ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

نقد و بررسی اپلیکیشن AppLock؛ گاوصندوقی برای اپلیکیشن‌های شما!

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلیلی مجبور باشید گوشی موبایل یا تبلت خود را به دست فرد دیگری بدهید. بسیاری از ما حتی اگر برای چند لحظه کوتاه این کار را بکنیم دچار اضطراب خواهیم شد که مبادا آن فرد سهوا یا عمدا اپلیکیشنی را باز کرده و به اطلاعات شخصی ما دسترسی پیدا کند. اپلیکیشن AppLock Face/Voice Recognition یکی از اپلیکیشن‌های اختصاصی سیستم‌عامل محبوب اندروید است که می‌تواند خیال ما را از دسترسی بی‌اجازه‌ی دیگران به اپلیکیشن‌ها و اطلاعات شخصی موجود در گوشی راحت کند. این اپلیکیشن دسترسی دیگران به اپلیکیشن‌های مورد نظر شما را غیرممکن می‌کند و بدین ترتیب امنیت گوشی موبایل را بالاتر می‌برد. اگر علاقه دارید بیشتر در مورد این اپلیکیشن بدانید با ای ام ۱۳۸۲ و نقد و بررسی اپلیکیشن AppLock همراه باشید.

اپلیکیشن AppLock برای قفل‌کردن اپلیکیشن‌ها از دو روش تشخیص صدا و تشخیص چهره بهره می‌گیرد. اگر قصد داشته باشید از قابلیت تشخیص صدا استفاده کنید می‌توانید علاوه بر عبارت‌هایی که از قبل توسط خود اپلیکیشن تعیین شده، از هر عبارت دلخواه دیگری هم بهره بگیرید. اپلیکیشن AppLock رابط کاربری زیبا و مناسبی دارد که اجازه می‌دهد به‌راحتی اپلیکیشن‌هایی را می‌خواهید قفل کنید انتخاب و نحوه‌ی باز شدن قفل آن‌ها را هم تعیین کنید. این امکانات به کاربران اپلیکیشن AppLock در زمینه‌ی نحوه‌ی حفظ امنیت اپلیکیشن‌ها آزادی زیادی می‌دهد. این اپلیکیشن برای بسیاری از کاربران مفید خواهد بود، به‌ویژه برای کسانی که مجبور هستند مکررا گوشی یا تبلت اندرویدی خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

applock-01-768x448

راه انداختن اپلیکیشن AppLock یکی از آسان‌ترین کارهایی است که ما در سیستم‌عامل اندروید دیده‌ایم. هیچ‌گونه تبلیغ یا اطلاعات مزاحم در اپلیکیشن دیده نمی‌شود و حتی اپلیکیشن در مورد نحوه‌ی استفاده از آن هم دخالتی نمی‌کند. پیش از هر چیز اپلیکیشن از شما درخواست خواهد کرد تا عبارت مورد نظر خود برای باز کردن قفل را انتخاب کنید. در صورت تمایل می‌توانید به‌جای انتخاب از میان گزینه‌های موجود عبارت مورد نظر خود را بسازید. پس از این‌که عبارت مورد نظر خود را انتخاب کردید برای ورود به اپلیکیشن باید هویت خود را تایید کنید. در این مرحله اپلیکیشن از دوربین سلفی بهره می‌گیرد و شما باید عبارتی را که انتخاب کرده بودید چندین بار تکرار کنید. پس از این‌که این مرحله هم به اتمام برسد می‌توانید کار انتخاب اپلیکیشن‌هایی را که قصد دارید قفل شوند آغاز کنید. این کار بسیار ساده و آسان است و دو سطح امنیتی برای آن تعریف شده.

applock-03-768x448

سطح امنیتی اول که Convenience نام گرفته برای ایجاد امنیت در عین حفظ راحتی بیشتر است. اگر از این سطح استفاده کنید برای باز کردن قفل اپلیکیشن مورد نظر تنها یکی از روش‌های تشخیص صدا یا تشخیص چهره کفایت خواهد کرد. اگر اپلیکیشنی دارید که حفظ امنیت آن از راحتی دسترسی اهمیت بیشتری دارد می‌توانید از سطح امنیتی دوم به نام TrulySecure استفاده کنید. در این حالت برای باز شدن قفل اپلیکیشن باید از هر دو روش تشخیص صدا و تشخیص چهره به‌طور هم‌زمان استفاده کنید.

با طراحی زیبای رابط کاربری اپلیکیشن AppLock انجام تمام کارها به‌سادگی ممکن است و از ظاهر بصری آن هم لذت خواهید برد. البته هر چند امنیت هدف اصلی اپلیکیشن AppLok است ولی به نظر می‌رسد این اپلیکیشن دغدغه‌ای در زمینه‌ی حفظ حریم شخصی نداشته باشد. فراموش نکنید که با قبول کردن شرایط و ضوابط استفاده از اپلیکیشن AppLock هنگام نصب آن در واقع می‌پذیرید که عکس و صدای شما روی سرورهای شرکت Sensory Truly Secure ذخیره و نگهداری شود.

applock-04-768x448

از سوی دیگر اپلیکیشن AppLock خیلی جانب احتیاط را هم برای ناراحت نکردن دیگران حفظ نمی‌کند. اگر از اپلیکیشن AppLock استفاده کنید هر کسی که گوشی شما را به دست بگیرد با دیدن نوتیفیکیشن دائمی این اپلیکیشن متوجه خواهد شد که شما از نوعی حفاظ امنیتی روی آن استفاده می‌کنید. البته می‌توانید این نوتیفیکیشن را با نگه‌داشتن انگشت روی آن و ورود به صفحه‌ی مخصوص آن در تنظیمات گوشی حذف کنید ولی به نظر ما بهتر بود خود اپلیکیشن این نوتیفیکیشن دائمی را به‌صورت پیش‌فرض نمایش نمی‌داد.

در مجموع به نظر ما چیزهای زیادی برای دوست داشتن اپلیکیشن AppLock وجود دارد. این اپلیکیشن نه‌تنها رابط کاربری زیبایی دارد بلکه در زمینه‌ی امنیت هم نمره‌ی کامل را دریافت می‌کند. استفاده‌ی هم‌زمان از ملاک‌های سنجش بصری و صوتی به نظر ایده‌ی بسیار خوبی است و ما معتقدیم که این امکان در آینده باید به بخشی از خود سیستم‌عامل تبدیل شود. راه‌اندازی اپلیکیشن و تغییر دادن تنظیمات آن هم نسبت به سایر اپلیکیشن‌های مشابه بسیار راحت‌تر انجام می‌شود و کاملا مشخص است که این اپلیکیشن با در نظر گرفتن استانداردهایی بالا طراحی شده است. هیچ‌گونه تبلیغات یا اطلاعات بی‌ربط آزاردهنده‌ای در این اپلیکیشن دیده نمی‌شود. در یک جمله باید بگوییم اپلیکیشن AppLock کاری را که از آن انتظار می‌رود انجام می‌دهد و به‌خوبی هم از پس آن برمی‌آید.

Pros

  • راه‌اندازی بسیار ساده
  • امکان استفاده از عبارت دلخواه برای باز کردن قفل اپلیکیشن‌ها
  • دقت بالای نرم‌افزار تشخیص صدا
  • استفاده از دو تکنولوژی تشخیص صدا و تشخیص چهره
  • دو سطح امنیتی برای راحتی بیشتر و حفظ امنیت کامل

Cons

  • نوتیفیکیشن دائمی
  • ذخیره شدن عکس و صدای کاربر در سرورهای اپلیکیشن

Label_Downlaod1

کانال تلگرام ای ام 1382

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *