ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

آیفون‌های بازار ایران در یک‌شب غیب شدند!

چند روز پیش در ای ام ۱۳۸۲ خبری منتشر کردیم و از احتمال اجرایی شدن ابلاغیه‌ی جمع‌آوری آیفون‌های بازار خبر دادیم. از دیروز ظهر این ماجرا ابعاد جدیدی به خود گرفت. چند فروشگاه محصولات اپل در تهران پلمپ شده‌اند و بسیاری از فروشندگان از فروش آیفون به خریداران امتناع می‌کنند.

چند روز پیش عباس نخعی، مدیر کل دفتر مبارزه با کالای قاچاق گفته بود که اگر شرکت اپل تا روز اجرای طرح رجیستری، به ثبت نمایندگی رسمی در ایران اقدام نکند، قطعا تمام گوشی‌های تلفن همراه این برند از بازار جمع‌آوری خواهند شد و به‌هیچ‌عنوان قابلیت رجیستر شدن را نخواهند داشت. او پیش از این هم به احتمال اجرایی شدن این موضوع از اوایل مرداد خبر داده‌ بود. او در خصوص زمان اجرای طرح رجیستری موبایل نیز گفته بود که با توجه به اتمام مقدمات طرح رجیستری و تاکید معاون اول رییس‌جمهور بر اجرای هرچه سریع‌تر آن، طرح رجیستری موبایل تا اول مرداد ماه اجرایی خواهد شد. از دیروز شاهد هستیم که در راستای همین ماجرا، چند مرکز فروش محصولات اپل و چند مغازه در ایران پلمپ شده‌اند.

تا این لحظه مشخص شده که فروشگاه‌های عمده‌ای که پلمپ شده‌اند در دو مرکز خرید چارسو و بازار موبایل واقع هستند و به وابسته به دو شرکت عمده‌ی واردکننده‌ بوده‌اند.

تحت تاثیر این شوک، عمده‌ی فروشندگان محصولات اپل از فروش آیفون به خریداران امتناع می‌کنند. اتفاقات چند روز اخیر سوال‌های بی‌شماری را در ذهن ما ایجاد می‌کند؛ آیا این موضوع موقتی است و به‌زودی ختم به خیر می‌شود یا ماجرای خرید آیفون و دیگر محصولات اپل به کابوسی برای طرفداران این برند مبدل خواهد شد؟ آیا این بحران درنهایت به نفع مصرف‌کننده‌ی نهایی خواهد بود؟ آیا رقبای اصلی اپل در ایران از این موضوع منتفع خواهند شد؟ شما چه فکر می‌کنید؟

کانال تلگرام ای ام 1382

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *