای است که باب منسفیلد استخدام کرده. باب منسفیلد مدیر سخت‌افزار بازنشسته اپل است که سال میلادی جاری برای مدیریت پروژه تایتان بازگشت. پروژه تایتان نام رمزی اپل برای اقدامات این شرکت در حوزه خودرو است.

به نظر می‌رسد که با حضور داج و مدیریت منسفیلد اپل تمرکزش را از یک خودروی تمام برقی به نرم‌افزاری رانندگی خودکار تغییر می‌دهد. اپل نگفته که نمی‌خواهد خودرو بسازد، اما احتمال دارد این کار را با تصاحب یا همکاری با یک شرکت خودروسازی معتبر انجام دهد. QNX نرم‌افزار جهت‌یابی و سرگرمی را برای بسیاری از شرکت‌های خودروسازی مهم مثل فورد، فولکس واگن و دایملر توسعه داده، به همین دلیل داج تخصص و تجربه ارزشمندی در صنعت خودرو و تکنولوژی‌های مربوط به آن دارد.

مذاکرات اپل با شرکت‌هایی مثل BMW و دایملر در ماه‌های اخیر متوقف شده است، شاید به همین دلیل منسفیلد داج را به کار گمارده. بنیان‌گذار QNX زیر نظر «جان رایت»، مدیر نرم‌افزار اپل کار می‌کند. او هم به نوبه خود به منسفیلد گزارش داده و منسفیلد هم مستقیما پاسخگوی کوک است.

توجه دوباره‌ی اپل به نرم‌افزار، جدیدترین تغییر در برنامه خودروی این شرکت است که توجه بسیار زیادی را به خود جلب کرده، هرچند که اطلاعات دقیقی درباره آن وجود ندارد. انتظار می‌رود این پروژه محصول خاصی در ۵ یا ۶ سال آینده را ارایه داده که یا نرم‌افزار، یا ماشین خودران و یا یک خودروی مجهز به آن نرم‌افزار است.

در حال حاضر، صدها نفر روی این پروژه کار می‌کنند و تیم کوک اخیرا در بیانیه‌اش به سرمایه‌گذاران اشاراتی به این پروژه کرده. او گفته: «ما کارهای بسیاری فراتر از محصولات فعلی‌مان انجام می‌دهیم».

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *