ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

سامسونگ بیشترین سهم از بازار موبایل دنیا را در اختیار دارد

سازمان تحقیقاتی TrendForce سهم شرکت‌های تولید کننده‌ی موبایل از بازار جهانی را در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ منتشر کرد. در این اطلاعات گفته شده که شرکت هواوی بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی موبایل در کشور چین است و ۲۱ درصد بازار این کشور را در اختیار دارد. کشور چین در حال حاضر بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های همراه در دنیا است.

سامسونگ، اپل و هواوی برترین تولیدکننده‌های تلفن همراه هوشمند در دنیا هستند.

در ادامه‌ی این آمار مشخص شده که شرکت‌های Oppo و Vivo هم در مکان‌های دوم و سوم بازار کشور چین قرار دارند که به ترتیب ۱۲٫۷ و ۱۰٫۶ درصد بازار این کشور را به دست آورده‌اند. همچنین شرکت‌های لنوو و شیائومی هم در مکان‌های بعدی قرار گرفته‌اند که هر کدام آن‌ها هم ۱۰ درصد بازار چین را دارند.

کل گوشی‌های تولید شده در کشور چین در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۶ به ۱۳۹ میلیون دستگاه رسیده که افزایش ۱۳٫۸ درصدی در مقایسه با سه ماهه‌ی قبلی داشته است. سازمان TrendForce گفته که حجم تولید گوشی‌های چینی از حجم تولید دو برند سامسونگ و اپل بیشتر بوده است. اتفاقی که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۶ هم رخ‌داده بود. همچنین این احتمال وجود دارد که در سه ماهه‌ی سوم امسال حجم تولید گوشی‌های چینی باز هم بیشتر شود.

China-Market-mobile

اما در آمار جهانی شرکت سامسونگ همچنان بیشترین سهم بازار موبایل دنیا را در اختیار دارد و شرکت اپل با فاصله‌ی تقریبا زیادی پس از این شرکت قرار دارد. همچنین مشخص شده که شرکت سامسونگ ۷۷ میلیون و شرکت اپل ۴۸ میلیون دستگاه گوشی راهی بازار کرده‌اند.

در آمار جهانی شرکت هواوی در مکان سوم، Oppo در مکان چهارم، ال‌جی در مکان پنجم و BBK/Vivo در مکان ششم قرار دارند.

Market-mobile-1

‌‌‌‌

کانال تلگرام ای ام 1382

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *