ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

اپل پتنت کاشت درخت در محیط داخلی فروشگاه‌ را ثبت کرد.

اپل پتنت تازه‌ای را برای طراحی یک فروشگاه جدید به ثبت رسانده است. نام این پتنت The Grove(به معنای بیشه) است و اطلاعات آن از دفتر ثبت پتنت و علایم تجاری در هنگ‌کنگ منتشر شده است.

همچنان که می‌توان از نام پتنت حدس زد، طبق این طرح قرار است در محیط‌ داخلی فروشگاه‌های آینده‌ی اپل درخت‌های زنده پرورش داده شوند. این طرح البته پیش از این هم بارها مطرح شده بود اما این‌بار به‌صورت دقیق مشخص شده که اپل برای پرورش درخت‌ها در محیط داخلی، برنامه‌ دارد.

قرار است این درخت‌ها در محیط‌های بین میز و صندلی‌های موجود در فروشگاه قرار بگیرند.

آن‌طور که از تصاویر پتنت برمی‌آید قرار است این درخت‌ها در محیط‌های بین میز و صندلی‌های موجود در فروشگاه قرار بگیرند. شرکت بزرگ اپل به‌طور مرتب ایده‌های تیم خلاق خود را در قالب پتنت‌ به ثبت می‌رساند؛ بخشی از این پتنت‌ها مربوط به محصولات جدید یا امکانات جدیدی می‌شود که قرار است در محصولات قبلی گنجانده شوند. اما ثبت پتنت‌ها فقط محدود به این مورد نیست. همان‌طور که می‌دانید پتنت‌های ثبت‌شده توسط اپل ممکن است تا چندین سال به مرحله‌ی اجرا نرسند اما صرفا ثبت می‌شوند تا حق بهره‌برداری از ایده‌ها برای این شرکت محفوظ بماند.

داستان ثبت پتنت برای طراحی فروشگاه‌های جدید اپل هم داستان تازه‌ای نیست و به‌ویژه در مورد توجه به محیط زیست، اپل پیش از این هم طرح‌هایی ارایه داده بود. این مدل طرح‌ها معمولا با واکنش‌های متفاوتی از سوی مردم مواجه می‌شود. بعضی‌ها این ‌ایده‌ها را می‌پسندند و تحسین می‌کنند اما در مقابل عده‌ای معتقدند این قبیل حرکات از سوی شرکت‌هایی که محصولات‌شان به‌صورت بالقوه باعث تخریب محیط زیست می‌شود، بیش‌تر شبیه به یک نمایش ساختگی است.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *