ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

چرا مایکروسافت کنسول بازی قابل حمل نساخت؟

در زمان نسل هفتم کنسول‌های بازی شایعات زیادی درباره‌ی کنسول دستی مایکروسافت منتشر شده بود. کنسولی که می‌خواست با پلتفرم‌های همراه نینتندو و سونی رقابت کند؛ اما این پلتفرم همراه هیچ وقت عرضه نشد. اکنون پس از سال‌ها دلیل این اتفاق مشخص شده است.

مایکروسافت نیرو و تمرکز لازم برای ساخت کنسول دستی ایکس‌باکس را نداشت.

«رابی بچ» (Robbie Bach) یکی از مدیران ایکس‌باکس در مصاحبه با سایت IGN گفت که این شرکت هیچ وقت نمی‌توانست منابع مورد نیاز برای این پروژه را فراهم کند. به همین دلیل تمام تمرکز تیم ایکس‌باکس روی ایکس‌باکس ۳۶۰ بود.

بچ گفت:” مایکروسافت قصد داشت که چنین دستگاهی تولید کند. ما یک کنسول دستی قابل حمل در اکوسیستم خودمان می‌خواستیم؛ اما نمی‌توانستیم روی آن تمرکز کنیم. نیروی لازم را برای این‌کار نداشتیم.”

در حالی که ساخت کنسول دستی ایکس‌باکس ایده‌ی جالبی بود، تیم ایکس‌باکس باور داشتند که نساختن چنین دستگاهی تصمیم درستی بود. اکنون که سال‌ها از این موضوع می‌گذرد، متوجه می‌شویم که مایکروسافت کار صحیحی انجام داده است. بازار کنسول‌های دستی بسیار کوچک شده و تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌های مختلف سهم زیادی از این بازار را در اختیار گرفته‌اند. حتی کنسول دستی PlayStation Vita هم با استقبال زیادی روبرو نشد و بازی جدیدی برای آن ساخته نمی‌شود.

Telegram_Ad

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *