ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

همکاری اپل با غول دارویی انگلستان برای انجام مطالعات پزشکی

اسفند سال گذشته، اپل از یک پلتفرم پزشکی به اسم ReaserchKit رونمایی کرد. این پلتفرم قرار است به شرکت‌های مختلف اجازه دهد تا از آیفون، به عنوان ابزاری برای بررسی وضعیت سلامت افراد و مطالعات پزشکی استفاده کنند. اپل به تازگی اولین همکارش را برای این پلتفرم پیدا کرده است. شرکت انگلیسی GlaxoSmithKline خبر از استفاده از پلتفرم ResearchKit برای انجام مطالعات پزشکی روی روماتیسم مفصلی داده است. این خبر، برای اپل که تا به امروز به دنبال شرکت‌های مختلف پزشکی برای استفاده از ResearchKit بود، خوشایند به نظر می‌رسد.

شرکت GSK معتقد است که با استفاده از آیفون می‌توانند در هزینه‌های پزشکی‌شان صرفه‌جویی کنند.

شرکت دارویی GlaxoSmithKline قرار است از پلتفرم ResearchKit برای ساخت یک اپ آیفون استفاده کند. این اپ برای مطالعات سه‌ماهه‌ای استفاده خواهد شد که در آن، از سنسورهای آیفون برای بررسی علائم روماتیسم مفاصل، مثل درد و خستگی استفاده می‌شود. طبق گزارشی که خبرگزاری Bloomberg منتشر کرده، افراد گوشی را در دست‌شان می‌گیرند و حرکاتی که از آن‌ها خواسته شده را انجام می‌دهند.

شرکت GSK معتقد است که با استفاده از پلتفرم ResearchKit و آیفون، می‌توانند در هزینه‌های پزشکی‌شان صرفه‌جویی کنند. هم‌چنین بیماران می‌توانند بدون اینکه به کلینیک‌ها مراجعه کنند و فقط با استفاده از یک آیفون، در خانه بررسی شوند.

اپل در چند سال اخیر، حرکت‌های مختلفی برای ورود به صنعت سلامت انجام داده است. اپل واچ این شرکت می‌تواند ضربان قلب افراد را محاسبه کند و اپ Health هم داده‌های مختلفی را از وضعیت سلامت افراد، در خودش جای می‌دهد.

 

کانال تلگرام ای ام 1382

❤️ ای ام را در شبکــــــه‌های اجتماعــــــی دنبــــــال کنید

    این مطلـــــب را با دوستـــــان خـــــود به اشتـــــراک بگذاریـــــد

سید علی عترتی

برنامه نویس, طراح وب و بازی ساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *