ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

در به‌روزرسانی جدید One Drive، پوکمون‌ها کشف می‌شوند.

در این چند وقت اخیر که بازی Pokémon Go طرفداران زیادی پیدا کرده، سرویس‌های مختلفی از سوی شرکت‌های مختلف مرتبط با این بازی ارایه شدند. جای تعجب نیست اگر اسم مایکروسافت را هم در این زمینه ببینیم.

چند روز پیش مایکروسافت به‌روزرسانی جدید را برای سرویس ذخیره‌ی فضای ابری خود یعنی OneDrive ارایه داد که شامل ویژگی‌‌‌های جدیدی بود. این بار OneDrive به کندوکاو در عکس‌های شما می‌پردازد و پوکمون‌های شکارشده‌تان را کشف می‌کند.

مدیر گروه برنامه‌ی OneDrive می‌گوید: “کسانی که Pokémon Go بازی می‌کنند، معمولا دوست دارند از پوکمون‌هایی که در فضای واقعیت افزوده به آن‌ها می‌رسند، تصویر داشته باشند و به همین خاطر موقع بازی به‌صورت مرتب اسکرین‌شات می‌گیرند. آن‌ها این اسکرین‌شات‌ها را بعدا به دوستان‌شان نشان می‌دهند یا در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند. ما هم باید برای آسان‌تر شدن این کار شما کاری می‌کردیم؛ به همین خاطر قابلیت شناسایی و کشف پوکمون در عکس‌ها را به OneDrive اضافه کردیم.”

با این امکان، کل اسکرین‌شات‌هایی که موقع بازی Pokémon Go با عجله گرفته‌اید، یک ‌جا جمع می‌شوند و از میان آن‌ها باکیفیت‌ترین گزینش می‌شود.

با این قابلیت جدید وقتی راه می‌افتید و برای شکار پوکمون پیاده‌روی می‌کنید، کافی‌ست وقت دیدن پوکمون‌ها یک اسکرین‌شات بگیرید تا اپلیکیشن OneDrive روی گوشی شما با هوش ابری مایکروسافت پوکمون‌ها را تشخیص دهد. البته از قبل باید امکان را در اپلیکیشن فعال کرده باشید. در حال حاضر ۱۵۰ نوع پوکمون در برنامه شناسایی می‌شوند. به این ترتیب وقتی مثلا یک Pikachu در میان اسکرین‌شات‌های شما کشف می‌شود، با کمک این قابلیت در عکس تگ می‌شود.

به‌جز این، در به‌روزرسانی جدید OneDrive امکان ساختن آلبوم به‌صورت خودکار هم وجود دارد. با این امکان، کل اسکرین‌شات‌هایی که موقع بازی با عجله گرفته‌اید، یک ‌جا جمع می‌شوند و از میان آن‌ها باکیفیت‌ترین گزینش می‌شود. این مجموعه هر دوشنبه صبح در «جشنواره‌ی هفتگی» برای شما گردآوری می‌شود. در فضای مجازی هم بخش «One this day» به تمام عکس‌هایی که در چند سال گذشته در یک روز خاص گرفته‌اید، اختصاص پیدا می‌کند.

در به‌روزرسانی جدید OneDrive ابزارهای جست‌وجو و دسته‌بندی هم ارتقا پیدا کرده‌اند. از این به بعد می‌توانید در میان عکس‌های‌تان با استفاده از ایموجی جست‌وجو کنید! در قسمت دسته‌بندی هم شرایط ایده‌آل‌تری برای درست کردن آلبوم‌ در صفحه‌ی اصلی OneDrive به وجود آمده است.

در حال حاضر هردو دسته کاربران اندروید و iOS می‌توانند به‌روزرسانی OneDrive را در دستگاه‌هایشان دریافت کنند.

مایکروسافت امیدوار است با اضافه کردن این امکانات جدید بتواند در مدت کوتاهی شانس جذب کردن مخاطبان روزانه‌ی میلیونی بازی Pokémon Go را به دست آورد. تنها در ایالات متحده آمریکا تخمین زده شده که روزانه ۹.۵ میلیون نفر فعالانه مشغول بازی Pokémon Go هستند.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *