ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

۸ اپلیکیشن ویندوز ۱۰ که حتما باید امتحان کنید.

ایده‌ی مایکروسافت در مورد اپلیکیشن‌های یونیورسال که به‌صورت یکپارچه روی کامپیوترها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اجرا می‌شوند مشخصه‌ی بارز آخرین نسخه از سیستم‌عامل محبوب این کمپانی یعنی ویندوز ۱۰ است. مشکل اصلی این است که اغلب مردم نمی‌دانند از چه اپلیکیشن‌هایی بهتر است استفاده کنند. حال که ویندوز اپ استور در حال وسیع‌تر شدن است راه‌های زیادی برای آزمودن این قابلیت وجود دارد. اگر با دیجی‌کالا مگ همراه باشید، در این مقاله ۸ اپلیکیشن از بهترین اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز ۱۰ را به شما معرفی خواهیم کرد که قطعا ارزش نصب کردن روی سیستم دسکتاپ یا لپتاپ شما را دارند.

اپلیکیشن Fresh Paint

۰۱ - اپلیکیشن ویندوز ۱۰

اپلیکیشن Fresh Paint یک اپلیکیشن جذاب برای ساخت آثار هنری زیبا است. از Fresh Paint هم می‌توانید برای کشیدن طراحی‌های سریع در زمان‌های استراحت خود بین کار استفاده کنید و هم می‌توانید با آن به‌صورت جدی به خلق آثار هنری بپردازید. البته Fresh Paint پیشرفته‌ترین اپلیکیشن گرافیک و انیمیشنی نیست که تابه‌حال دیده‌اید، ولی قلم‌موها و ابزارهای زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

رنگ‌ها و مواد در این اپلیکیشن به شکلی هوشمندانه با هم ترکیب می‌شوند. اپلیکیشن Fresh Paint در اصل ابتدا به‌عنوان یک پروژه‌ی تحقیقاتی آغاز به کار کرده بوده است. تعدادی تصاویر آموزشی در این اپلیکیشن وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید برای بهبود دادن مهارت خود استفاده کنید. امکان وارد کردن تصاویر از فایل‌های ذخیره‌شده در کامپیوتر وجود دارد ولی اگر ترجیح بدهید می‌توانید کار خود را از صفر با یک بوم سفید آغاز کنید. تمام آثاری که خلق می‌کنید به‌صورت خودکار توسط OneDrive روی گجت‌های مختلف سینک خواهند شد.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن Autodesk SketchBook

۰۲ - اپلیکیشن ویندوز 10

اگر به دنبال ابزارهایی حرفه‌ای‌تر می‌گردید باید به سراغ اپلیکیشن Autodesk SketchBook بیایید. در این اپلیکیشن مجموعه‌ی کاملی از قلم‌موها، انواع مختلفی از بوم‌ها و رنگ‌هایی متنوع در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر وقت کافی صرف کنید و به‌اندازه‌ی کافی پشتکار داشته باشید امکان گرفتن خروجی‌هایی واقعا حرفه‌ای از این اپلیکیشن وجود دارد. قطعا (درست همانند اپلیکیشن Fresh Paint) اگر از تبلت و استایلوس استفاده کنید به نتایج بسیار بهتری خواهید رسید، ولی حتی با استفاده از ماوس و کیبورد هم این اپلیکیشن همچنان قدرتمند است. اپلیکیشن Autodesk SketchBook برای ۱۵ روز امکان استفاده‌ی رایگان از نسخه‌ی پرو را می‌دهد.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن Facebook

۰۳ - اپلیکیشن ویندوز 10

اگر ترجیح می‌دهید به‌جای استفاده از نسخه‌ی وب فیسبوک از اپلیکیشن آن استفاده کنید این امکان در ویندوز ۱۰ وجود دارد. چرا بهتر است از اپلیکیشن Facebook استفاده کنیم؟ به نظر می‌رسد سرعت اپلیکیشن اندکی بالاتر باشد و رابط کاربری آن هم قطعا تمیزتر است. همچنین اگر از ویندوز ۱۰ روی گجتی با صفحه‌نمایش لمسی استفاده کنید اپلیکیشن Facebook کارایی خوبی خواهد داشت.

تمام قابلیت‌های فیسبوک در اپلیکیشن آن برای ویندوز ۱۰ وجود دارد. البته برای بخش پیام‌ها اپلیکیشن مجزایی به نام Messenger را باید دانلود کنید. در اپلیکیشن Facebook امکان دسترسی به تمام تنظیمات، فیدها، رویدادها، گروه‌ها، اپ‌ها و صفحات ذخیره‌شده درست همانند نسخه‌ی وب وجود دارد. پنل سمت چپ اپلیکیشن هم قابلیت شخصی‌سازی دارد و می‌توانید میان‌برهای مورد نظر خود را دم دست نگه‌دارید.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن VLC Media Player

۰۴ - اپلیکیشن ویندوز 10

نسخه‌ی عادی مدیاپلیر VLC علی‌رغم امکانات بسیار خوب رابط کاربری چندان کاربرپسندی ندارد. اپلیکیشن VLC Media Player به‌خوبی نسخه‌ی استاندارد آن است ولی بسیار آسان‌تر به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن می‌تواند علاوه بر فایل‌های موجود روی کامپیوتر، استریم‌های شبکه‌ای را هم اجرا کند. اگر به این اپلیکیشن اجازه دهید نگاهی به پوشه‌های مربوط به فایل‌های مدیا بیندازد تمام موسیقی‌ها، فیلم‌ها و تصاویرتان در آرشیو آن به نمایش درخواهند آمد. اپلیکیشن VLC Media Player تنظیماتی مخفی برای مواردی نظیر سرعت پخش یا سینک کردن زیرنویس‌ها دارد و مجموعه‌ی میان‌برهای آن برای کیبورد هم بسیار کامل است.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن Flipboard

۰۵ - اپلیکیشن ویندوز 10

تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که می‌توانند به‌خوبی اپلیکیشن Flipboard از صفحه‌نمایش بزرگ لپتاپ یا سیستم دسکتاپ شما بهره ببرند. مدت‌زمان نسبتا زیادی از معرفی این سرویس می‌گذرد و احتمالا شما به اندازه‌ی کافی با آن آشنا هستید. اپلیکیشن یونیورسال ویندزو ۱۰ برای Flipboard بهترین قابلیت‌های این سرویس را به نمایش می‌گذارد. ذخیره کردن و جمع‌آوری مطالب مورد علاقه بسیار ساده انجام می‌شود و قابلیت Live Tile آشنای ویندوز کاملا مناسب Flipboard است. امکان دسترسی به نسخه‌ی وب کامل مطالب هم وجود دارد ولی هیچ‌گاه لازم نخواهد بود که اپلیکیشن را ترک کنید.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن Adobe Photoshop Express

۰۶ - اپلیکیشن ویندوز 10

نرم‌افزار فتوشاپ بهترین اپلیکیشن ویرایش عکس موجود است ولی امکانات آن بسیار فراتر از چیزی است که اغلب افراد نیاز دارند. اپلیکیشن ویرایش عکس Photoshop Express برای پاسخ به نیازهای عادی اکثریت مردم طراحی شده است. در این اپلیکیشن تمام ابزارهای اصلی ویرایش عکس با ظاهری جدید و متفاوت در اختیار شما خواهد بود و علاوه بر آن‌ها به تعدادی فیلتر جذاب هم دسترسی خواهید داشت. این اپلیکیشن تا حد زیادی شبیه به نسخه‌ای بزرگ‌شده از اینستاگرام به نظر می‌رسد.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن Lara Croft Go

۰۷ - اپلیکیشن ویندوز 10

مجموعه‌ی بازی‌های موجود روی اپ استور ویندوز ۱۰ چندان شگفت‌انگیز نیست ولی در این میان بازی Lara Croft Go قطعا ارزش وقت و پول شما را خواهد داشت. درست همانند نسخه‌ی اندروید و iOS این اپلیکیشن یک بازی ماجراجویی اول‌شخص را به یک بازی معمایی آرام‌تر تبدیل کرده است. البته این موضوع بدین معنی نیست که بازی جذابیت نسخه‌ی اصلی را ندارد. مراحل بازی به‌خوبی طراحی شده و میزان چالش بازی به شکلی صحیح تنظیم شده است. در نتیجه می‌توانید برای زمان نسبتا طولانی بدون این‌که از شدت عصبانیت کیبورد را از پنجره به بیرون پرت کنید به بازی کردن بپردازید و حوصله‌تان هم سر نرود.

دانلود از ویندوز استور

اپلیکیشن Plex

۰۸ - اپلیکیشن ویندوز 10

درست همانند فیسبوک سرویس Plex هم روی مرورگرها خوب کار می‌کند ولی ویندوز ۱۰ اجازه‌ی دسترسی به آن از طریق یک اپلیکیشن را هم می‌دهد تا دیگر مجبور نباشید تب‌های زیادی را در مرورگر خود باز نگه‌دارید. البته تنها نسخه‌ی پولی اپلیکیشن Plex ارزش نصب کردن را دارد. اگر از نسخه‌ی رایگان استفاده کنید تنها قادر خواهید بود فایل‌های موجود روی کامپیوتر را پخش کنید، فایل‌های موجود روی سرور را ببینید و گجت‌های دیگر را کنترل کنید. اگر قصد داشته باشید محتوای خود را از طریق وب پخش کنید باید از نسخه‌ی پولی Plex بهره بگیرید.

دانلود از ویندوز استور

کانال تلگرام ای ام 1382

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید محمد عترتی

برنامه نویس، بازی ساز و طراح لوگو، بنر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *